سردارکشوری مطرح کرد؛

کاهش 20 درصدی جرم از ابتدای رمضان تاکنون در استان کرمانشاه

کد خبر: 34585
|
16:34 - 1392/04/22
نسخه چاپی
کاهش 20 درصدی جرم از ابتدای رمضان تاکنون در استان کرمانشاه
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه از کاهش 20 درصدی جرایم از ابتدای ماه رمضان تاکنون در استان کرمانشاه خبرداد.
 
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه از کاهش 20 درصدی جرایم از ابتدای ماه رمضان تاکنون در استان کرمانشاه خبرداد.

به گزارش اسلام آباد خبر سردار کریم کشوری در گفتگویی ، با بیان اینکه میزان جرایم در ماه مبارک رمضان به صورت چشمگیر کاهش می یابد، گفت: در سال جاری نیز طبق روال هر ساله شاهد کاهش جرایم در ماه مبارک رمضان بوده ایم و از ابتدای ماه مبارک تا کنونکه سه روز گذشته نسبت به مدت مشابه ماه قبل بیش از 20 درصد کاهش در جرایم داشته ایم.

وی در خصوص روزه خواری در ماه مبارک و برخورد پلیس با این افراد گفت: البته تظاهر به روزه خواری جرم تلقی شده و افرادی که مرتکب این جرم شوند مورد برخورد قرار می گیرند اما اگر فرد عذری داشته و سهوا مرتکب چنین جرمی شود برای بار اول مورد تذکر قرار می گیرند.

کشوری با ابراز خرسندی از اینکه مردم کرمانشاه در اماکن عمومی حرمت روزه داران را حفظ کرده اند، گفت: خوشبختانه کمتر شاهد بروز چنین جرمی در استان کرمانشاه بوده ایم و در موارد معدود و انگشت شمار فرد مجرم توسط پلیس دستگیر و برای مجازات تحویل مراجع قضایی خواهد شد.

ارائه خدمات تغذیه ای طی ماه مبارک در رستوران، مسافرخانه ها و هتل ها بلامانع است

وی تصریح کرد: همانگونه که گفته شد و با وجود گرما مردم خیلی رعایت کرده و گرما نیز باعث غفلت نمی شود و حتی کسانی که عذر موجه دارند در مجامع عمومی اقدام به روزه خواری نمی کنند.

کشوری از نظارت بر کار اغذیه فروشان در استان و خصوصا اماکن تفریحی چون محوطه طاقبستان خبرداد و گفت: این مراکز در طول ماه مبارک تنها پس از افطار مجاز به ارائه خدمات بوده و فعالیت آنها در ساعات روزه داری جرم و با آنان برابر قانون برخورد می شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: البته توزیع و ارائه خدمات به مسافران در مسافرخانه ها و هتل های دارای رستوران در ماه مبارک بلامانع بوده و مسافرین می توانند در این امکان خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

رعایت عفاف و حجاب از برنامه های ساری و جاری پلیس است

کشوری در بخش دیگر از سخنان خود مبنی بر اقدامات پلیس مبنی بر رعایت حجاب اسلامی در فصل تابستان و با توجه به بی حجابی های ناشی از بروز گرما در برخی افراد  گفت: مسئله عفاف و حجاب جزو برنامه های ساری و جاری پلیس بوده و البته این مسئله در استان کرمانشاه خیلی مشاهده نمی شود و مردم ما مردم دینداری هستند.

وی افزود: اما در برابر موارد معدود همواره گشت های پلیس امنیت و اخلاق، کلانتری ها و پاسگاه ها این مسئله را رصد و در صورت مشاهده با متخلفین و کسانی که با بی حجابی خود قصد در ایجاد اختلال و زیر سوال بردن شعاراسلامی دارند برخورد می شود.
وی هم چنین از کاهش بی حجابی های در ماه مبارک خبرداد و گفت: همانگونه که ذکر شد ممکن است تعداد معدودی افراد بدحجاب مشاهده شوند که البته این آمار نیز در ماه مبارک به شدت کاهش یافته است.

کشوری در خصوص مطالبه نیروی انتظامی از دولت منتخب گفت: مطالبه همه نیروها همان مطالبه رئیس کل نیروی انتظامی بوده و همواره اجرای صحیح قانون در همه زمینه ها هدف و مطالبه نیروی انتظامی است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش نیروی انتظامی در تحقق حماسه اقتصادی گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی و اعمال قانون در این زمینه یکی از مهمترین نقش های این نیرو در تحقق حماسه اقتصادی است چرا که نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقش اول و هم چنین نقش کمک کننده در اجرای احکام تعزیرات حکومتی را عهده دار است.

هیچ جرمی از چشم پلیس دور نمی ماند


کشوری در پایان آرزوی توفیق خدمتگزاری در ماه مبارک را کرده و خواستار توجه مردم به قوانین موجود و پرهیز از نقض قوانین در همه زمینه ها شد و گفت: پلیس با تمام ظرفیتش همه جامعه را تحت نظر داشته و هیچ جرمی از چشمان نیروی انتظامی پوشیده نخواهد ماند.
 
منبع: مهر
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها