باحضور مسئولین/

کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در اسلام آبادغرب برگزارشد

کد خبر: 144923
|
23:05 - 1392/11/30
نسخه چاپی
کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در اسلام آبادغرب برگزارشد
اسلام آبادخبر: کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد با حضور مسئولین و آحاد مردم در تالار شهرداری شهرستان اسلام آبادغرب برگزارگردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اسلام آبادخبر ،کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد با حضور مسئولین و آحاد مردم در تالار شهرداری شهرستان اسلام آبادغرب برگزارگردید. 

صالحیان تبار بعنوان پیش سخنران برنامه ، مواد را هر چیزی غیر از غذا که وارد بدن شود و بر سیستم بدن تاثیر گذارد و اعتیاد را هر چیزی که برای فرد وابستگی بعمل آوردتعریف کرد.

وی افزود این پدیده شوم و ناهنجار سالیان است که در خانواده های ما رخنه کرده است .

ایشان بحث مهارتهای زندگی ،چگونگی پرورش فرزندان ،روابط های خانوادگی را بسیار مهم دانست و اصل مهارت را این چنین تعریف نمود: (فنون و روشی که مقابله ای باشد ،مهارتی که یک فرد در مقابل مشکل در خود پرورش می دهد . )

صالحیان تبار مهارت زندگی را در 10 مورد از جمله خود آگاهی ،همدلی ،روابط بین فردی ،توانایی مقابله با استرس ، مهارت نه گفتن را در زمینه پیشگیری از اعتیاد بسیار مفید ارزیابی کرد.

 

در ادامه امام جمعه شهرستان در خصوص تهاجم فرهنگی به ایراد سخنرانی پرداخت و زمین خوردن در مقابل تهاجم فرهنگی را به جهنم تشبیه نمود.

 ایشان به نقش مهم خانواده در اسلام ،عفت و حجاب زنان و نقش زن در خانواده اشاره داشت وی افزود ریشه اتفاقات ناهنجار جامعه به خانواده برمی گردد.

 

سپس سخنران ویژه برنامه دکتر محمود انوشه ،پایه های علم را در داده های خام،اطلاعات پایه ،علم تخصصی دانست و کار انسان اندیشمند را به کار زنبور عسل تشبیه کرد .

وی روایاتی از حضرت علی (ع) را که زندگی دشمن شما نیست اما طرز تفکرتان می تواند دشمنتان باشد را بیان نمود .

 محمود انوشه خانواده ها را به 4 دسته متلاشی ،متعادل،متزلزل و متعالی تقسیم بندی و هسته تبلور برای شخصیت فرزندان را پدران و مادران دانست.

وی افزود ندانستن یک قدم و دانستنهای نادرست هزاران قدم ما را به انحراف می کشاند .

ایشان اعتیاد را نه تنها اعتیاد به مواد مخدر بلکه اعتیاد به اینترنت ،الکل و لذتهای جنسی دانست .

 

وی افزود حضرت علی (ع) ما را به سه چیز در زندگیمان توصیه کرده است 1) در وقت تنهایی مواظب افکارتان 2) در خانواده مواظب رفتارتان 3) در جامعه مراقب گفتارتان باشید .

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد