امام جمعه اسلام آباد غرب:

ماهواره تاثیر گذار تر از چکمه و تفنگ رضا خان عمل می کند/ سیاست آمریکا در قبال افراد و کشورها همواره با تزویر و دوگانگی همراه است

کد خبر: 34004
|
16:34 - 1392/04/21
نسخه چاپی
ماهواره تاثیر گذار تر از چکمه و تفنگ رضا خان عمل می کند/ سیاست آمریکا در قبال افراد و کشورها همواره با تزویر و دوگانگی همراه است
نماز جمعه اولین هفته ماه مبارک رمضان به امامت حجت الاسلام و المسلمین ابطحی امام جمعه شهرستان و با حضور مردم متدین در مصلی نماز جمعه شهرستان برگزار شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر ، نماز جمعه اولین هفته ماه مبارک رمضان به امامت حجت الاسلام و المسلمین ابطحی امام جمعه شهرستان و با حضور مردم متدین در مصلی نماز جمعه شهرستان برگزار شد.

در خطبه اول نماز جمعه این هفته امام جمعه شهرستان ضمن توصیه نمازگذاران به رعایت تقوای الهی گفت: امیرالمومنین (ع) در بیان مقام افرادی که تقوای الهی را پیشه می کنند می فرماید: تقوای الهی اولیای خدا را از کار حرام باز می دارد ، دلهای آنان را پیوسته در حالت خوف و ترس از خدا نگه می دارد ، روزهای گرم آنان را به روزه وا می دارد و اینها آسایش آخرت را با رنج دنیا بدست می آورند و سیراب شدن قیامت را با تشگنی در دنیا مبادله می کنند.

حجت الاسلام ابطحی به بیان  فضائل روزه وفضائل ماه رمضان پرداخت و گفت: پیامبر(ص) در روز های نزدیک به  ماه رمضان به مردم فرمودند : مردم ماه خدا به سوی شما می آید و این ماه برکت دارد ، در این ماه بخشش گناهان صورت می گیرد ، و این ماه همراه با رحمت است ، شما در این ماه به مهمانی خدا دعوت شده اید، دعوت کننده خداست ، دعوت شونده مومنان و مهمانسرا رمضان است.

وی  افزود: یکی از مهمترین خصائص ماه مبارک رمضان برکات این ما است و باید به این نکته توجه داشت که به هر زیادی برکت گفته نمی شود مثلا هرکس مال زیاد دارد به معنی این نیست مالش برکت دارد لذا جلوه های برکت در ماه رمضان شامل این است که  خواب شما عبادت محسوب می شود ، نفس انسان تسبیح است ، اعمال انسان قبول می شود ، دعای انسان مستجاب می گردد ، خواندن یک آیه از قرآن در این ماه برابر با ثواب ختم قرآن در ماه های دیگر است .

ایشان افزودند: حسن خلق و صلوات بر پیامبر (ص)و خاندان ایشان باعث سنگینی کفه ترازوی اعمال خوب انسان در قیامت می شود و یکی از برکات ماه رمضان نیز ثواب بسیار صلوات در این ماه است.

وی ادامه داد: زیباترین جلوه برکت های ماه مبارک رمضان شب قدر است ، لازمه ی درک شب قدر آن است که انسان در ماه رمضان تا رسیدن به شب قدر چگونه رفتار نماید و لازم است از همین حالا انسان دل را آماده پذیرش شب قدر نماید .

امام جمعه شهرستان اسلام آباد در خطبه دوم نماز جمعه به مناسبت های پیش رو اشاره و افزود:  امروز سالروز قیام مسجد گوهرشاد مشهد است و در چنین روزی مردم مشهد در اعتراض به کشف حجاب مورد حمله ارتش رضا خان در مسجد گوهرشاد قرار گرفتند و حدود دو هزار نفر به شهادت رسیدند ، نکته قابل تامل در این زمینه این است که کشف حجاب الان نیز توسط دشمن با استفاده از ماهواره ادامه دارد و به مراتب از چکمه و تفنگ رضا خان ظریف تر و تاثیرگذار تر عمل می نماید و فرهنگ غرب را در جامعه نفوذ می دهد.
 
 
ایشان با اشاره به  اصول تهاجم فرهنگی گفت: یکی از اصول تهاجم فرهنگی آن است که از خود مردم جامعه مورد تهاجم ، پیاده نظام دشمن بوجود آید و حتی برخی اوقات نیز مسئولین نظام اسلامی جزو پیاده نظام دشمن قرار می گیرند بعنوان نمونه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره اصلاحات که الان در لندن است هیچ وقت دلش برای حجاب نسوخته و قطعاً عکس ترویج عفاف و حجاب در جامعه عمل کرده است .

وی به تحولات اخیر مصر بعنوان مهمترین خبر جهان اسلام اشاره و گفت: سیاست غرب همواره یک سیاست دوگانه در قبال افراد و کشور ها بوده و به همین دلیل الان شاهد آن هستیم که حتی محمد مرسی که طبق خواسته آمریکا عمل کرد و پیام دوستی به اسرائیل فرستاد و قرارداد ننگین کمپ دیوید را پذیرفت ، معارضین وی مورد حمایت آمریکا قرار می گیرند.

حجت الاسلام ابطحی اوضاع آینده مصر را ناخوشایند توصیف و گفت: با توجه به درگیری هایی که بین اخوان المسلمین و لیبرالها ، غرب گراها و سکولارهای مخالف تفکر اخوانی وجود دارد نمی توان به آینده مصر خوش بین بود.

ایشان در پایان افزودند: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی از کشاورزان تقاضا داریم که مهمترین اولویت خود را پرداخت زکات قرار دهند.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد