شهرام مرادی در گفتگو با اسلام آباد خبر مطرح کرد:

واگذاری واحد های مسکن مهر اسلام آباد آغاز شد / ملاک واگذاری واحد ها مقدار امتیاز متقاضیان است

کد خبر: 40037
|
01:34 - 1392/05/02
نسخه چاپی
واگذاری واحد های مسکن مهر اسلام آباد آغاز شد / ملاک واگذاری واحد ها مقدار امتیاز متقاضیان است
مدیر عامل اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد گفت:تا کنون 300 واحد فاز یکم مسکن مهر به بهره برداری رسیده و در ظرف مدت 10 روز آینده تمامی این واحد ها تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر ، در آخرین جلسه شورای مسکن که با حضور فرماندار اسلام آباد غرب و مسئولین مرتبط در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد صدراله بابلی اعلام کرد که تا پایان تیر ماه 320 واحد  مسکن مهر فاز یکم به متقاضیان واگذار خواهد شد و از برگزاری جلسه ای جهت انتخاب بلوک ها و واحد ها خبر داد.
 


لذا بر اساس شنیده ها معلوم شد که از دیروز واگذاری واحد های فاز یکم مسکن مهر به متقاضیان آغاز شده لذا در همین رابطه شهرام مرادی مدیر عامل اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد در گفتگو با خبرنگار این پایگاه گفت: تا کنون 300 واحد فاز یکم مسکن مهر به بهره برداری رسیده و در ظرف مدت 10 روز آینده تمامی این واحد ها تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: امکاناتی از قبیل آب ، برق ، گاز و تلفن  در 300 واحد مسکنی که تحویل داده خواهد شد وجود دارد ولیکن تنها مشکل موجود تایید وضعیت گاز کشی توسط نظام مهندسی است .

مدیر عامل اتحادیه مسکن مهر ادامه داد: برای تحویل مسکن به متقاضیان نیاز به اخذ پاسخ استعلام صورت گرفته از مسکن و شهرسازی است که در قالب فرم ((ج)) صورت می پذیرد و در واقع مشخص می کند که آیا افراد تا کنون از زمین و یا مسکن دولت استفاده کرده اند و  یا خیر که که در صورت مثبت بودن جوابیه از واگذاری مسکن مهر به آنها خودداری خواهد شد و حتی تا کنون چند نفر درهمین رابطه حذف شده اند.
 


وی در ادامه بیان داشت: هر چند اخذ جوابیه فرم ((ج)) ضروریست ولیکن بدلیل اینکه بسیاری از متقاضیان مسکن مهر مستاجر هستند با هماهنگی فرماندار و مسئولین مربوطه در استان نسبت به واگذاری واحد ها اقدام خواهد شد.

مرادی در پاسخ به این سوال که برخی از متقاضیان از واحد هائی که برای آنان در نظر گرفته شده است راضی نیستند گفت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با مسئولین مربوطه در استان واگذاری مسکن مهر به متقاضیان بر اساس آنچه که دلخواه خودشان است صورت می پذیرد ولیکن ملاک هایی وجود دارد و امتیاز بندی صورت گرفته که بر همین اساس 4 نفر اول در طبقه اول ، چهار نفر دوم در طبقه دوم و الی آخر واحد ها تحویل متقاضیان خواهد شد و تنها 6 نفر از افرادی که دیروز واحد های مسکن مهر به آنها واگذار شد اعتراض داشتند ک طی جلسه قرار شد ایشان در گروههای بعدی جزو نفرات اول از لحاظ امتیازی قرار بگیرند.
 


وی افزود: بر اساس امتیاز هایی که به افراد تعلق گرفته و بصورت روزانه و در قالب دسته های 40 نفره واحد ها به آنها واگذار می شود که امتیاز بندی بر اساس تاریخ عضویت ، تاریخ ثبت در سامانه ، خوش حسابی مالی ، خوش حسابی تاریخی و موارد خاصی مانند سهمیه بنیاد شهید صورت میگیرد.

ایشان در ادامه گفت: فرهنگیان و افراد زیر نظر بهزیستی و کمیته امداد نیز جزو مسکن مهر سراب شرف آباد هستند که اگر امتیازات خاص آنها مثلاً امتیاز معلولیت برای افراد زیر نظر بهزیستی در نظر گرفته می شد باید تمامی 300 واحد مزبور تحویل این دسته از اشخاص بشود اگر این کار صورت بگیرد به نحوی ظلم به افراد دیگر است لذا با توجه به تدابیر اتخاذ شده امتیاز بندی بر اساس ملاک های فوق انجام گرفته و از هر 300 واحد 240 واحد به مشاغل آزاد و 60 واحد دیگر به فرهنگیان و معلولین تحویل خواهد شد.

مدیر عامل اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد با بیان اینکه جهت تکمیل خدمات رسانی کلیه واحد های مکسن مهر شرف آباد از قبیل فراهم شدن آب و برق و گاز و تلفن و غیره مکاتبات لازم با ادارات مربوطه انجام شده ، گفت: متاسفانه تا کنون جهت تکمیل خدمات مربوطه اقدامی صورت نگرفته و به همین سبب جهت آسفالت معابر مسکن مهر شرف آباد بطور کامل اقدام نشده است که در صورت تکمیل اقدامات دستگاههای مزبور ظرف مدت یکماه اقدام به آسفالت معابر خواهیم کرد و در حال حاضر خیابان اصلی آسفالت شده است.
 


وی در پاسخ به سوال خبرنگار اسلام آباد خبر مبنی بر اینکه تعداد واحد های مسکن مهر فاز یک چه تعداد است گفت: تعداد واحد های فاز یکم مسکن مهر شرف آباد 1380 واحد است که متاسفانه دو پیمانکار که جمعاً مسئول ساخت و ساز 180 واحد بودند روند ساخت و ساز را رها کرده اند و ما در جهت لغو صلاحیت پیمانکاری آنان نیز مکاتبه کرده ایم.

شهرام مرادی در پایان اضافه کرد: قرار دادهای تعاونی مسکن مهر در دو نوع ، دو جانبه و سه جانبه تنظم می گردد که قرارداد بسته شده در اسلام آباد از نوع سه جانبه است و اتحادیه مسکن مهر در این قرار داد بعنوان بهره بردار تلفی شده و کار فرما اداره مسکن و شهرسازی است که باید جهت تسریع ساخت و ساز اقدام لازم را صورت دهد.
 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد