بدون شورای نگهبان، قوانین قوت فقهی ندارند/انتخابات صحنه روسیاهی مدعیان تقلب در فتنه 88 بود

کد خبر: 36923
|
01:28 - 1392/04/27
نسخه چاپی
بدون شورای نگهبان، قوانین قوت فقهی ندارند/انتخابات صحنه روسیاهی مدعیان تقلب در فتنه 88 بود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اگر شورای نگهبان نباشد، قوانین مجلس قوت فقهی ندارند.
 به گزارش اسلام آباد خبر ،آیت‌الله مصطفی علما پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و اعضای دفتر شورای نگهبان در کرمانشاه بیان داشت: اگر بیانات و فرمایشات امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب در مورد شورای نگهبان جمع‌آوری شود، بیش از یک کتاب قطور خواهد بود و این نشان‌دهنده اهمیت این نهاد است.

علما با اشاره به اینکه اعضای اولیه شورای نگهبان از یاران انقلاب و امام (ره) بودند، تاکید کرد: امام راحل از سال 42 که بنای انقلاب را گذاشت تا هنگام وصیتنامه، حرفش فقط درباره اسلام بود.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: امام خمینی (ره) تجربیات خوبی از زمان مشروطیت و دوران قاجار داشت و همه کارهای امام (ره) با مطالعه و آینده‌نگری انجام می‌گرفت. تشکیل شورای نگهبان یکی از این اقدامات است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: شورای نگهبان در مشروطیت به‌نوعی وجود داشته و در آن‌زمان قوانین باید به تایید چند مجتهد می‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: اگر شورای نگهبان نباشد، قوانین مجلس قوت فقهی ندارند.

علما اظهار داشت: فقهای شورای نگهبان به‌دور از دنیاطلبی و مادیات به مصلحت انقلاب و مردم فکر می‌کنند و همه ما باید تابع قانون باشیم.

 

حجت‌الاسلام محمدجواد مهری نیز در این دیدار  اظهار داشت: شورای نگهبان طی سالیان گذشته توانسته از جمهوریت و اسلامیت نظام حفاظت کند.

مهری ابراز داشت: تدوین‌کنندگان قانون اساسی یک نهاد مستقل و بدون وابستگی را برای صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی، در نظر گرفتند.

وی با اشاره به حملات و تبلیغات منفی دشمنان علیه شورای نگهبان، تصریح کرد: اگر شورای نگهبان نبود، مشکلات عدیده‌ای به‌وجود می‌آمد.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمانشاه افزود: در انتخابات اخیر دشمنان سعی کردند مردم را نسبت به شرکت در انتخابات دلسرد کنند، اما مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی با حضور 73 درصدی حماسه سیاسی را محقق ساختند.

مهری ادامه داد: شورای نگهبان به‌ عنوان نهاد مورد اعتماد و اطمینان مردم به‌خوبی از آراء و حق مردم صیانت و حراست کرد.

وی گفت: علی‌رغم اینکه رئیس جمهور منتخب 250 هزار رأی بیشتر از 50 درصد آراء را کسب کرد و این امر در دنیا خیلی ساده و راحت قابل جابه‌جایی است ولی حاکمیت و نظام اسلامی از این آراء خوب صیانت کرده و این پیامی بس ارزشمند به کسانی بود که در سال 88 با ادعای دروغین تقلب، بر صورت نظام چنگ انداختند و با آبروی نظام بازی کردند و هزینه‌های سنگین بر مردم و نظام تحمیل کردند.
 
منبع:فارس

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد