عضو شورای شهر اسلام آباد غرب خبر داد

بودجه ۱۳۲میلیارد ریالی شهرداری اسلام آباد غرب در سال ۹۳ /بودجه قوه محرکه شهرداری است

کد خبر: 143622
|
10:05 - 1392/11/29
نسخه چاپی
بودجه ۱۳۲میلیارد ریالی شهرداری اسلام آباد غرب در سال ۹۳ /بودجه قوه محرکه شهرداری است
عضو شورای شهر اسلام آباد غرب گفت: بودجه پیش‌بینی شده شهرداری اسلام‌آباد غرب در سال آینده ۱۳۲میلیارد و ۳۵۱میلیون ریال است و این رقم نسبت به بودجه امسال ۱۰ درصد افزایش دارد.
مرزبان بخشم در گفت‌وگو با اسلام آباد خبر، از  وضعیت نامناسب  بودجه  شهرداری برای سال آینده خبرداد و اظهار کرد: 132میلیارد و 351میلیون ریال بودجه  پیش‌بینی شده و پیشنهادی شهرداری اسلام‌آباد غرب  برای سال  آینده  می‌باشد و این رقم  نسبت به  بودجه  امسال 10درصد افزایش داشته است .

وی گفت:  بودجه در صحن علنی شورای بررسی و تصویب شده است که باید توسط شورای شهر جهت مطابقت با قانون به فرمانداری ارسال گردد و پس از ابلاغ  بودجه به شهرداری، اجرایی خواهد شد.

در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان باید رقم بودجه شهرداری بیش از 50 میلیار تومان باشد

 این  عضو شورای اسلامی  با بیان اینکه  توقع  داریم  شهرداری در راستای تحقق  بودجه  تلاش  کند ، گفت: با توجه  به برنامه ها  پیشنهادهای شخص شهردار به خصوص  در مورد افزایش  درآمدها برای شهرداری  انتظار  می رود ایشان  در این ز مینه  انتظارات را برآورده سازد.

وی گفت: انتظار ما از شهردار بگونه ای است که بتواند بخش اعظمی از بدهی  های  شهرداری  جبران شود  و شاهد تحولات  چشمگیری  در سطح  شهر  باشیم  و شورای  اسلامی  شهر  نیز  بر تحقق و هزینه کرد بودجه  نظارت  کاملی  خواهد  داشت.

مرزبان  بخشم  عضو شورای  اسلامی  شهر  اسلام  آباد غرب  با بیان  اینکه باید حداقل بودجه  مصوب شهرداری رقمی  بیش  از 50  میلیارد تومان  باشد  تا شهرداری  بتواند خدمات مطلوبی  به شهروندان   اسلام  آبادی ارائه  دهد،  گفت: مردم  انتظار دارند بودجه  شهرداری  اسلام  آباد با توجه  به  موقعیت  و حساسیت این شهرستان  به نسبت وسعت  و جمعیت  با بودجه شهرداری کرمانشاه  برابری کند.

 وی بیان کرد:  متاسفانه سرانه  بودجه اسلام آباد به نسبت سرانه  بودجه  کرمانشاه حدود 7 برابر کمتر است  و باید با تعامل ، همراهی  و همکاری  یکدیگر اسلام آبا غرب د را آباد کنیم  و دست یاری  به سوی  همه  مسئولین  و مدیران  و پیمانکاران  برای  توسعه،  زیبا سازی  و ارائه  خدمات  بیشتر و بهتر  به  شهروندان اسلام  آبادی دراز می کنیم .

بودجه عمرانی سال 93 شهرداری اسلام آباد غرب هشتاد میلیارد ریال است

وی درآمدهای شهرداری  از  محل  عوارض و کمک های  اعطائی دولت و سازمانها  دولتی  را دو سر فصل  مهم  در آمدی در بودجه  سال  93  شهرداری عنوان  کرد و گفت:   بودجه  قوه  محرکه  شهرداری  است  و شهرداری و شورای اسلامی شهر باید بدنبال ایجاد درآمدهای پایدار باشند ودر صورت  ایجاد درآمدها ی پایدار ، فشار کمتری  بر شهروندان  وارد خواهد شد .

مرزبان  بخشم  با بیان اینکه از  میزان  بودجه  سال  آینده  مبلغ  50  میلیارد ریال به  اعتبارات  جاری  و مبلغ  80  میلیارد  ریال به  فعالیتهای  عمرانی اختصاص داده شده است افزود: در حوزه  فعالیتهای  عمرانی  بیشترین  تاکید ما بر محلات محروم و پرازدحام می باشد که از  خدمات رفاهی  و امکانات  تفریحی  بی  بهره  و محروم  هستند.

عضو جوان شورای شهر اسلام آباد غرب افزود: شهرداری باید در بودجه  سال آینده  برای  خدمات  عمرانی  و احداث امکانات  رفاهی  برای  شهروندان مناطق محروم شهر  تامین  اعتبار  مناسبی  در نظر بگیرد.

 این عضو شورای اسلامی  شهر اسلام آباد غرب  به  رشادتها  و ایثارگری های مردم اسلام آباد غرب در دوران  مختلف  و بخصوص  هشت  سال دفاع  مقدس اشاره  کرد و اظهار  کرد: مردم شهر ما  در رشادتها  ومحرومیتها برتر هستند و شایسته  است  دولت  محترم در رفع  این  محرومیتها  اهتمام  و تلاش  ویژه  ای داشته  و هرچه  سریعتر  نسبت به رفع  مشکلات  و کمبودها اقدام نمایند  ورفع  موانع برسر پیشرفت  شهرستان اسلام آباد غرب مستلزم نگاه  ملی  است .

در بودجه 93 شهرداری برای بخش ورزش هیچ مبلغی پیش بینی نشده است


مرزبان بخشم  در خصوص وضعیت ورزش  و ورزشکاران  تاکید کرد: در صورت فراهم شدن زمینه های تجلیل از ورزشکاران افتخارآفرین در اسفند ماه بطور حتم این کار را با همکاری  و مساعدت  سایر  ادارات انجام  خواهیم داد.

وی گفت: با توجه به عدم اشتغال ورزشکاران  و قهرمانان  مدال آور،  مسئولین  باید هر چه زودتر  در خصوص اشتغال  و استخدام آنان چاره اندیشی کنند.

بخشم بیان کرد: متاسفانه در بودجه سال آینده  شهرداری  بودجه  ورزشی نداریم و این در حالی است که شهرداری سایر شهرها در هر رشته ورزشی دارای تیمی به نام شهرداری هستند .

ترافیک یکی از اساسی ترین مشکلات اسلام آباد غرب است

این  عضو شورای اسلامی ترافیک را یکی از مهمترین معضلات شهر اسلام آباد غرب عنوان کرد و افزود: بدلیل عدم توجه به تعریض خیابانهای اصلی  مرکز شهر بخصوص اطراف میدان شهید هدایت مرادی ،چهار راه  بازار  روز، خیابان  شهید فکوری و میدان امام رضا( ع) در طی  سالهای گذشته هم اکنون ترافیک سنگینی در ساعات اوج  در هسته ی مرکزی شهر و نقاط ذکر شده ایجاد می شود.

 وی با تشکر از تلاش مامورین راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی در راستای حل مشکل ترافیک گفت: ترافیک زندگی مردم را با  مشکلات عدیده ای مواجه کرده  که  برای حل این مشکل شهرداری و شورای شهر برای  سال  آینده مبلغ 400میلیون تومان جهت تملک املاک برای تعریض خیابانها و مبلغ  200میلیون  تومان  جهت  بهبود ترافیک و طرح  احداث و تکمیل پارکینگ های عمومی  در نظر گرفته است .

سرانه فضای سبز به نسبت برخی از محله ها صفر است

مرزبان بخشم  گفت: متاسفانه در شهر اسلام آباد غرب آمار مرگ ومیر جوانان  بالا است و برخی نیز دست به خودکشی می زنند که  علت عمده این موضوع  افسردگی است و می توان با زیبایی و با نشاط کردن فضای شهر از افسردگی مردم کاهش داد و سرانه فضای سبز از آن نوع فضای سبزی که برای گذراندن اوقات فراغت،  بازی و تفریح  مهیا شده باشد در اسلام آباد غرب با سرانه  استاندارد فضای سبز بسیار  فاصله  دارد  و حتی می توان گفت قابل قیاس نیست.

وی بیان کرد: در برخی نقاط محروم شهر سرانه فضای سبز به نسبت محله صفر می باشد و ما هم در این راستا برای سال آینده مبلغ بیش از بیست میلیارد ریال جهت ایجاد فضای سبز، کمربند سبز حاشیه خیابانها ودرختکاری  در معابر در نظر گرفته ایم .

بخشم  در پایان  از تملک اراضی و املاک مورد نیاز  برای  توسعه  و عمران شهری ،احداث  کانالها ی دفع  آبهای  سطحی ، بهسازی  مسیر های داخل شهری ، مرمت  و پوشش رودخانه های سطح شهر ، زیرسازی ، جدول  گذاری  و آسفالت  معابر، پیاده رو سازی ،بهبود  ترافیک،احداث میادین، احداث و تکمیل  تجهیزات  ساختمان  و ایستگاه های آتش نشانی، احداث پارک، ایجاد فضای سبز، کمربند سبز حاشیه  خیابانها ودرختکاری  در معابر، تکمیل غسالخانه و تکمیل  ترمینال  مسافر بری با اعتباری بیش از هشتاد میلیارد ریال از مهمترین  فعالیتهای  عمران  شهری  شهرداری  برای  سال  آینده عنوان کرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد