حجت‌الاسلام ابطحی:

آمریکا می گوید برد موشک های بالستیک ایران زیاد است/انسان بصیر از دنیا عبور کرده و آخرت را نیز می فهمد

کد خبر: 146318
|
17:54 - 1392/12/02
نسخه چاپی
آمریکا می گوید برد موشک های بالستیک ایران زیاد است/انسان بصیر از دنیا عبور کرده و آخرت را نیز می فهمد
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: اینکه آمریکا می‌گوید برد موشک‌های بالستیک ایران زیاد است به این علت است که برد این موشک‌ها به اسرائیل می‌رسد چرا که آمریکا می‌خواهد به هیچ‌وجه منافع اسرائیل در خطر نباشد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی اسلام آبادخبر، حجت‌الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: امیرالمومنین علی (ع) در تفاوت انسان بصیر و کوردل می‌فرمایند "نهایت دید انسان کور باطن دیدن این دنیا است و چنین انسانی برای این دنیا توشه جمع می‌کند اما انسان بصیر چشمش از دنیا عبور کرده و آخرت را نیز می‌فهمد و از از این دنیا توشه می‌گیرد".

امام جمعه اسلام‌آباد غرب در ادامه سلسله مباحث حقوق انسان نسبت به دیگران گفت: نیکی به پدر و مادر باید همواره استمرار داشته باشد و حتی پس از مرگ حقوق پدر و مادر بر فرزندان باقی است.

وی بیان کرد: در بیان امام باقر (ع) وفای به عهد، امانت‌داری و نیکی به پدر و مادر سه خصوصیتی است که خداوند درباره آنان به هیچ‌کس اجازه نداده تا بین خوب و بد بودن یا کافر و مسلمان بودن افراد تفاوت قائل شود و لازم است انسان در همه حال به پدر و مادر خویش نیکی کرده، امین باشد و به عهد خود در قبال همه افراد وفا کند.

حجت‌الاسلام ابطحی با انتقاد از تشریفات حاکم در مراسم مرگ و میر به ویژه در آرامستان‌ها خاطرنشان کرد: باید برای افرادی که از دنیا می‌روند انفاق کرد و  بین خرج کردن و انفاق تفاوتی زیادی وجود دارد و باید توجه داشت که انفاق یعنی خرج کردنی که گره از  کار مسلمانی باز کند و همگی باید انفاق کردن را یاد بگیریم.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب با اشاره به مناسبت سوم اسفندماه در تقویم و کودتای انگلیسی رضاخان در سال 1299 است بیان کرد: نود و سه سال پیش پس از جنگ جهانی اول انگلیسی‌ها برای اینکه بتوانند نفت و منابع ایران را غارت کنند و تسلط بیشتری در ایران داشته باشند به دنبال مهره بودند که رضاخان را به عنوان یک چهره نظامی و سیدضیاءالدین طباطبائی را به عنوان یک رجل سیاسی انتخاب کردند.

وی افزود: چون احمد شاه بسیار بی‌کفایت بود رضاخان به سادگی توانست تهران را بگیرد و با فشاری که به احمد شاه وارد شد رضاخان میرپنج به عنوان فرمانده قوا و سیدضیاءالدین طباطبائی که فردی غرب زده و انگلیسی مزاج بود به عنوان نخست وزیر انتخاب شد.

حجت‌الاسلام ابطحی بیان کرد: چهار سال بعد رضاخان، احمد شاه را کنار زد و در سال 1320 چون انگلیسی‌ها احساس کردند رضاشاه ذره‌ای به آلمانی‌ها گرایش پیدا کرده وی را نیز با انتقال به جزیره موریس در آفریقای جنوبی از سلطنت برکنار کردند.

وی با اشاره به اینکه سیاست آمریکا و انگلستان سیاستی شیطانی است، گفت: اینکه امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ خطاب کرد به این دلیل بود که ایشان تمام خصوصیات شیاطین را در آمریکا می‌دید.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب تاکید کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشته باشند در غیر این صورت مملکت دچار خسران بزرگی خواهد شد.

خطیب جمعه اسلام‌آباد غرب با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اینکه موضوع انرژی هسته‌ای تنها بهانه است، گفت: اگر مسئله هسته‌ای نیز حل شود غربی‌ها به سراغ موضوع دیگری نظیر برد موشک‌های بالستیک، حمایت از حزب الله و آزادی سران فتنه می‌روند.

حجت‌الاسلام ابطحی بیان کرد: اینکه آمریکا می‌گوید برد موشک‌های بالستیک ایران زیاد است به این علت است که برد این موشک‌ها به اسرائیل می‌رسد چرا که آمریکا می‌خواهد به هیچ‌وجه منافع اسرائیل در خطر نباشد.

خطیب جمعه اسلام‌آباد غرب با اشاره به اینکه معیار آمریکایی‌ها در خصومت با جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل است افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید "از گام‌های شیطان پیروی نکنید" یعنی سیاست شیطان گام به گام است و اگر یک گام به حرف او گوش دادید به دیگر حرف‌های او نیز گوش می‌دهید و باید سیاست انقلاب اسلامی همین فرمایش خداوند متعال باشد.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب به مناسبت هفته سلامت آقایان و آمارهایی در این زمینه اشاره و بیان کرد: متاسفانه برخی از بیماری‌های مردان خاموش است و هیچ علائمی ندارد و دلیل اینکه هفته‌ای را بنام سلامت مردان نامگذاری کرده‌اند این است که مردان با شعار "خودش خوب می‌شود" به بیماری‌ها کم توجه هستند در حالی که خانم‌ها به کوچک‌ترین هشدار بدن توجه ویژه‌ای دارند.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها