دادگستری کرمانشاه را به کرمانشاهی ها بسپارید

کد خبر: 246193
|
11:08 - 1393/06/19
نسخه چاپی
دادگستری کرمانشاه را به کرمانشاهی ها بسپارید
اسلام آباد خبر: استان کرمانشاه علی رغم برخورداری از قضات مجرب و بادانش مدت هاست که توسط غیربومی ها مدیریت می شود. اکنون که یکبار دیگر و با رفتن حجت الاسلام مظفری ، موضوع انتصاب رئیس کل جدید دادگستری استان کرمانشاه مطرح شده است، لازم است که از حضور یک کرمانشاهی در راس دستگاه قضایی استان حمایت کنیم.
 
به گزارشاسلام آباد خبربه نقل از کرمانشاه دیلی، هر چند که در نظام تفکیک نسبی قوای جمهوری اسلامی ایران ، قوه قضائیه به نسبت سایر قوا به مراتب  از استقلال بیشتری برخوردار است اما اخیرا گمانه زنی ها و بیان دیدگاه ها در این خصوص شکل گرفته است و در میان به نظر می رسد کرمانشاهیان توقع دارند که مسئولین  قوه قضائیه برای این مسئولیت از قضات کرمانشاهی استفاده نمایند.

در این میان زمزه هایی مبنی بر تلاش کوهدشتی ها برای نشاندن مجتبی ملکی بر کرسی ریاست دادگستری استان شنیده می شود.

الهیار ملکشاهی رئیس اسبق دادگستری کل استان کرمانشاه و نماینده فعلی مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی که هم اکنون و به لطف آراء قضات زیر مجموعه پیشینش در دادگستری کرمانشاه ( محمد رزم و علی جلیلیان) هم اکنون رییس کمیسیون قضایی مجلس می باشد احتمالا تلاش خواهد نمود تا زمینه را برای ریاست همشهری کوهدشتیش مجتبی ملکی فراهم کند. ضمن اینکه نباید فرموش کرد که الهیار ملکشاهی در زمان ریاستش بر دادگستری کل استان کرمانشاه مجتبی ملکی را به عنوان دادستان کرمانشاه معرفی نمود.

اما در مورد محمد رزم نیز که گویا نسبت فامیلی هم با الهیار ملکشاهی دارد ، گفته می شود که وی نیز در تلاش برای ریاست مجتبی ملکی است و اگر اینگونه باشد باید به آقای رزم گفت که شما نماینده کوهدشت هستید یا کرمانشاه؟

و البته در این میان ، دیگر نمایندگان استان نیز باید از موضع منفعلانه در قبال این موضوع خارج شده و فعالانه در این رابطه ورود پیدا کنند.

با حضور قضات مجرب ، خوشنام و بادانشی همچون دکتر پرویز توسلی زاده با انبوهی از تجارب ریاست داگستری شهرستان ها تا تجربه دادستانی کرمانشاه و عملکرد موفق ، جای بسی تعجب است که در راس دستگاه قضایی استان یک فرد غیر بومی منصوب شود. ضمن اینکه فراموش نکنیم که ایشان اشراف کامل بر وضعیت استان دارند و با وجهه خاصی که دارند قطعا منجر به ایجاد امید و رضایت بیشتر در فضای استان خواهند گردید.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد