مردم کرمانشاه در آرزوی بوسیدن روی ماه/ پیشنهاد دیدار سالیانه با رهبر انقلاب در شورای فرهنگ عمومی کشور راکد مانده است

کد خبر: 34951
|
13:58 - 1392/04/23
نسخه چاپی
مردم کرمانشاه در آرزوی بوسیدن روی ماه/ پیشنهاد دیدار سالیانه با رهبر انقلاب در شورای فرهنگ عمومی کشور راکد مانده است
چند روز مانده به روز ملی کرمانشاه مردم این دیار از عدم تحقق یک مطالبه به حق رنجورند. مطالبه ای که حکایت از دلدادگی کرمانشاهیان دارد.
 
به گزارش اسلام آباد خبر ، چند روز مانده به روز ملی کرمانشاه مردم این دیار از عدم تحقق یک مطالبه به حق رنجورند. مطالبه ای که حکایت از دلدادگی کرمانشاهیان دارد.
“همه ویژگیهای لازم و خصائل نیکو در این استان نخبه پرور جمع شده است.کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است.اگرچه از گذشته، هم از دور، هم از نزدیک، منطقه‌ى  کرمانشاه و مردم کرمانشاه را تا حدود زیادى میشناختم، اما در این دو سه روز کوتاهى که خداوند توفیق داد با شما مردم عزیز در بخشهاى مختلف ملاقات کردم و مطالعه کردم و رفتارها را دیدم، ارادتم به کرمانشاه و کرمانشاهى بیشتر شد. خدا را سپاسگزاریم که توفیق و هدایت خود را شامل این مردم باصفا، مؤمن، صادق، داراى مروت و فتوت و جوانمردى کرده و بحمداللَّه نسل جوان و رو به رشدِ این منطقه و این استان، همان خصوصیات مثبت و برجسته و ممتازى را که گذشتگان آنها از خلقیات اجتماعى براى آنها به ارث گذاشتند، حائز شده و مهمتر این که فکر انقلاب، جریان انقلاب، روحیه‌ى انقلابى، منطق انقلاب و سخن انقلاب در این استان زنده است”

مقام معظم رهبری در سفر ۲۰ مهرماه ۱۳۹۰ به کرمانشاه

کرمانشاه، این استان مظلوم، این زخم خورده عرصه های گوناگون، این پشتیبان از نظام در همه عرصه های بحرانی، این استان دارای بی توقع ترین مردمان ایران، این صاحب دومین شهر مقاوم ایران، این سرفراز از آزمون دلاوری و ایستادگی، اینها و هزاران خصلت نیکوی دیگر و مهم تر از همه، کرمانشاهی که به دنیا نشان داد در سخت ترین و بحرانی ترین اوضاع ، در زمانی که دنیا آبستن بزرگ ترین حوادث خود است و زمانی که در یک پیچ تاریخی عظیم قرار دارد آنچنان از مقتدر ترین و عظیم ترین رهبر جهان استقبال می کند که به اذعان خود امام خامنه ای و اذعان دفتر ایشان بزرگترین و پرشور ترین استقبال از رهبری در تمام طول سفر های ایشان به استان ها بوده است.

کرمانشاه ، دارای مردمانی بس خدوم و زحمت کش است و البته بی توقع ترین آنها ، مردمی که تعداد شهدا و جانبازان زن آن بیشتر از دیگر استان هاست و این نشان دهنده آن است که همه مردمش درگیر جنگ بوده اند. مردمی که در تمام طول جنگ حتی یک روز هم شهر را خالی نکردند و مردانه ایستادند و مردانه هم جنگیدند و شهید هم دادند.

کرمانشاه ، کلیدی ترین استان کشور ، پیشانی سرفراز ایران اسلامی ، استانی که آغاز جنگ در آن بود و پایان سرنوشت ساز آن هم باز در آن اتفاق افتاد. پایانی که با کور کردن چشمه فتنه علیه نظام اسلامی همراه بود و کرمانشاهیان مهم ترین  نقش را در آن بازی کردند. فتنه ای که همه دنیا تجهیزش کرده بودند تا کار نظام اسلامی را به خیال خود یکسره کنند اما مگر کرمانشاهیان مرده بودند ، مگر در یاری از ولی زمان خود خواب بودند که بخواهند با لگد دشمن بیدار شوند ، چهارزبر گورستان همه آنهایی شد که شبها با خیال ساقط کردن تنها نظام ولایی دنیا می خوابیدند و چه به حق نام جدیدی به خود گرفت فاصله بین حسن آباد تا چهار زبر ؛ مرصاد ،که “ان ربک لبالمرصاد” …

کرمانشاه ، پای کار ترین مردم ایران اسلامی در بحرانهای نظام اسلامی ؛ آنجا که در ۲۳ تیر ۷۸ طومار ضد انقلاب را در هم پیچید و آنجا که یک روز بصیرتر از عموم مردم ایران اسلامی، هشت دی ماه به خروش درآمد و به خوبی نشان داد در هم تنیدگی عاشورا و ولایت فقیه را و اینها فقط مشت نمونه خروار اند.

115748_967

می توان این خصائل را تا انتهای این نوشته ادامه داد و مثنوی هزار من کاغذ هم برای آن کافی نیست ؛

اما همه آنچه که برای این استان انجام شده است فارغ از پروژه ها و طرح های عمرانی که وظایف دولت هاست (که البته در آن هم اهمال های غیر قابل توجیهی هم انجام شده است)  در یک چیز خلاصه می شود و آن روز ملی کرمانشاه است.

پنج مرداد ماه هر سال روز ملی کرمانشاه نام گذاری شده است. روزی که قرار است در آن رشادت های کرمانشاه برای همه مردم ایران ایران یک بار دیگر مرور شود و ایران، کرمانشاه را در آن روز به خاطر قطره ای از این دریای مردانگیشان تکریم کنند.

با این اوصاف، اما این اقدام خیلی کوچک است نسبت به بزرگی این مردم؛ مردم اما خواسته بس بزرگتری را طلب می کنند.

چند روز مانده به روز ملی کرمانشاه مردم این دیار از عدم تحقق یک مطالبه به حق رنجورند. مطالبه ای که حکایت از دلدادگی کرمانشاهیان دارد. دیدار با  امام…

پس از اینکه شیرینی دیدن روی امام خامنه ای بر چشم مردم این دیار نشست محکم تر  پشت این مطالبه ایستاندند که چرا این مردم مثل خیلی از شهرها که افتخار تحقق یک واقعه تاریخ ساز برای انقلاب را یدک می کشند افتخار یک دیدار سالیانه با مراد خود را ندارند.

شهر هایی که همه به همت مسئولین آن و مردم آن دیدار سالیانه با رهبری دارند در یک چیز مشترکند و آن این است که شهر هایشان در یک بزنگاه مهم تاریخی نقش کلیدی برای انقلاب بازی کرده اند.

مقایسه این نکته با کرمانشاه یک حقیقت را روشن میکند؛ اینکه چرا مردم کرمانشاه تا کنون به چنین مهمی دست نیافته اند؟ کدام واقعه بزرگ و کوچکی که  در کرمانشاه رقم خورده است از عظمت کافی برای بهره مندی از این حق برخوردار نیست؟ عظمت شروع و پایان جنگ در کرمانشاه چه اتفاق دیگری در کشور کم رنگتر است؟ ادای تکلیف مردم در مقابله با منافقین کوردل از کدام بزنگاه تاریخی که برای نظام اتفاق افتاده کوچکتر است؟ یا نشان دادن اوج بصیرت در استقبال از حضرت امام خامنه ای اصلا مانندی دارد در طول این ۳۴ سال؟

بنا به گفتن این بزنگا ها و تعریف کردن از مردم بی توقع کرمانشاه باشد همانطور که در اول نوشته آمد باید یک مثنوی هزار من کاغذ تدارک دید.

آنچه که به نظر می رسد این است که اکنون پس از دو سال از ورود امام خامنه ای به دیار پهلوانان، مسئولین، علما و همه دلسوزان کرمانشاهی می باید در راه پوشاندن جامه عمل به این خواسته به حق مردم کرمانشاه قدم بردارند و با یک اتحاد مثال زدنی در راه تلاش برای تحقق این آرزو قدم بردارند و مطمئن باشند ضمن اینکه مردم عزیز را از ته دل خوشحال می کنند اجر خود را نیز خواهند برد.

دیدار با رهبر انقلاب مصوبه شورای فرهنگ عمومی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در گفتگویی اظهار داشت: دیدار مردم کرمانشاه با رهبر معظم انقلاب با یک اراده ای که وجود داشت به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان رسید و به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شد.

حجت الا سلام آفتابی گفت: این مصوبه همچنان در شورای فرهنگ عمومی کشور مانده است و پیگیری آن باید در سطح یک اراده ستودنی از سوی مسئولین استان پیگیری شود تا انشاالله به سر انجام برسد.

وی در این رابطه ادامه داد: مردم کرمانشاه در واقع نفاق را در روز ۵ مرداد ماه کور کردند و این مناسبت مهم به عنوان روز ملی کرمانشاه نام گذاری شده است و مردم این خطه غیور مانند بسیاری از استانها که به مناسبت های خاص دیدار با حضرت آقا دارند به عنوان یک مطالبه و آرزو خواهان تحقق آن هستند.

 

 

منبع: مرصاد

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد