در پی درج خبر اسلام آباد خبر شهردار اسلام اباد غرب واکنش نشان داد

تحقق نیمی از بودجه شهرداری اسلام آباد غرب در سال ۹۲ / شهرداری اقدام به انتشار اسامی بدهکاران می کند

کد خبر: 144252
|
22:16 - 1392/11/29
نسخه چاپی
تحقق نیمی از بودجه شهرداری اسلام آباد غرب در سال ۹۲ / شهرداری اقدام به انتشار اسامی بدهکاران می کند
شهردار اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه امسال از کل بودجه ۱۲۲میلیارد ریالی این شهرداری ۶۱میلیارد ریال تحقق پیدا کرده است، گفت: تخصیص نامناسب بودجه مصوب از سوی دولت و عدم پرداخت عوارض از سوی برخی شهروندان از دلایل کاهش تحقق بودجه است.
به گزارش اسلام آباد خبر، همایون نوری در جلسه شورای اداری این شهرستان با ارائه گزارشی از وضعیت موجود شهرداری اظهار کرد: شهرداری همواره مورد انتقاد همه افراد  بوده و خواهد بود که برخی از این انتقادات منطقی و  برخی دیگر از انتفادات غیرمنطقی است.

شهردار اسلام‌آباد غرب با اشاره به مراجعه متعدد مردم در راستای آسفالت معابر شهر افزود: به عقیده من تمام سطح شهر نیاز به آسفالت دارد اما باید مشکلات شهر اسلام‌آباد غرب اولویت‌بندی شود و برای رفع مشکلاتی که در اولویت هستند گام برداریم.

وی گفت: برخی از مردم با ساخت‌و‌سازهای  غیرمجاز به حق و حقوق تمام شهروندان و حتی آینده شهر تجاوز می‌کنند که این افراد پس از شناسایی به کمیسیون ماده صد معرفی شده‌اند تا جریمه متناسب برای آنها در نظر گرفته شده است.

نوری با تقدیر و تشکر از اعضای کمیسون ماده صد، بیان کرد: برخی از آراء کمیسیون ماده صد منجر به صدور رای تخریب شده است و در حال حاضر حدود 200 رای تخریب داریم که با فرماندار شهرستان نیز جهت رفع مشکلات امنیتی اجرای رای مکاتبه شده است.

شهردار اسلام‌آباد غرب به بودجه عمرانی شهرداری در سال 92 و 93 اشاره کرد و گفت: کل بودجه شهرداری برای امسال 122میلیارد ریال بوده است و در سال آینده نیز بودجه 133میلیارد ریالی برای شهرداری به تصویب اعضای شورای شهر رسیده است.

نوری با بیان اینکه از کل  بودجه 122میلیارد ریالی امسال 61میلیارد ریال تحقق پیدا کرده است، گفت: کل بودجه مصوب شهرداری در یک سال از طریق دولت واریز نخواهد شد و تنها اعتبارات عمرانی از این طریق واریز می‌شود و  نیاز است تا شهرداری با مابقی بودجه را خود جذب کند.

وی تاکید کرد: شهرداری اسلام‌آباد غرب، یک شهرداری بدهکار است و 6 ماه حقوق و اضافه کار پرسنل و شرکت‌های خدماتی پرداخت نشده است اما این نمی‌تواند بهانه‌ای برای عدم انجام کار توسط بنده باشد و تمام تلاش خود را در راستای حل مشکلات انجام می‌دهم.

شهردار اسلام آباد علت عدم تحقق بودجه امسال را عدم پرداخت عوارض توسط افراد متخلف عنوان و بیان کرد: هر کسی که به شهرداری مراجعه می‌کند تا عوارض خود را پرداخت کند متاسفانه با حمایت چند نفر همراه است که شهرداری نیز با بحران مواجهه خواهد شد.

نوری گفت: اگر افراد متخلف که کمتر از صد نفر هستند عوارض خود را پرداخت نمایند می‌توان با  پول هر یک ازآنها یک پارک احداث کرد و در این صورت شهرداری اسلام‌آباد غرب نه تنها بدهکار نخواهد بود بلکه به یکی از شهرداری‌های خوب کشور نیز تبدیل می‌شود.

وی به مشکلات ناشی از تبعات ترافیکی برخی از ساخت‌و‌سازها در نقاط مرکزی شهر اشاره و بیان کرد: شهرداری‌های گذشته باید در مورد وضعیت فعلی جوابگو باشند.

شهردار اسلام‌آباد غرب گفت: از کل بودجه 133 میلیارد ریالی سال آینده 30میلیارد ریال آن بودجه عمرانی است و مابقی باید از طریق مردم جذب شود و شهرداری متعلق به مردم است و هرکس که با شهرداری دشمنی دارد با مردم نیز دشمن است.

وی با اشاره به بدهکاری‌های میلیاردی برخی از متخلفان به شهرداری اظهار کرد: عدم کارکرد مناسب شهرداری نشات گرفته از کوتاهی برخی آقایان بدهکار به شهر و شهرداری است و اسامی کامل آنها نیز موجود می‌باشد و به آنها یک مهلت قانونی جهت پرداخت بدهکارهای داده شده است.

نوری تصریح کرد: در صورت پایان این مهلت قانونی، شهرداری از طریق ابزارهای در اختیار اقدام به دریافت یا انتشار اسامی بدهکاران می‌کند.
 
بنا به این گزارش اسلام آباد خبر طی هفته گذشته خبری را با عنوان "دانه درشت ها هرچه سریعتر معوقات شهرداری را پرداخت نمایند/دستگاههای امنیتی وصول مطالبات را پیگیری کنند" منتشر نمود که واکنش ها متعددی را نیز در پی داشت و همایون نوری شهردار محترم شهر اسلام آباد غرب نیز به آنچه که در خبر مزبور مرقوم شده بود در گزارش خود اشاره کرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد