دولت جدید از ظرفیت های بسیج سازندگی غافل نشود/ از منابع انسانی صیانت کنید

کد خبر: 23241
|
19:51 - 1392/03/27
نسخه چاپی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: متاسفانه دولت های گذشته کمتر از ظرفیت های بسیج استفاده کردند اما امید است دولت جدید از ظرفیت های عظیم بسیج غافل نشود.

به گزارش مهر از کرج، مراسم تاسیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی عص امروز با حضور دکتر جعفری رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، دکتر جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین، حجت الاسلام عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، سردار محمد رضا نقدی رئیس سازملن بسیج مستضعفین، محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از محققان، کشاورزان نمونه و اساتید دانشگاه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد.

حماسه اقتصادی بدون حضور مردم محقق نخواهد شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور حرکت عظیم مردم در 24 خرداد را بسیار سرنوشت سازو تعیین کننده خواند و گفت: به زودی آثار مثبت این حماسه را جهان خواهیم دید.

سردار محمد رضا نقدی با بیان اینکه پس از تحقق حماسه سیاسی باید توجه ویژه به حماسه اقتصادی شود، اظهار داشت: برخی به اشتباه می گویند حماسه سیاسی را مردم خلق کردند و حماسه اقتصادی را باید دولت بیافریند در حالی که تحقق حماسه اقتصادی نیز بدون حضور مردم امکان ناپذیر است.

وی افزود: تبلور حضور مردم در صحنه برای پیشبرد کشور بسیج است و امروز خداوند را شاکریم که در سالروز فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج سازندگی شاهد رویش شاخه جدیدی از شجره بسیج هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور یکی از مشکلات بزرگ کشور را فروش نفت و خرید غذا و مایحتاج مردم عنوان کرد و اظهار داشت: خلق حماسه اقتصادی یعنی حل این مشکل با نگاه ویژه به بستر و ظرفیت های موجود در کشور.

سردار نقدی تاکید کرد: باید علم وارد تولید شود ا فاصله بین تولیدعادی محصول در زمین کشاورزی با تولید یک کشاورزی نمونه با بهره وری بالا کم شود، باید حضور دانش در کشاورزی را گسترده کنیم.

وی با بیان اینکه پیوند بین مراکز علمی و ظرفیت های نیروی انسانی متخصص منشا خلق حماسه خواهد شد، گفت: برای رسیدن به این منظور باید به سازمان های بسیج به صورت تخصصی نگاه ویژه داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در پایام ابزار امیدواری کرد در دولت جدید مانند دولت های گذشته ظرفیت های بسیج با روحیه جهادی مورد غفلت واقع نشود.

بسیج مهندسین کشاورزی معنویت در کشاورزی را نیز ترویج کند

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسنم تشکیل سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی را امر مهم و مبارک عنوان کرد و گفت: امید است این نهاد بتواند در کنار ترویج دیگر مباحث کشاورزی به معنویت در کشاورزی نیز به نحو شایسه بپردازد.

حجت الاسلام حسن عالمی اظهار داشت: هر کس به شغل کشاورزی مشغول است تا زمان اشتغال به کار در حال انجام دادن عبادت مستحبی است و توجه به کشاورزی در کلام معصومان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: کشاورزی اساس اقتصاد برای زندگی مردم است اما متاسفانه آنطور که باید به این بخش و ظرفیت های آن توجه نشده است.

هزینه ها کشاورزی در هدفمندی یارانه ها مورد غفلت واقع شد

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه ها بسیار مهم بود، گفت: با وجود اهمیت این طرح متاسفانه در بخش کشاورزی از افزایش هزینه ها تولید غافل شدیم.

عباسعلی زالی ادامه داد: با اتکا به فرهنگ نفتی و پول نفت بسیاری از کارخانه دیگر به تولید واقعی خود دست نیافتند زیرا به محض کمبود در ارزاق آنها را وارد می کردیم آن هم مازاد بر نیاز کشور.

وی به سیاست های کشاورزی و منابع طبیعی تدوین شده توسط مقام معظم رهبری در سال 91 اشاره کرد و گفت: در بند اول این سیاست ها آمده است، کشاورزی پایدار، حفاظت از منابع پایه و صیانت از منابع انسانی، اگر به این سه کلمه کلیدی توجه کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

استاد دانشگاه تهران از تعداد دانشجویان فارغ التحصیل رشته کشاورزی که در رشته های غیر تخصصی مشغول به کار هستند و برخی نیز بیکار می باشد گله کرد و گفت: متاسفانه نتوانسته ایم از منابع انسانی این حوزه طبق سیاست ها صیانت کنیم.

زالی با بیان اینکه چاپ مقاله و تربیت دانشجو در حوزه ها مختلف به خصوص کشاورزی کافی نیست، اظهار داشت: باید راهکارهای ابلاغی در این حوزه توسط فارغ التحصیلان عملیاتی شود.

وی گفت: اگر قانون افزایش بهره وری اجرا می شد به دانش آموختگان نیز توجه می شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد