سرمایه گذاران تا چند ماه آینده در این منطقه مستقر می شوند

کد خبر: 40642
|
23:07 - 1392/05/02
نسخه چاپی
سرمایه گذاران تا چند ماه آینده در این منطقه مستقر می شوند
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب می گوید: ظرف چند ماه آینده شاهد بهره برداری از این منطقه ویژه اقتصادی و استقرار سرمایه گذاران در آن خواهیم بود.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب می گوید: ظرف چند ماه آینده شاهد بهره برداری از این منطقه ویژه اقتصادی و استقرار سرمایه گذاران در آن خواهیم بود.
 
به گزارش اسلام آباد خبر هوشنگ عندلیب گفت: منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب از مصوبات سفر اول هیئت دولت به استان کرمانشاه در سال 85 بود که در سال 89 نیز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی با اشاره به اینکه این منطقه ویژه اقتصادی تا نیمه اردیبهشت ماه سال جاری در اختیار سازمان همیاری شهرداری ها بود، افزود: از این تاریخ به بعد شرکت منطقه ویژه اقتصادی زاگرس، مسئول منطقه شد و عملیات اجرایی را به دست گرفت.

9 سهامدار در این شرکت سهم دارند که 15 درصد آن متعلق به کشت و صنعت ماهیدشت، 15 درصد متعلق به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کرمانشاه، 20 درصد سازمان همیاری شهرداری ها، 10 درصد شرکت توسعه، عمران و آبادانی مسکن کرمانشاه، 10 درصد روژین تاک، 10 درصد خمیر مایه، 10 درصد جهان فولاد، 5 درصد کاشی کاژه و 5 درصد متعلق به شرکت بهار دالاهو است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب با اعلام اینکه همه سهام داران با هم تا کنون حدود دو میلیارد تومان سهم آورده پرداخت کرده اند، ادامه داد: طبق برآورد سال 90، برای ساخت منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب حدود 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به افزایش قیمت ها پیش بینی می شود این رقم افزایش 20 تا 30 درصدی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از دو ماه آینده عملیات خیابان بندی منطقه هم آغاز می شود، یادآوری کرد: از هم اکنون از سرمایه گذاران و افراد متقاضی دعوت به همکاری می کنیم و می توانند با مراجعه به دفتر ما زمین با مشخصات و طرح مشخص دریافت کنند.

به گفته این مسئول زمین در نظر گرفته شده برای منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب حدود 143 هکتار است و حدود دو هزار نفر اشتغال مستقیم و چهار هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می کند.

منظقه ویژه اقتصادی امکانی را فراهم می کند که واردات و صادرات و ترانزیت کالا بدون کمترین تشریفات صورت گیرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب هدف از راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب را رشد و توسعه منطقه، جذب سرمایه گذاران خارجی، ارتقا سطح تکنولوژی، ایجاد تسهیلات و امکانات برای سرمایه گذاران و ... دانست.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد