اجتماع سینه زنان در اسلام آبادغرب/

مراسم سینه زنی و عزاداری سرور و سالار شهیدان در مسجد جامع برگزار شد

کد خبر: 86353
|
16:46 - 1392/08/21
نسخه چاپی
مراسم سینه زنی و عزاداری سرور و سالار شهیدان در مسجد جامع برگزار شد
اسلام آبادخبر: با حضور هیئت های عزاداری شهرستان اسلام آبادغرب شب گذشته در مسجد جامع اسلام ابادغرب مراسم سینه زنی و عزاداری سرور و سالار شهیدان با میزبانی هیئت انصارالحسین مسجد جامع برگزار شد.
برای اولین بار و با حضور هیئت های عزاداری شهرستان اسلام آبادغرب شب گذشته در مسجد جامع اسلام ابادغرب مراسم سینه زنی  و عزاداری سرور و سالار شهیدان  با میزبانی هیئت انصارالحسین مسجد جامع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اسلام آبادخبر، این مراسم با حضور امام جمعه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداروسایر مسئولین شهرستان و شرکت گسترده عموم عزاداران حسینی برگزارشد.

حجت الاسلام ابطحی در انتقاد از مراسم زنجیر زنی در شهرستان گفت : در مراسمات زنجیر زنی تعداد نفرات اندکی زنجیر می زنند و می بینیم به همین تعداد طبل زن و... در وسط هیئت هستند و جمعیت کثیری هم تماشاچی هستند ولی در سینه زنی اینگونه نیست .

وی افزود: ما باید جهت گسترش فرهنگ سینه زنی تلاش کنیم چون سینه زنی مزیتی که نسبت به زنجی رزنی دارد آنست که سینه زنی تماشاچی ندارد و پیر و جوان و زن و مرد همه می توانند در مراسم شرکت نمایند و سینه بزنند.
 
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد