آیت الله علما:

توجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی عامل توسعه و پیشرفت کشور است/ لزوم توجه به معماری ایرانی اسلامی

کد خبر: 146337
|
18:06 - 1392/12/02
نسخه چاپی
توجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی عامل توسعه و پیشرفت کشور است/ لزوم توجه به معماری ایرانی اسلامی
اسلام آبادخبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اعمال تحریم های دشمنان از آغاز انقلاب تا کنون، گفت: تکیه کردن بر توان داخلی و توجه به اقتصاد مقاومتی اموری است که می تواند استقلال و پیشرفت کشور را به همراه داشته باشد.
به گزارشپایگاه خبری تحلیلیاسلام آبادخبربه نقل ازمرصاد، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به ۵ اسفند ماه، روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی و نیز روز مهندسی بر لزوم ساخت و طراحی ساختمان ها به شیوه اسلامی تاکید کرد.

وی توجه به معماری ایرانی اسلامی را مورد تاکید قرار داده و افزود: یکی از عواملی که گردشگران را به سوی ایران سوق می دهد دیدن جاذبه های ناب ایرانی است که به شیوه اسلامی ساخته شده اند.

آیت الله علما خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که در ساخت بناها و ساختمان ها به شیوه ها و الگوهای اسلامی توجه نمی شود، که این با معماری اسلامی سازگاری ندارد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: کشور ایران، غنی ترین و زیباترین سبک ها در ساخت بناها را در اختیار دارد و در این راه نیازی به تقلید و الگو برداری از کشورهای غربی نیست.

آیت الله علما در ادامه به هفتم اسفند ماه، روز امور تربیتی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اموری که آموزش و پرورش باید به آن توجه جدی داشته باشد بحث مسائل تربیتی دانش آموزان و دانشجویان است.

وی نسل جوان را سرمایه های آینده کشور معرفی کرد و افزود: جوانان در واقع اماناتی گران بها در دست مسئولان هستند و آنها وظیفه دارند که این امانات با ارزش را به بهترین شکل پرورش دهند، چرا که جوانان متعهد و مومن نقش مهمی در اداره مملکت اسلامی ایفا خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به تحریم های اعمال شده از سوی دشمنان انقلاب اشاره کرد و گفت: ۳۵ سال است که دشمن به اشکال مختلف در صدد اعمال فشار بر کشور ایران است، لذا تکیه کردن بر توان داخلی و توجه به اقتصاد مقاومتی اموری است که می تواند استقلال و پیشرفت کشور را به همراه داشته باشد.

آیت الله علما در ادامه به فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص حرام دانستن سلاح هسته ای اشاره و خاطر نشان کرد: مشکل دولت های غربی، مقاومتی است که ملت ایران در طی این سال ها نشان داده است و بحث سلاح هسته ای تنها بهانه ایست که از سوی آنها مطرح می شود.

وی همچنین یادآور شد: سوم اسفند ماه روزی است که کودتای انگلیسی رضا خان در آن اتفاق افتاد، با نگاهی به آن روزها می توان به عینه دخالت های کشور انگلستان در امور ایران را مشاهده کرد، به گونه ای که حتی تعیین شاه نیز از جانب آنها انجام می شد.

امام جمعه کرمانشاه در پایان با معرفی قرآن به عنوان نسخه شفا بخش انسان ها و جوامع بشری، اظهار داشت: عمل به دستورات قرآن انسان را مشمول رحمت الهی کرده و در واقع با عمل به آن است که  انسان می تواند برای آخرت خود یک دارایی با ارزش را به دست آورد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد