تقوا گوهری است که از دریای رمضان صید می شود

کد خبر: 39985
|
18:41 - 1392/05/01
نسخه چاپی
تقوا گوهری است که از دریای رمضان صید می شود
امام‌جمعه شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: تقوا گوهری است که از دریای رمضان صید می‌شود و فلسفه روزه‌داری قدرت پرهیز از خواهش نفس است.
امام‌جمعه شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: تقوا گوهری است که از دریای رمضان صید می‌شود و فلسفه روزه‌داری قدرت پرهیز از خواهش نفس است.


به گزارش اسلام آباد خبر حجت‌الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی ، گفت: انجام ندادن مبطلات روزه که در فقه و رساله گفته شده تنها شرط ظاهری قبولی روزه است، اما شرط قبولی در معنای واقعی آن، خودداری از انجام اعمالی است که با دستور خداوند منافات دارد.

ابطحی با تأکید بر اینکه غیب و بدگویی از دیگران موجب تباهی روزه می‌شود، اظهار داشت: هنگامی که فرد روزه‌دار زبان به غیبت باز کند اگرچه از ظاهر روزه وی مقبول است، اما در واقع، باطن روزه‌داری خود را تباه کرده است.

امام‌ جمعه شهرستان اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه روزه‌خواری نباید در ملأعام انجام شود، اظهار کرد: روزه‌خواری در ملأعام به‌منزله حرمت‌شکنی ماه مبارک رمضان است و جرم محسوب می‌شود و چنین افرادی توانایی درک قدر و منزلت این ماه مبارک را نخواهند داشت.

وی معتقد است که تقوا گوهری است که از دریای رمضان صید می‌شود و قدرت پرهیز از آن‌چه که نفس می‌طلبد فلسفه روزه‌داری بوده و تمرینی برای دست‌یابی به تقوا شمرده می‌شود.

ابطحی رمضان را ماه عبادت‌ها، توبه‌ها، صله‌رحم، میهمانی خدا و ماه نزول قرآن عنوان کرد و ادامه داد: همه ما باید از این فرصت خاص، نهایت بهره را ببریم و با عبادت خالصانه و عمل خیر مورد رحمت الهی قرار گیریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر به دستورات خداوند و کلام خدا توجه داشته باشیم، بی‌شک بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی کاسته می‌شود.

امام جمعه شهرستان اسلام‌آباد غرب بیان داشت: تاثیر عبادت‌ها در ماه رمضان تا مدت‌ها در زندگی مشاهده می‌شود و این ماه برکات زیادی به‌دنبال دارد.

ابطحی با تأکید بر رعایت نکات لازم در جامعه در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: این ماه فرصت خوبی برای پرداختن به موضوعات معنوی و فرهنگی در جامعه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از برکت این ماه و با استفاده از باورهای مذهبی مردم باید سعی کنیم برخی از مشکلات فرهنگی را با گسترش سبک زندگی اسلامی حل کنیم.
 
منبع: فارس

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد