میرزایی در گفت‌و‌گو با اسلام آبادخبر :

افزایش سطح زیرکشت آبیاری تحت فشار اسلام آباد غرب به ۷۲۰۰ هکتار

کد خبر: 147304
|
18:34 - 1392/12/03
نسخه چاپی
افزایش سطح زیرکشت آبیاری تحت فشار اسلام آباد غرب به ۷۲۰۰ هکتار
اسلام آبادخبر: مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آباد غرب گفت: قصد‌ داریم در سال ۹۳ آمار سطح زیرکشت آبیاری تحت فشار این شهرستان را به ۷۲۰۰هکتار ارتقاء داده و ضریب مکانیزاسیون اسلام‌آباد غرب را با استفاده از تسهیلات مناسب افزایش دهیم.
 

اکبر میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگاراسلام آبادخبر، در باره میزان بازندگی امسال در این شهرستان اظهار کرد: از اوایل پائیز امسال تاکنون 220میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که نسبت به آمار بلند مدت تا این تاریخ شاهد 50درصد افزایش بارندگی با پراکندگی مناسب بوده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آباد غرب گفت: احداث مجتمع گلخانه‌ای 54 هکتاری فرودگاه اسلام‌آباد غرب، ایستگاه پمپاژ باغات تجر و میان تنگ منصوری و سایت مزرعه  160تنی ماهیان خاویاری روستای میان تنگ منصوری از جمله پروژه‌هایی است که در سال آینده به‌صورت مستمر تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود چرا که با اجرایی شدن این پروژه‌ها تحول بزرگی در زمینه توسعه کشاورزی، درآمد و اشتغال‌زایی شهرستان صورت می‌گیرد.

وی افزود: قصد داریم در سال 93 آمار سطح زیرکشت آبیاری تحت فشار را از 6200 هکتار کنونی به7200هکتار ارتقاء داده و ضریب مکانیزاسیون شهرستان را نیز با جذب 50 دستگاه تراکتور به همراه بیش از 100 دستگاه ادوات دنباله‌بند با استفاده از تسهیلات مناسب افزایش دهیم.

میرزایی به توسعه کشت اشتغال‌زا و درآمدزا زعفران و گیاهان دارویی در سال آینده اشاره و بیان کرد: با توجه به مورد تهدید قرارگرفتن منابع آبی و همچنین مصمم شدن تمامی کارشناسان جهت صیانت از منابع آبی موجود با ترویج الگوی کشت‌های جدید و کم آب قصد داریم تا چنین کشت‌هایی را در سطح منطقه توسعه داده که در نخستین گام نیز سطح زیرکشت زعفران که هم اکنون 9 هکتار است را  به 25 هکتار در سال آینده افزایش دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب با بیان اینکه شهرستان اسلام‌آباد غرب نه تنها در استان کرمانشاه بلکه در غرب کشور در مقوله تولید کود ورمی کمپوست مقام نخست را به خود اختصاص داده، خاطرنشان کرد: در میان تمامی کودهای آلی کودورمی کمپوست به عنوان غنی‌ترین نوع آن به شمار می‌رود اما متاسفانه به دلیل گران بودن تنها می‌توان آن را در کشت‌های پر درآمد همچون گلخانه، گوجه، باغات و گل‌کاری و چمن کاری‌های شهرداری به کاربرد.

وی واکاوی کلیه آمار و اطلاعات و به روزکردن آن در تمام بخش‌ها، تقویت آموزش‌های گروهی و انفرادی (چهره به چهره) کشاورزان، تاکید  بر حضور پر رنگ‌تر کارشناسان در روستاها و مزارع، ترغیب صاحبان چاه‌های کشاورزی جهت اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، جذب حدود 50 میلیارد تومان تسهیلات در غالب طرح توسعه کشاورزی را مهمترین اقدامات این اداره برای امسال در اسلام آباد غرب عنوان کرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد