فرماندار اسلام آبادغرب:

راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد 2000 نفر را مشغول کار می کند

کد خبر: 77254
|
17:58 - 1392/07/30
نسخه چاپی
راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد 2000 نفر را مشغول کار می کند
فرماندار اسلام آبادغرب، گفت: با راه‌اندازی کامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب زمینه اشتغال دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌شود.

"احد جلیلیان"، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه کرمانشاه، با اشاره به تصویب احداث منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب در آذرماه سال 85 و با حضور هیأت دولت در استان کرمانشاه، گفت: راه‌اندازی این منطقه ویژه اقتصادی سال 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

به گفته وی با ایجاد شرکت منطقه ویژه اقتصادی زاگرس، سهام‌داران این طرح نیز مشخص شدند که شرکت کشت و صنعت ماهیدشت، شرکت جهان فولاد غرب، شرکت روژین تاک، سازمان همیاری شهرداری‌های استان، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان، شرکت کاشی کاژه، شرکت پاک مایه، شرکت بهار دالاهو و شرکت توسعه عمران و آبادانی و مسکن کرمانشاه به عنوان سهامداران منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب تعیین شدند.

فرماندار اسلام آبادغرب مساحت زمین در نظر گرفته شده برای منطقه ویژه اقتصادی را 143 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: این زمین خریداری شده و در دست انتقال است.

جلیلیان تصریح کرد: تاکنون مبلغ 20 میلیارد ریال از محل اعتبار سهام‌داران جهت اجرای زیرساخت‌ها از جمله دیوارکشی، احداث ساختمان اداری، باسکول، ساختمان گمرک، منبع آب، سردرب و جدول‌گذاری خیابان‌ها پیش بینی شده و در حال هزینه است.

وی در خصوص کارهای انجام شده هم یادآوری کرد: دیوارکشی بطور کامل انجام شده و سر درب با پیشرفت 85 درصد، ساختمان اداری با پیشرفت 60 درصد، نصب باسکول، فوندانسیون ساختمان گمرک، جدول‌گذاری و زیرساخت‌های خیابان از جمله کارهای در حال انجام است.

فرماندار اسلام آبادغرب در ادامه با اشاره به قرار گرفتن این منطقه در مسیر راه کربلا و کریدور بین‌المللی حمل و نقل و مسیر ترانزیت شرق به غرب کشور، اظهار کرد: راه‌اندازی این منطقه زمینه ارتباط با دروازه اروپا را فراهم می‌کند و از نظر اقتصادی موقیعتی ممتاز دارد.

جلیلیان تأکید کرد: علاوه بر رونق اقتصادی و گسترش زمینه ارتباطات تجاری، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب تأثیر بسزایی در حل مشکل بیکاری خواهد داشت.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد