در گفتگو معاون آموزش و پرورش شهرستان با اسلام آباد خبر:

فضای کافی آموزشی در شهرستان اسلام آباد غرب وجود دارد/ 50 مدرسه هوشمند در مقطع ششم ابتدایی راه اندازی شده است

کد خبر: 55892
|
15:52 - 1392/06/09
نسخه چاپی
فضای کافی آموزشی در شهرستان اسلام آباد غرب وجود دارد/ 50 مدرسه هوشمند در مقطع ششم ابتدایی راه اندازی شده است
معاون آموزش و پرورش شهرستان گفت: هیچگونه مشکلی در خصوص فضای آموزشی وجود ندارد ولیکن امیدواریم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان امکانات موجود ارتقا یابد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اسلام آباد خبر، معاون اداره ی آموزش و پرورش شهرستان اسلام اباد غرب در گفتگو با خبرنگار این پایگاه با اشاره به مبحث آماده سازی مدارس جهت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: مدارس ام البنین، مولانا، الزهرا و مادر در قالب اردوهای جهادی طرح هجرت3 درحال ترمیم و بازسازی جهت آغاز سال تحصیلی جدید هستند.

مصطفایی ادامه داد: در مقطع ابتدایی با احتساب دانش آموزان مدارس غیرانتفائی 11 هزار دانش آموز وجود دارد که تعداد کلاس های مربوطه در این مقطع 491 کلاس می باشد که 63 کلاس آن مربوط به پایه ششم است، که از این تعداد 22 کلاس مربوط به خواهران، 23 کلاس مختص برادران و 18 کلاس که عموما در نقاط روستایی واقع شده اند مختلط می باشد.

وی افزود : از تعداد کلاس های پایه ششم ابتدایی 50 کلاس هوشمند در سطح شهرستان وجود دارد که در واقع با ساز و کار جدید وزارت آموزش و پرورش استفاده از دیتا و پروژکشن در کلاس های هوشمند مصوب گردیده و همکاران عزیز باید با استفاده از وسایل دیجیتال همان درس های گذشته را به صورت دیجیتالی ارایه دهند که سبب پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شود ، هرچند که میزان بهره برداری صحیح از این کلاس های هوشمند بستگی به توانایی معلمان در استفاده از امکانات کامپیوتری دارد.

وی با بیان اینکه تعداد کل دانش آموزان مقاطع متوسطه اول یا همان راهنمایی سابق 3340 نفر است ادامه داد: از این تعداد 1977 نفر سال سوم ( درغالب راهنمایی قدیم) در 87 کلاس دسته بندی شده اند و مابقی در کلاس هفتم متوسطه اول یا همان سال اول دبیرستان تقسیم بندی شده اند.

مصطفائی گفت:در مقطع متوسطه نظری نیز 4054 نفر دانش آموز در غالب 168 کلاس سازماندهی شده اند، ضمنا در بخش حرفه ای بازرگانی در سطح شهرستان یک دبیرستان  ده کلاسه با نام زکریای رازی  وجود دارد که 193 دانش آموز در آنجا سازماندهی گردیده اند و همچنین در بخش فنی و حرفه ای 39 کلاس با 707 دانش آموز سازماندهی شده ، و نیزدر بخش کار و دانش 26 کلاس با 581 دانش آموز طبقه بندی گردیده است.

معاون اداره آموزش وپرورش شهرستان گفت: جهت آماده سازی فرهنگیان نیز کلاس های ضمن خدمت در پایه سوم ابتدایی برای 150 نفر از همکاران و همچنین 50 نفر از فرهنگیان بخش حمیل و گوواور و شهرستان دالاهو به صورت مهمان در این کلاس ها برگزار شده و در مقطع متوسطه اول نیز تمامی همکاران ذر کلاس های  ضمن خدمت حضور یافته اند.

مصطفایی با بیان اینکه ابلاغ های لازم در بخش ابتدایی و اداری آموزش و پرورش شهرستان صادر شده گفت: ابلاغ های دوره متوسطه اول و متوسطه نظری و حرفه ای و بازرگانی نیز به زودی صادر خواهد شد.

وی با اشاره به استعداد نیروی انسانی اداره آموزش و پرورش شهرستان گفت: کل نیروهای شاغل آموزشی 2040 نفر می باشد که 790 نفر درمقطع ابتدایی، 419 نفر در مقطع متوسطه اول، 430 نفر در متوسطه نظری و42 نفر بخش فنی و حرفه ای فعالیت می نمایند که علاوه بر این تعداد 8 نفر به عنوان سرباز معلم، 9 نفر معلم قرآن ، 44 نفر دانشجوی معلم و 33 نفر پیمانی می باشند.

وی افزود: 91 نفر هم که قبلا در بخش نهضت با مجموعه اداره آموزش و پرورش همکاری داشته اند در حال  حاضر با عضویت پیمانی با این اداره همکاری می نمایند.

ایشان در پایان گفت: هیچگونه مشکلی در خصوص فضای آموزشی وجود ندارد ولیکن امیدواریم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان امکانات موجود ارتقا یابد.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد