فلاحت پیشه در گفتگو با اسلام آباد خبر تشریح کرد:

چهار مطالبه اصلی مردم اسلام آباد از دولت اعتدال/روحانی همسو با نظام و رهبری عمل می کند

کد خبر: 33508
|
10:43 - 1392/04/20
نسخه چاپی
چهار مطالبه اصلی مردم اسلام آباد از دولت اعتدال/روحانی همسو با نظام و رهبری عمل می کند
تکمیل منطقه ویژه اقتصادی ، تبدیل دانشکده فنی و مهندسی به پردیس دانشگاهی ، تسریع در روند ساخت و ساز بیمارستان شش طبقه ای شهرستان و تکمیل راه آهن غرب کشور ، چهار مطالبه اصلی مردم اسلام آباد غرب از دولت اعتدال است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر ، نماینده سابق مردم اسلام آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه به تشریح اولویت های اقدمات دولت یازدهم در شهرستان اسلام آباد غرب پرداخت و گفت: سند آمایش سرزمین اسلام آباد یک نقشه آمده است و در طول سه سفر استانی هئیت دولت و سفر مقام معظم رهبری بخش عمده ای از مصوبات لازم جهت تکمیل سند مزبور فراهم شد.

حشمت اله فلاحت پیشه ادامه داد: سند آمایش یک سرزمین آن است که هر منطقه ای بر اساس نظام مزیت نسبی خودش توسعه پیدا کند به این معنی که ظرفیت هایی که در آن منطقه وجود دارد احیا شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های اسلام آباد غرب از سال 1308 هجری که نظام تقسیمات کشوری چیده شده ، مشخص است گفت:در آن زمان اسلام آباد جایگاهی در حد استان های فعلی داشته که در همان موقع 5 شهرستان استان پنج را تشکیل دادند که یکی از این شهرستان ها شاه آباد غرب سابق بود که تمامی شهرستان های دیگر به غیر از اسلام آباد به استان تبدیل شدند .

ایشان افزود: روند کلی عقب ماندگی ها خاصه در دوران جنگ تحمیلی بدلیل اینکه اسلام آباد مرکز پشتیبانی غرب بود و به همبن سبب تبدیل به محل بمباران عراق شده بود را مانع پیشرفت اسلام آباد دانست و سند آمایش را نقشه ای جهت احیا این فرصت ها خواند.

فلاحت پیشه با بیان این مطلب که در سفر های استانی دولت آقای احمدی نژاد چندین مورد اقدام نناسب در قالب مصوبات و بعضاً شروع اقدامات عملیاتی  صورت پذیرفت ادامه داد: این اقدامات باید دولت یازدهم تکمیل شود تا اسلام آباد بتواند بخش عمد ای از مشکلات خود را حل نماید.

نماینده اسبق مردم اسلام آباد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اولین و مهترین اقدام دولت یازدهم تکمیل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب را بعنوان قطب پشتیبان صادرات و واردات استان کرمانشاه معرفی می نماید و با وجود ظرفیت بالایی که محصولات ایجاد می نمایند می توان چرخه تولید ایجاد کرد.

وی افزود: اسلام آباد غرب بعنوان قطب بهداشت و درمان در منطقه غرب استان است و بیمارستان شش طبقه ای که در حال احداث می باشد و متاسفانه روند اجرای ساخت آن یکسال از برنامه عقب است اسلام آباد را از نیاز به مرکز استان در حوزه بهداشت و درمان فارغ خواهد کرد .

فلاحت پیشه موضوع شاهراه بودن اسلام آباد را از دیگر موضوعات مهم عنوان کرد و گفت: متاسفانه امسال برای اولین بار در طول 8 سال قانون بودجه ای که بسته شد اعتبار راه آهن غرب کشور 90 درصد کاهش داشته و این در حالی بود که در سال اول قانون بودجه اعتبار 4 میلیارد تومانی به راه آهن غرب کشور اختصاص داده شد و در طول سال های بعدی نیز همواره با افزایش حدوداً 12 درصدی بودجه نسبت به سال گذشته  مواجه بودیم که در آخرین سال حضور اینجا در مجلس بعنوان نماینده اسلام آباد غرب بودجه ی 300 میلیارد تومانی  به راه آهن غرب کشور تخصیص داده شد در بین بیست و اندی راه آهن کشور از نظر ردیف بودجه ای و راه آهن غرب به مقام اول رسید.

وی افزود: عقب افتادگی دولت  از اجرای  راه آهن غرب کشور که مهترین نیاز غرب کشور بخصوص اسلام آباد و کرمانشاه نیز هستباید جبران شود و  توصیه ای که به دولت آقای روحانی داریم این است که نسبت به تکمیل این طرح اهتمام جدی و کامل صورت گیرد و هرچه سریع تر نسبت به تکمیل طرح اقدام کنند.

ایشان به قطب بودن اسلام آباد در زمینه علمی غرب کشور اشاره و ادامه داد:بر اساس سرانه دانشجو و استاد اسلام آبادی که در سراسر کشور وجود دارند زمینه انسانی برای توسعه فراهم است اما متاسفانه دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی مستقر در شهرستان که نتیجه چندین سوال از وزیر علوم بود الان رشد مورد نظر را ندارد و  یکی از مواردی که لازم است مسئولان شهرستان از دولت آقای روحانی بخواهند تبدیل دانشکدخ فنی و مهندسی به پردیس دانشگاهی و تجمیع چندین رشته فنی و مهندسی در آن است که این موضوع تکمیل کننده منطقه ویژه اقتصادی نیز هست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در بخش دیگری از این گفتگو ادامه داد : اعتقاد بنده بر این است که دیگر مسئولین نظام فرصتی برای اختلاف ندارند در غیر اینصورت مملکت دچار مشکل خواهد شد و همین الان نیز ضرر یک ماهه ناشی از تحریم نفتی کشور برابر کل اعتبار عمرانی یکسال کشور است و معتقدم که در آینده هیچ اختلافی بین مسئولان نظام شکل نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به رابطه ای که بین رهبری معظم انقلاب  و آقای روحانی وجود دارد و با رجوع به سابقه ایشان همواره شاهد آن هستیم که وی در پست هایی حضور داشته که در حوزه اختیارات رهبری بوده و حتی یک مورد اختلاف بین رهبری وایشان دیده نشده و نیز در مذاکرات هسته ای ایشان مورد حمایت رهبر اقلاب قرار گرفتند و این موضوع نشان از همسوئی و همراهی ایشان با انقلاب و رهبری نظام دارد.

فلاحت پیشه در پایان گقت:باید توجه داشت که کابینه آقای روحانی نباید به یک کابینه سهامی تبدیل شود و افراد تنها در مقام مشورت با ایشان در ارتباط باشند  و آقای روحانی با نیروهای خودشان مملکت را اداره نمایند از این رو ما نیز در ستاد آقای قالیباف کتاب 12جلدی  مربوط به اداره مملکت را که مربوط به برنامه های آقای قالیباف بود را در اختیار آقای روحانی قرار دادیم.
 
 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها