سلامت قلب به معنای مایوس نبودن دل است / رویش های انقلاب بیشتر از ریزش های آن بوده است

کد خبر: 14328
|
16:03 - 1392/03/03
نسخه چاپی
سلامت قلب به معنای مایوس نبودن دل است / رویش های انقلاب بیشتر از ریزش های آن بوده است
اعتکاف و حضور پر رنگ جوانان در این مراسم در واقع تو دهنی به دشمن و یکی ار روشهای مبارزه با تهاجم فرهنگی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر، امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب در خطبه های این هفته نماز جمعه و در ادامه سلسله مباحث تقوا ضمن اشاره به موضوع بیماری دل و قلب گفت: از امیر المومنین (ع) نقل شده است که یکی از نعمتهای دنیا سعه مال است، بهتر از گشایش مال تندرستی است و بهتر از تندرستی سلامت قلب است و سلامت قلب به این معناست که دل مایوس نباشد، در دل شک و تردید وجود نداشته باشد و انسان سنگ دل نباشد.

حجت الاسلام ابطحی در ادامه گفت: کسی که مرض قلب دارد برای اینکه بتواند خود را اصلاج نماید به سه طریق می تواند اینکار را انجام دهد: اول اینکه با قرآن انس بگیرد، دوم با افراد صاحب فضیلت نشست و برخاست داشته باشد و سوم به بینوایان برسد و ایتام را رسیدگی کند.

وی با اشاره به صفات و ویژگی های امیر المومنین (ع) افزود: مرام امام باید در ماموم اثر بگذارد و به همین خاطر است که فردی سیاه پوست در یکی از زندانهای آمریکا می گوید من با خواندن یک جمله در نهج البلاغه به عمق انسانیت علی (ع) پی بردم و مسلمان شدم.

ایشان با اشاره به مقوله تهاجم فرهنگی بیان داشت: اعتکاف و حضور پر رنگ جوانان در این مراسم در واقع تو دهنی به دشمن و یکی ار روشهای مبارزه با تهاجم فرهنگی است و این نشان دهنده آن است که رویش های انقلاب بیشتر از ریزش ها بوده است و اینکه بعضی با دیدن چند جوان معتاد اظهار می کنند جوانان در حال نابود شدن هستند سخت در اشتباه هستند. 

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: روز سوم خرداد مزین به فرخنده میلاد امیر المومنین (ع) که بهترین انسان ها پس از پیامبر است می باشد و باید خدا را شکر کنیم که حب علی (ع) در دلهای ما جاری است چرا که پیامبر (ص) فرمودند: "که تیتر کارنامه مومنان حب علی ابی طالب است".

وی در ادامه به موضوع صلاحیت شورا ها اشاره و گفت: از زحمات هئیت اجرائی و هئیت نظارت تشکر ویژه دارم اما این شائبه وجود دارد که چرا افرادی در ابتدا رد و سپس تائید صلاحیت شدند که بنده به صحبت آیت الله جنتی بسنده می نمایم که عرض کردند: نظارت به صلاحیت شورا ها در حد صفر است و همچنین امیدوارم که مردم با کنار گذاشتن تعصبات قومی و قبیله ای افراد مومن و دیندار را انتخاب نمایند تا مشکلاتی که در شوراهای شهر اهواز ، رشت و ... بوده است خدائی ناکرده در اسلام آباد رخ ندهد و این را باید بدانیم شهری که شورای آن و مسئولین آن خوب باشند بصورت جهشی رشد خواهد کرد .

امام جمعه شهرستان ادامه داد: بنده قضاوتی نسبت به شورای شهر گذشته نمی کنم و فقط توصیه ام برای آینده است و انتظار می رود که مردم با در نظر گرفتن دیانت به افراد رای دهند و ببینند آنها تا چقدر می توانند به تعهداتشان عمل کنند و آیا به دنبال توسعه و عدالت هستند یا دنبال سوء استفاده از بیت المال و رانت خواری و حتماً اگر به نتیجه نرسیدند با افراد معتمد و متدین مشورت و بعد انتخاب نمایند . 

ایشان در پایان به موضوع عدم احراز صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی و شائبه پیرامون آن اشاره و افزود: آنهائی که احراز صلاحیت شده اند یعنی از کف صلاحیت برخوردار بوده  و مطمئناً فرد اصلح در بین آنان وجود دارد و باید توجه داشت رئیس قوه مجریه یا رئیس جمهور باید فردی پر توان و پر کار باشد و دوندگی و تلاش فراوان داشته باشد که عدم احراز صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی به همین سبب بوده که با توجه به کهولت سن ایشان دیگر توانائی های قبل را ندارد .
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها