آیت الله علما:

خدمت گزاری مسیری برای سعادت اخروی است

کد خبر: 38827
|
15:50 - 1392/04/30
نسخه چاپی
خدمت گزاری مسیری برای سعادت اخروی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: خدمت گزاری به خلق یکی از برکاتی است که خداوند به بندگانش عطا کرده و در واقع مسیری رو به سعادت اخروی است.
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: خدمت گزاری به خلق یکی از برکاتی است که خداوند به بندگانش عطا کرده و در واقع مسیری رو به سعادت اخروی است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، آیت الله مصطفی علما   ظهر یکشنبه  در نشستی با مدیرکل و مسوولان سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه به مناسبت هفته تامین اجتماعی، که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان بهترین اعمال را در این ماه خدمت به خلق خدا دانست  و گفت: دین مبین اسلام و سیره پیامبر و ائمه همواره بر خدمت به مردم تاکید داشته  و هیچ راه سعادتی نیز در دنیا جز این راه وجود ندارد.

وی با تبریک هفته تامین اجتماعی گفت:  مسولان و کارکنان تامین اجتماعی باید شکرگزار خداوند باشند که در کسوت خدمتگزاری به خلق خدا هستند.

آیت الله علما تصریح کرد: به طور قطع انجام وظیفه  در این سازمان با نیت خدمتگزاری به مردم سعادت دنیا و آخرت را برای کارکنان آن به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به برخی تخلفات از سوی بیمه شدگان مثل در اختیار دیگران قرار دادن دفترچه های بیمه درمانی و... گفت: این اقدام اشکال شرعی داشته و این افراد مسلما از آن مطلع نیستند، لذا باید بدانند که این مورد حق الناس است.

آیت الله علما،در پایان  حل چنین مشکلاتی را مستلزم فرهنگ سازی در این زمینه دانست و گفت: در صورت به وجود آمدن چنین فرهنگی دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نخواهیم بود.

فلاحی: تامین اجتماعی محور توسعه در جوامع است

در ادامه این مراسم  مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به خدمات سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان بزرگترین سازمان بیمه ای در جهان اسلام و خاورمیانه است و هم اکنون در شصتمین سال تاسیس خود است.

کیومرث فلاحی  با بیان اینکه هم اکنون این سازمان 37 میلیون نفر ایرانی را تحت پوشش خود دارد گفت: پوشش این حجم جمعیت کار بزرگی است و سازمان تامین اجتماعی بدون دریافت یک ریال از دولت این کار را انجام می دهد.

وی تامین اجتماعی را محور توسعه جوامع دانست و گفت: وجود شعبات تامین اجتماعی به معنای افزایش شغل و در آمد در آن جامعه است و بالعکس این مسئله نیز صادق است و آن توسعه مراکز حمایتی است یعین هر چه این مراکز توسعه یابند  آن جامعه با رکود بیشتری مواجه است.

فلاحی گفت: هم اکنون بیش از 700 هزار نفر از مردم استان کرمانشاه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: هم چنین 262 هزار شاغل و 30 هزار بازنشسته تحت پوشش این سازمان در استان کرمانشاه هستند.

وی ادامه داد: هم چنین هم اکنون 3 هزار نفر از مشمولان بیمه بیکاری از این سازمان مستمری بیکاری دریافت می کنند.

فلاحی با بیان اینکه رشد بیمه شدگان و بازنشستگان در استان کرمانشاه رقم برابری را نشان می دهد و مطلوب نیست، گفت: این سازمان ماهیانه مبلغی بالغ بر 350 میلیارد ریال هزینه می کند و تقریبا از نظر درآمدی به نقطه سر به سر رسیده که مطلوب نبوده و نیازمند حمایت دولت است.

وی از 3200 بازدید این سازمان از مراکز مشمول بیمه و کارگاه ها خبر داد و گفت: این اقدام در جهت جلوگیری از تضییع حقوق کارگران بوده و این سازمان همواره در جهت احقاق این حقوق تلاش می کند.

وی از تسویه پرداختی های این سازمان در سال 91 به مراکز طرف قرار داد خبرداد و گفت: تمام بدهی های سازمان در سال 91 تسویه شده اما مبلغ 530 میلیارد ریال از کارفرمایان طلبکار است و با اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان می توانند معوقات خود را پرداخت و از پرداخت جرایم نیز معاف شوند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به خدمات این سازمان در استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: رشد جوامع منوط به رشد مراکزی چون تامین اجتماعی است چرا که تامین اجتماعی محور توسعه رفاه و امنیت در جامعه است.
 
منبع: مهر

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد