امام جمعه اسلام‌آباد غرب:

یکی از راه مقابله با جنگ نرم حفظ نهاد خانواده است

کد خبر: 144131
|
14:42 - 1392/11/29
نسخه چاپی
یکی از راه مقابله با جنگ نرم حفظ نهاد خانواده است
امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی حفظ کوچکترین هسته اجتماع یعنی نهاد خانواده است و در این راه باید نگاه مردان و زنان ما به خانواده تغییر کند.
به گزارش اسلام آباد خبر، حجت‌الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی در کارگاه تربیت کادر پیشگیری اولیه از اعتیاد که در تالار شهرداری شهرستان برگزار شد اظهار کرد: برگزاری چنین کارگاههایی برای فراگیری فنون و مهارت‌های زندگی لازم است که باید تداوم داشته باشد تا مردم بتوانند در برابر طوفان سهمگین تهاجم فرهنگی مقابله کنند.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب افزود: عفت و عصمت بانوان، اعتقادات و کانون خانواده هدف‌های مورد نظر کانال‌های ماهواره‌ای برای ضربه‌زدن جامعه هستند و از عنوان برخی شبکه‌های ماهواره‌ای می‌توان به هدف آنها پی‌برد چرا که من و تو یعنی جوان فقط با من ارتباط داشته باش و  خانواده را رها کن.

وی گفت: همه ما وظیفه داریم در برابر طوفان سهمگین تهاجم فرهنگی مقابله کرده و با استفاده از آگاهی بخشی به جامعه، کلاس‌های مهارتی و استفاده از کارشناسان مجرب درد جامعه را علاج کنیم.

حجت‌الاسلام ابطحی بیان کرد: هر کس در جنگ سخت زمین بخورد همه به او افتخار می‌کنند و شهید نامیده می‌شود اما زمین خوردن در برابر تهاجم فرهنگی نتیجه‌اش جهنم است و برای یک خانواده و طایفه سرافکندگی بجا می‌گذارد.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب با اشاره به آیه 6 شوره تحریم خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید که "برای اینکه خود و خانواده را از آتش جهنم نجات دهید خود و خانواده را برای اطاعت خداوند تربیت کنید" لذا لازم است با ترفندها و روش‌ها اطاعت از خداوند را به فرزندان و خانواده یاد دهیم.

وی تاکید کرد: تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی حفظ کوچک‌ترین هسته اجتماع یعنی نهاد خانواده است و باید نگاه مردان و زنان ما به خانواده تغییر کند چرا که نگاه الان ما به خانواده در بسیاری از بخش‌ها با اسلام مطابقت ندارد.

ابطحی افزود: فراغت وقت ناشی از فراغت قلب است و وقتی قلب انسان از یاد خدا فارغ شد و کار مفید هم نمی‌تواند انجام دهد که فراغ وقت پدید می‌آید و هر کسی به یک سو برای پر کردن این فراغت وقت می‌رود.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: عصر امروز، عصر استرس است به این معنی که آرامش و آسایش خاطر وجود ندارد لذا یکی از راههای رسیدن به آرامش خانواده و  همسر و یکی دیگر از طرق رسیدن به آن ذکر خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام ابطحی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) در مورد توجه به خانواده، خاطرنشان کرد: اگر انسان بخواهد از نزدیک‌ترین راه به خدا برسد از طریق خانواده و رسیدگی به همسر و فرزند است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد