حجت الاسلام ابحطی در گفتگو با اسلام آبادخبر/

هدف از کشف حجاب حذف یکی از شاخص ترین احکام اسلامی بود

کد خبر: 118102
|
19:09 - 1392/10/18
نسخه چاپی
هدف از کشف حجاب حذف یکی از شاخص ترین احکام اسلامی بود
اسلام آباد خبر:امام جمعه اسلام آباد غرب بیان داشت: با کشف حجاب دشمنان اسلام در صدد بودند تا احکام اسلامی را به تدریج از میان مردم بردارند تا بتوانند هم لباس مردم و هم تفکرات آنان را غربی کنند.
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابحطی در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر بیان داشت: کشف حجاب توسط رضاخان در سال 1314 صورت گرفت و عده ای از دانش آموزان طی یک دوره مقدماتی زمینه این اقدام را فراهم کردند.

امام جمعه اسلام اباد غرب افزود: کشف حجاب توسط رضاخان به دستور اربابش انگلیس صورت گرفت و برای زمینه سازی این موضوع ابتدا زن و دختران خود را بی حجاب به درون یک مراسم فرستاد و سپس به دختران حاضر در آنجا دستور کشف حجاب داد و این شروعی برای اجرای پروژه کشف حجاب توسط وی بود.

وی با اشاره به اینکه بدنبال کشف حجاب طراحی های پیچیده ای در ایران شکل گرفت بیان داشت: هرچند مخالفت های جدی با موضوع کشف حجاب پدید آمد اما در پی کشف حجاب توسط خانواده رضاخان پاسبانهای آن زمان ماموریت پیدا کردند تا چادر را از سر زنان محجبه بکشند و توانستند بی حجابی را در ایران مرسوم کنند.

حجت الاسلام ابطحی اظهار داشت:قبل از رضاخان نیز موضوع کشف حجاب توسط بهائیت اجرا شد و خانمی بهائی بنام قره العین در جائی بنام بتشک با هدف اینکه اعلام کند اسلام یک دین منسوخ است و احکام اسلامی از بین رفته در میان گروهی از مردان بهائی اقدام به کشف حجاب کرد.

امام جمعه اسلام آباد غرب موضوع کشف حجاب را ماموریت انگلیس برای رضاخان عنوان کرد و گفت:همه آنچه در آن زمان در ایران اتفاق افتاد زیر نظر آمریکا و روس و در راستای اسلام زدائی بوده و با توجه به اینکه حجاب بعنوان یکی از شاخص ترین احکام اسلامی برای زنان مطرح بود،کشف حجاب در دستور کار آنان قرار گرفت.

وی اظهار داشت:دشمنان اسلام در صدد بودند تا احکام اسلامی را به تدریج از میان مردم بردارند تا بتوانند هم لباس مردم و هم تفکرات آنان را غربی کنند.

حجت الاسلام ابطحی در خصوص لزوم حفظ حجاب در جامعه امروز بیان داشت:مسئله حجاب یکی از احکام دین مبین اسلام است و در قرآن کریم نیز نسبت به رعایت حجاب توسط زنان تاکید شده است.

امام جمعه اسلام آباد غرب ادامه داد:حفظ حجاب علاوه بر اینکه اجرای یک دستور الهی است برای حفظ سلامت جامعه و صیانت از مقام زن نیز ضروری است.

وی گفت:تقریباً غربی ها به این نتیجه رسیده اند که به سبب بی حجابی در چه منجلاب فرو رفته اند و باید توجه داشت که از بین رفتن حجاب نتیجه اش سست شدن بنیاد خانواده است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد