امام جمعه اسلام آباد غرب:

عدم شناحت صحیح برادران دینی یک معضل بزرگ است/شهدای گمنام در غربت باقی نمانند

کد خبر: 75441
|
00:12 - 1392/07/27
نسخه چاپی
 عدم شناحت صحیح برادران دینی یک معضل بزرگ است/شهدای گمنام در غربت باقی نمانند
امام جمعه اسلام آباد غرب گفت:متاسفانه عدم شناحت صحیح برادران دینی در بین مسلمانان یک معضل بزرگ بشمار می رود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر ، امام جمعه اسلام آباد غرب در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن اشاره به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با موسم حج گفت:متاسفانه عدم شناحت صحیح برادران دینی در بین مسلمانان یک معضل بزرگ بشمار می رود.

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: همانطور رهبر انقلاب فرمودند عناصر تکویری بازیچه دست صهیونیست ها می باشند و مصداق این صحبت آن است که در خبرها آمده است 106 نفر از مجروحین جبهه النصره در اسرائیل مداوا می شوند.

وی با اشاره به گذشت یکسال از دفن سه شهید گمنام در تپه نورالشهدای شهرستان اسلام آباد گفت:نباید شهدای گمنام غریب بمانند و افراد مسئولیت دارند تا هر موقع که میتوانند بر مزار این شهدا حاضر شوند و این در شان اسلام آباد نیست که این شهدا در غربت باقی بمانند وهمانطور که  مردم در مراسم استقبال از این شهیدان حضور پر رنگی داشتند انتظار است بر مزار این شهدا نیز حاضر شوند.

خطیب نماز جمعه این هفته ادامه داد: یکی از جوانان به عنوان خادم شهدای گمنام انتخاب شده و قرار است با هماهنگی بنیاد شهید و سپاه و ... یک حساب افتتاح شود تا خیرین برای سر و سامان دادن به مکان دفن سه شهید گمنام جنگ تحمیلی از این طریق بتوانند کمک کنند.

امام جمعه اسلام اباد با اشاره به مناسبت های پیش رو و روز تربیت بدنی و ورزش گفت: ورزش کردن باعث رشد قوای جسمانی است که عموماً افراد ورزشکار به دو بخش تقسیم شود اول آنکه افرادی ورزش را بخاطر قهرمانی انجام می دهند و دوم آن دسته از افراد که جهت گذراندن اوقات فراغت ورزش می کنند.

وی افزود: جوانانی که ورزش قهرمانی انجام نمی دهند باید سعی کنند اوقات فراغت خود را با ورزش پر کنند تا انرژس نهفته آنان تخلیه شود.

ابطحی همچنین با اشاره به روز جهانی پوکی استخوان یکی از امراض شایع بین مردم بخصوص خانم ها را پوکی استخوان دانست و گفت:مهمترین علت این نوع بیماری تغذیه نادرست می باشد.

ایشان درخطبه های اول خود نیز به موضوع صله رحم پرداختند و با اشاره به اینکه صله رحم به معنی رفت و آمد با اعضای خانواده ، دوستان و آشنایان می باشد گفت: در حدیثی از پیامبر(ص) آمده است که آنچه از اطاعت پروردگار عالم زودتر ثوابش به بندگان می رسد صله رحم است.

وی افزود: برخی موقع لازمه صله رحم از حود گذشتگی است و کسی که با خویشاوندان خود قهر کند سه روز فرصت آشتی دارد د غیر اینصورت نماز او مورد قبول واقع نخواهد شد.

امام جمعه اسلام آباد غرب با انتقاد از بی توجهی برخی از افراد در شهرستان به نماز های یومیه و احکام شرعی خطبه اول خود را پایان داد.
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها