برگزاری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت در استان کرمانشاه

کد خبر: 38579
|
10:58 - 1392/04/30
نسخه چاپی
برگزاری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت در استان کرمانشاه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت در استان کرمانشاه خبر داد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت در استان کرمانشاه خبر داد.

حجت الاسلام محمد آفتابی در گفتگو با مهر، از برگزاری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این جشنواره در سال جاری و حدود یک ماه زودتر از سال گذشته برگزار می شود.

وی زمانی برگزاری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت را 23 تا 26 مرداد ماه اعلام کرد و گفت: بخش اصلی این جشنواره در تهران و بخش جنبی آن در استان کرمانشاه برگزار  می شود.

آفتابی تصریح کرد: جشنواره موسیقی مقاومت در سال های گذشته تنها در تهران و استان کرمانشاه برگزار شده و پیش بینی می شود در سال جاری علاوه بر پایتخت و استان کرمانشاه در استان های دیگر نیز برگزار شود.

وی در خصوص محل برگزاری جشنواره موسیقی مقاومت در سال جاری گفت: برای این امر مجموعه فرهنگی هنری انتظار و سینما آزادی پیش بینی شده و به احتمال زیاد جشنواره امسال در یکی از دو محل مذکور برگزار می شود.

آفتابی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره به زودی اعلام می شود گفت: پس از اعلام فراخوان هنرمندان می توانند تا هفتم مرداد ماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت در استان کرمانشاه بسیار باشکوه برگزار شد، گفت: در سال گذشته گروه موسیقی خیام از استان کرمانشاه توانست حائز رتبه اول این جشنواره شود و این نشان از رشد موسیقی در این دیار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در سال گذشته هر دو بخش اجرا و تقدیر جشنواره در استان برگزار شد اما در سال جاری تنها بخش اجرا برگزار شده و تقدیر از برترین ها در تهران صورت می گیرد.

وی از حضور 7 گروه مطرح موسیقی کشور به همراه یک گروه برجسته کشوری در پنجمین دوره این جشنواره خبرداد و گفت: هم اکنون در حال رایزنی با برخی از گروه های برجسته کشوری برای حضور در جشنواره پنجم هستیم و در صورت موافقت یکی از گروه های مطرح و برجسته را دعوت می کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در این جشنواره بخش های مختلفی چون بخش ویژه ترانه سرایی، موسیقی کلاسیک غیر ایرانی و آواز جمعی وجود داشته و هنرمندان با محوریت این موضوعات به اجرا می پردازند.

حجت الاسلام آفتابی با مثبت ارزیابی کردن چهارمین دوره این جشنواره در استان کرمانشاه گفت: امیدواریم این دوره از جشنواره نیز با استقبال خوب مردم مواجه شده و شاهد برگزاری جشنواره ای با شکوه و بی نظیر باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان از تجلیل از طهماسبی شاعر مرحوم کرمانشاهی و محمدرضا فتاحی یکی از شاعران ترانه سرای کرمانشاهی که هم اکنون در بستر بیماری است طی برگزاری جشنواره موسیقی مقاومت خبرداد.

چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت در استان کرمانشاه در سال گذشته 27 شهریور ماه برگزار و با استقبال عظیم مردم مواجه شد.
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد