سایه مرگ بر دستگاه متولی امور جوانان اسلام آباد غرب

کد خبر: 55654
|
12:45 - 1392/06/08
نسخه چاپی
سایه مرگ بر دستگاه متولی امور جوانان اسلام آباد غرب
همانطور که در پیشینه ورزش اسلام آباد مشخص است اسلام آباد غرب بعنوان قطب ورزشی چون کشتی در سطح کشور مطرح است ولیکن استعداد های فعلی این ورزش و حتی دیگر ورزش ها نیز در حال به انزوا کشیده شدن هستند.
اسلام آباد غرب همواره  به سبب وجود ظرفیت های بالقوه جوانان پرشور و پر نشاط خویش بعنوان یکی از قطب های استان کرمانشاه مطرح بوده است ، که علی رغم محدودیت ها و کمبود امکانات پرورش دهنده جوانان با استعدادی در زمینه های مختلف علی الخصوص ورزش می باشد.

همانطور که در پیشینه ورزش اسلام آباد مشخص است اسلام آباد غرب بعنوان قطب ورزشی چون کشتی در سطح کشور مطرح است ولیکن استعداد های فعلی این ورزش و حتی دیگر ورزش ها نیز در حال به  انزوا کشیده شدن هستند.

نکته قابل تامل در خصوص وضعیت فعلی شهرستان آن است که پس از تغییر سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان  و تشکیل یک وزارتخانه بعنوان متولی امور جوانان در کشور ، کلیه ادارات تربیت بدنی شهرستان ها و استانها به اداره ورزش و جوانان تغییر نام یافت و انتظار می رفت که با توجه به تخصیص ردیف بودجه بیشتر، حداقل در شهرستان های قهرمان پروری چون اسلام آباد وضعیت بگونه ای رقم بخورد که جوانان غیور این دیار بتوانند افتخارات بزرگی را برای کشور خلق کنند.

با وجود اینکه هر از چندگاهی خبر هائی از موفقیت های جوانان پر توان اسلام آبادی به گوش می رسد اما واقعیت آن است که مرگ بر بالین  اداره متولی امور جوانان شهرستان اسلام آباد سایه افکنده است.

اسلام آباد تایمز در یادداشتی انتقادی با عنوانچرا تربیت بدنی اسلام آباد مسابقات ورزشی مرسوم را برگزار نمی کند؟می نویسد:

رسم بر این است که معمولا به یمن ایام ماه مبارک رمضان در اسلام آباد غرب و بلکه در سرتاسر ایران مسابقات ورزشی برگزار می شود. در سالیان گذشته در این ماه مبارک، مسابقات فوتسال تحت عنوان جام رمضان مابین ادارات و کارمندان اسلام آبادغرب برگزار می شد که در فقدان برگزاری چنین مسابقاتی، کارمندان با اشتیاق از آن استقبال می کردند و تنها رخداد ورزشی که در تقویم ورزشی شهرستان برای کارمندان وجود داشت، همین بود.

اما متاسفانه امسال مسئولین تربیت بدنی شهرستان این مسابقات را برگزار ننمودند تا نشان دهند که آسایش خود را به تحمل زحمت اندک برگزاری این مسابقات و ارج نهادن به کارمندان ادارات مختلف شهرستان مرجح می دانند.

اسلام آبادغرب سرشار از استعدادهای ورزشی است که اگر به درستی مدیریت شوند بی شک نام این شهرستان در میادین ورزشی خواهد درخشید. پیشینه ورزش اسلام آباد مالامال از نام آوری و افتخارآفرینی ورزشکاران این مرز و بوم است.

اما با تاسف فراوان شاهد آن هستیم که برخی سوء مدیریت ها هم نشاط ورزشی را از شهرستان می گیرد و موجب آزردگی خاطر ورزشکاران می شود و هم اینکه افول ورزش شهرستان را به دنبال داشته است.

اخیرا هم که میزبانی ضعیف، جنجالی و حاشیه آفرین مسابقات کونگ فو بدنامی بزرگی برای ورزش اسلام آباد بود.

ضعف مدیریتی در اداره ورزش و جوانان شهرستان به قدری زیاد است که در جریان برگزاری یک دروه مسابقات کونگ فو سبک آنزان رزم ایلنا می نویسد:

 روز جمعه 15 تیرماه شهرستان اسلام آباد غرب در استان كرمانشاه میزبان بیش از 150 ورزشكار آنزان رزم بود.


به گزارش خبرنگار ایلنا، مسابقات قهرمان كشور آنزان رزم با حضور 14 تیم از12استان كشور در صبح جمعه كلید خورد و در پایان به ترتیب تیم های خوزستان،همدان و كرمانشاه به ترتیب مقام‌های اول تا سوم تیمی این مسابقات را كسب كردند.


این در حالی است که مسابقات در محلی بسیار نامناسب بدون امکانات اولیه برگزار شده بود. آب آشامیدنی توسط تانکر به محل مسابقات آورده می‌شد. محلی به عنوان رختکن در اختیار بازیکنان قرار نگرفته بود و حتی پس از پایان مسابقات مسئولین هئیت هنرهای رزمی و کونگ‌فو اسلام‌آباد غرب که میزبانی را به عهده داشت با قراردادن یک کامیون مسیر خروج خودروی رئیس سبک آنزان نصرت طاهرملا را بستند و مانع از خروج وی از محل برگزاری شدند و از وی درخواست پول کرده بودند که باید برای برگزاری مسابقات و صرف نهار و خوابگاه پول پرداخت شود.


خبرنگاران تلویزیونی و مکتوب هم به محل برگزاری مسابقات رفته بودند بدون داشتن هیچ امکاناتی در اتاقی که با یک فرش پوشانده شده بود اسکان داشتند و حتی باید برای تهیه مایحتاج خود به دورترین نقطه شهر نقل مکان می‌کردند.


روز قبل از مسابقه بازیکنان و داوران در خوابگاهی که بدون کولر بود شب را به صبح رسانده بودند و این در حالی است که دمای هوا در خنک‌ترین ساعت به30درجه سانتیگراد رسیده بود که این نشانه عدم همکاری مسئولین شهرستان اسلام آباد برای برگزاری مسابقات را می‌رساند، در شرایطی که مسئولین این سبک رزمی از هر گونه همکاری و دادن امکانات در برگزاری هر چه بهتر برگزار شدن این مسابقات دریغ نکرده بودند و هدف از برگزاری مسابقات را در این مکان توسعه این رشته ورزشی در تمامی نقاط کشور اعلام کرده بودند.


خبرنگاران نیز با هزینه شخصی رئیس سبک پذیرایی شده و شب را در هتلی با فاصله 80 کیلومتری در کرمانشاه گذراندند. برخورد بسیار نامناسب ابوالفضل حیدریان سرپرست فدراسیون کونگ‌فو هم با خبرنگارن نیز در جای خود قابل تامل بود.


استان‌های كرمان، اردبیل،كرمانشاه، البرز، همدان، یزد، چهارمحال بختیاری، فارس، لرستان، آذربایجان غربی، خوزستان، هرمزگان در این مسابقات حضور داشتند.

 

اسلام آباد خبر نیز در گزارشی با عنواننتیجه ضعف بعضی ها باعث خدشه دار شدن حیثیت اسلام آباد شد /گلایه مسئول سبک آنزان رزم اسلام آباد از مسئولین اداره ورزش و جوانان، ضعف های مدیریتی اداره ورزش و جوانان را در جریان برگزاری مسابقات کونگ فو سبک آنزان رزم بیان نمود.

ضمناً اسلام آباد تایمز در یادداشتی چنین احصاء می کند که :

 گزارش زیر در صورتی که صحت داشته باشد مایه تاسف فراوان است. در حالیکه مسئولین کشوری با نگاه تمرکززدایی و توجه به مناطق محروم در اعطای میزبانی، میزبانی را به اسلام آباد داده بودند، که بی شک در صورت استفاده از این فرصتها، می تواند دستاوردهای مفیدی برای رونق ورزش داشته باشد، با فرصت سوزی مسئولین می رود که به چالشی بزرگ برای ورزش شهرستان و حیثیت آن تبدیل شود.

آنگونه که خبرگزاری سراسری ایلنا گزارش داده است، اتفاقات نادر، شگفت انگیز و تاسف آوری در این مسابقات افتاده است که باید به انتظار نشست و بازتاب ها و واکنش ها را نسبت به آن دید که چگونه خواهد بود.

یقینا حواشی برگزاری این مسابقات و پیامدهای منفی آن برای ورزش شهرستان و آینده آن زیانبار خواهد بود و آسیب آنها قطعا در دراز مدت دامن ورزش شهرستان را خواهد گرفت. به هرحال حیثیت و اعتبار ورزش اسلام آباد با بی تدبیری برخی ها لطمه دیده است.

تقاضای ما از مسئولین و بالاخص فرماندر محترم این است که بررسی های لازم را در این زمینه، بعمل آورده و با خاطیان این واقعه برخورد نمایند. هرچند که چهره زشتی که از اسلام آباد منعکس شده با این برخوردها اصلاح نخواهد شد و این از زیانهای شاید فعلا ماندگار برای شهرستان است. تصورش را بکنید هر کدام از مهمانان ما در بازگشت، یک مبلغ بر علیه اسلام آباد می شوند.

عدم حمایت از پیشکسوتان ورزش در شهرستان نیز از دیگر ضعف های موجود مدیر اداره تربیت بدنی ورزش و جوانان اسلام آباد است.

 

همچنین بسیاری از ورزشکاران اسلام آبادی انتقاد های گسترده ای نسبت به مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان دارند که به سبب عدم انتقاد پذیری ایشان در حال کناره گیری از ورزش می باشند.

جوانان اسلام آبادی خواستار تعیین مدیری ولایتمدار،کارآمد،متعهد،متخصص،کارآمد و انتقاد پذبیر هستند که امیدواریم فرماندار محترم شهرستان با نهایت دقت در این خصوص اقدام مقتضی را هر چه زودتر به سبب برگرداندن روحیه نشاط و شادابی به جوانان اسلام آباد انجام دهد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد