دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اسلام آباد غرب:

نهادینه شدن امر به معروف خود به خود باعث از بین رفتن منکرات جامعه خواهد شد

کد خبر: 32808
|
00:46 - 1392/04/19
نسخه چاپی
نهادینه شدن امر به معروف خود به خود باعث از بین رفتن منکرات جامعه خواهد شد
امر به معروف و نهی از منکر باید با رفعت و مهربانی انجام می گیرد و خشونت در قالب این موضوع هرگز نمی گنجد و اگر امر به معروف را درست در جامعه نهادینه کنیم خود به خود منکرات جامعه از بین خواهد رفت.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری ، تحلیلی اسلام آباد خبر ، دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگوی با خبرنگار این پایگاه به تشریح برنامه های این ستاد در سطح شهرستان پرداخت.
سرهنگ قاسم آبادی با اشاره به اینکه ماموریت ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در اصل هشتم قانون اساسی تشریح و جایگاه آن مشخص شده است گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید با رفعت و مهربانی انجام می گیرد و خشونت در قالب این موضوع هرگز نمی گنجد و  اگر امر به معروف را درست در جامعه نهادینه کنیم خود به خود منکرات جامعه از بین خواهد رفت.
دبیر ستاد احیا شهرستان به مسئولیت های هریک از اعضا اشاره و گفت: امام جمعه شهرستان به عنوان مسئول ستاد و فرماندار به عنوان جانشین ستاد فعالیت می نمایند و معاونت های ستاد شامل معاونت فرهنگی با مسئولیت مدیر آموزش و پرورش ، معاونت ادارات و کارخانجات با مسئولیت معاون فرماندار ، معاونت سازمان های اجرایی با مسئولیت دادستان شهرستان و معاونت تشکل های مردمی با مسئولیت رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت اقدامات مربوطه را انجام می دهند .
 وی ادامه داد: نهادینه کردن امر به معروف مستلزم استفاده از ظرفیت های کامل شهرستان و اجرایی شدن شش گام است که این شش گام شامل  تبلیغات محیطی ،تکریم  که در این راستا جلسات اخلاق مدیران در سطح شهرستان برگزار شده است ،تذکر دلسوزانه ، تذکر همگانی ، تشویق آحاد مردم جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر وتاثیرات ناشی از اقدامات فوق می شود.
وی بیان داشت: آموزش فقه بازار ، اجرای طرح یادآوران در مدارس ، تشکیل گروه های تذکر لسانی و اجرای طرح عیون خودرویی از جمله اقدامات ستاد احیای شهرستان تا کنون بوده است .
وی همچنین با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان افزود: به نیروی انتظامی ابلاغ شده که به غیر از مکان های خاصی که برای مسافرین مشخص شده اند ، تمامی رستوران ها ، ساندویچی ها ، سالن های غذا خوری و غیره تعطیل باشند .
ایشان در پایان گفت: توافق نامه ای مابین کلیه ادارات در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر امضا شده و روسای ادارات در این خصوص کاملا توجیه شده اند که امیدواریم فرضتین مزبور با بکارگیری روش درست و صحیح و اجرای اقدامات کلیه دستگاه ها درگیر با امر به معروف و نهی از منکر در قالب دستورالعمل ستاد احیا در جامعه نهادینه شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها