دکتر بیگرضایی

در نظر گرفته شدن فضای بیمارستان کنونی برای ساخت فاز ۲ آن خطا بوده است

کد خبر: 59498
|
19:09 - 1392/06/21
نسخه چاپی
در نظر گرفته شدن فضای بیمارستان کنونی برای ساخت فاز ۲ آن خطا بوده است
اما متاسفانه باید اذعان کنیم در نظر گرفته شدن فضای بیمارستان کنونی برای ساخت فاز ۲ آن خطا بوده است چرا که عملا امکان تنفس و توسعه بیشتر را از بیمارستان گرفته است و در آینده به نظر می رسد امکان ساخت بخشهای مورد نیاز مانند بخش سوختگی، MRI و … را نداشته باشد و با رعایت نشدن بحث دفاع غیر عامل بهتر آن بود که فاز ۲ بیمارستان در مکانی دیگر ساخته می شد.
 دکتر حمیدرضا بیگرضایی ، رئیس شبکه بهداشت  و درمان اسلام آباد غرب از مدیران مجرب، توانمند و با دانش شهرستان می باشد که سوابق مدیریتی فراوانی در کارنامه این مدیر موفق دیده می شود.

سوابق مدیریتی ایشان به شرح زیر می باشد:

-ریاست بیمارستان شهداء سرپل ذهاب سال ۱۳۷۷-۱۳۷۶

- ریاست مرکز بهداشت شهرستان سرپل ذهاب سال ۱۳۸۳-۱۳۷۷

- ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب سال ۱۳۸۵-۱۳۸۳

- ریاست مرکز بهداشت شهرستان دالاهو سال ۱۳۸۷-۱۳۸۵

- ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دالاهو سال ۱۳۸۷ تاکنون۱۷/۴/۱۳۹۱

- ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام اباد غرب از تاریخ۱۸/۴/ ۱۳۹۱تاکنون

 بر آن شدیدم تا گفتگویی را پیرامون آخرین اخبار و وضعیت شبکه بهداشت  و درمان اسلام آباد غرب از زبان دکتر بیگرضایی جویا شویم به همین خاطر گفتگویی را با ایشان انجام دادیم تا بدینوسیله همشهریان عزیز بیشتر در جریان اخبار و مسائل این ارگان قرار گیرند.

لازم به ذکر است کهاخیرا شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آباد غرب به عنوان دستگاه برتر در زمینه خدمات رسانی مطلوب به همشهریان در هفته دولت سال ۱۳۹۲انتخاب و معرفی شده است.

ضمن اینکهبیمارستان امام خمینی اسلام آباد از نظر میزان رضایتمندی مردم به عنوان اولین بیمارستان استان کرمانشاه و نیز سومین دستگاه اجرایی استان  ازنظر جلب نظر مشتریان برگزیده شده است.

بدون تردید این توفیقات حاصل نشده است مگر با تدبیر و مدیریت شایسته دکتر بیگرضایی و سایر پرسنل زحمتکش مجموعه شبکه بهداشت  و درمان اسلام آباد غرب.

این موفقیت ها را به مدیر محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آباد غرب و مجموعه تحت نظر تبریک عرض می کنیم و تداوم این توفیقات را برای ایشان آرزو می کنیم.   

 توجه شما مخاطبان گرامی را مشروح این گفتگو جلب میکنیم:


  آقای دکتر بیگرضایی در ابتدا وضعیت کنونی شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد را تشریح بفرمائید.   


در ابتدا نکته ای را که باید عرض کنم و قطعا برای شما هم شنیدنش جالب است این است کهتاکنون حتی یک ریال از اعتبارات عمرانی سال ۹۲ به ما داده نشده استکه همین سرمنشاء بسیاری از مشکلات دیگر است.

متاسفانه وضعیت درمانی کشور بدلیل عدم تخصیص اعتبارت مورد نیاز و بحث گرانی تجهیزات پزشکی دچار چالشهای فراوانی است که انشاالله و به فضل خداوند متعال و عنایت دولت تدبیر و امید و توجه بیشتر نمایندگان محترم به حوزه سلامت و بهداشت و تلاشهای وزیر محترم و مسئولین استانی و شهرستان رفع میگردد.

وضعیت به گونه ایست که بخشی از حقوق پرسنل از درآمد بیمارستان، پرداخت می شود. ما با انبوهی از مشکلات مواجه هستیم واز مسئولین و مخصوصا نماینده محترم تقاضا داریم توجه ویژه ای به به تنها مرکز درمانی عمومی غرب استان داشته باشند.

مع الوصف و با تمامی این کاستی ها تمامی تلاش خویش را بکار گرفته ایم تاحداکثر خدمات را ارائه دهیم.


آقای دکتر لطفا راجع به فاز ۲ بیمارستان امام خمینی و میزان پیشرفت فیزیکی آن اطلاعاتی را به خوانندگان عزیز ارائه دهید.


بیمارستان جدید ۱۰۰ تختخوابی است کهبر اساس آمایش سرزمینو با عنایت به اینکه بیمارستان امام خمینی اسلام آباد محل ارجاع بیماران شهرستانهای قصرشیرین، سرپلذهاب، گیلانغرب، دالاهو و حتی ایلام و کوهدشت و…. میباشد، و امکانات و تجهیزات جوابگوی این خیل عظیم بیمار نمیباشد، در حال احداث است.

هرچند که ساخت و تکمیل این بیمارستان امتیاز بزرگی برای شهرستان می باشد و اسلام آباد را از نظر درمانی تقویت می کند اما متاسفانه باید اذعان کنیم در نظر گرفته شدن فضای بیمارستان کنونی برای ساخت فاز ۲ آن خطا بوده استچرا که عملا امکان تنفس و توسعه بیشتر را از بیمارستان گرفته است و در آینده به نظر می رسد امکان ساخت بخشهای مورد نیاز مانند بخش سوختگی، MRI   و … را نداشته باشد و با رعایت نشدن بحث دفاع غیر عامل  بهتر آن بود که فاز ۲ بیمارستان در مکانی دیگر ساخته می شد.

جدای از این،محل ساخت کنونی بیمارستان جدید، بنا به دلایلی همچون حجم ترافیک، آلودگی صوتی ماشینها و … با استانداردهای جهانی همخوانی ندارد. بنابراین به دلایل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و …مکان بیمارستان جدید از همان ابتدا باید درجای دیگری در نظر گرفته می شد.


چرا مرکز تصویر برداری رازی هنوز افتتاح نشده است؟


 مرکز تصویر برداری رازی که خدمات ام آر آی ،سی تی اسکن، ماموگرافی، رادیولژی و سونوگرافی را به شهروندان عرضه می کند مرکزی خصوصی می باشد که با حمایت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و نیز نماینده و سایر مسئولین شهرستان تاسیس شده است وبرای راه اندازی نیازمند مسئول فنی است که در شرف تحقق است.


اخیرا تغییراتی در بیمارستان ایجاد نموده اید از جمله توسعه آزمایشگاه بیمارستان، لطفا در این باره هم توضیحاتتان را برای همشهریان عزیز بفرمائید.


بیمارستان ها خودگردان هستند و به دلیل اینکه بنگاه اقتصادی هستند باید درآمد و هزینه با هم برابر باشند تا بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند امااخیرا متاسفانه به دلیل اعمال تحریم ها و نیز تورم به خصوص در بخش تجهیزات پزشکی و هزینه های پرسنلی موازنه درآمد و هزینه به هم خورده استکه درصورت عدم جبران نهایتا نحوه ارائه خدمت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ما بخشاورژانسرا با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان توسعه دادیم، ۱۵۰میلیون هم برای توسعه آزمایشگاه هزینه کردیم و ۲۰ میلیون هم در بخش نوزادن هزینه کردیم.

همچنیندستگاه اتو آنالیزوردر آزمایشگاه مرکز بهداشت شهرستان مستقر نمودیم.   بهعناوین مختلف ۳۰۰  میلیون تومان با دعوتهای که از دکتر نیکبخت ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و نماینده محترم شهرستان داشتیم اعتبارات اخذ کردیم.

کمبود نیروی پرستار و نیروهای خدماتیاز مشکلات اساسی ما در بیمارستان امام خمینی است. در ارتباط با وضعیت نظافت بیمارستان و بدلیل قدمت و کارهای اجرایی در حال اجراسوسکدر آن دیده میشود که گاها مورد اعتراض همشهریان محترم واقع شده است که با یک پیمانکار قرارداد بسته ایم و او را متعهد نموده ایم که این مشکل را حل نماید.

تمامی تلاش خویش را برای افزایش بهداشت بیمارستان بکار می بریم البته باید اذعان کنیم کهنسبت پرسنل به نسبت بیماران بسیار کمتر استو با مطلوب و رضایت و شان مردم بزرگوار فاصله زیادی وجود دارد.

 مقرر شده بود بیمارستان جدید تا آبانماه سال جاری تحویل داده شود اما هم اکنون فقط ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تکمیل و تجهیز ان بستگی به جذب اعتبارات ملی دارد.


آقای دکتر بیگرضایی ضمن تشکر از جنابعالی در پایان اگر مطلبی دارید بفرمائید.


نکته ای که در اینجا باید عنوان کنم این است که شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد بارها بسیاری از مسائل بهداشتی مانندوضعیت نامناسب رودخانه ارمنی، بوی بد سطل زباله های سطح شهر و … به شهرداری محترم و سایر دستگاههای خدمت رسان تذکر داده استو این معضلات را در مصوبات کارگروه بهداشت قید نموده است و عدم اصلاح این امور مربوط به شهرداری و سایر دستگاههاست و البته قطعا مسئولین محترم آن دستگاهها نیز معذورات و محدودیتهایی دارند که پرداختن به آن در این مقال نمی گنجد البته امیدوارم با تلاش همه دوستان اسلام آبادغرب به جایگاه خود به عنوان دومین شهرستان استان برسد.

  در پایان از تمامی همشهریان عزیز می  خواهیم هرگونهانتقادو پیشنهادی را که در ارتباط با شبکه بهداشت  و درمان اسلام آباد غرب دارند مطرح نمایند و یقین داشته باشند ما از انتقادهای سازنده استقبال خواهیم نمود.

منبع: اسلام اباد تایمز

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد