یادداشت/

بی تفاوتی مسئولین باعث رسمیت پیدا کردن ترمینال های غیرقانونی شده است

کد خبر: 88193
|
17:55 - 1392/08/26
نسخه چاپی
بی تفاوتی مسئولین باعث رسمیت پیدا کردن ترمینال های غیرقانونی شده است
درروبروی ترمینال کرمانشاه ودر مرکز شهر اسلام آبادغرب شاهد حضور خودروهای سواری شخصی هستیم که در مسیر اسلام آباد به کرمانشاه و اسلام آباد به روستاهای تابعه اقدام به مسافرکشی غیرقانونی می نمایندکه از یک سو بی تفاوتی مسئولین باعث رسمیت پیدا کردن این ترمینال های غیرقانونی شده است و از سوی دیگر خود مردم هم در گسترش این بی قانونی و تخلفات مقصر هستند.
درروبروی ترمینال کرمانشاه ودر مرکز شهر اسلام آبادغرب شاهد حضور خودروهای سواری شخصی هستیم که در مسیر اسلام آباد به کرمانشاه و اسلام آباد به روستاهای تابعه اقدام به مسافرکشی غیرقانونی می نمایند.

راننده های خودروهای رسمی و خطی مسیرهای فوق الذکر این خودروها را اصطلاحاً مسافر دزد می نامند.

 

البته؛ از یک سو بی تفاوتی مسئولین باعث رسمیت پیدا کردن ترمینال های غیرقانونی شده است و از سوی دیگر خود مردم هم در گسترش این بی قانونی و تخلفات مقصر هستند، چون وقتی مردم به خاطر 500 یا 1000 تومان کرایه ارزانتر سوار بر یک خودرو شخصی می شوند که نه وضعیت بیمه آن مشخص است و نه وضعیت فنی آن ، و مهمتر از همه آیا مسافر بر روی این خودروهای گذری اصلا" شناختی دارد؟ ومسافر با سورا شدن بر این خودرو امنیت جانی و مالی او فراهم است؟

اینها سؤالاتی است که نه تنها مسئولین بلکه خود مردم هم باید جوابگوی آنها باشند .

البته ممکن است در بین این مسافرکشها افراد شریف و زحمتکشی هم وجود داشته باشد و یا حتی جوانان تحصیل کرده و دانشگاهی که بخاطر فقر و بیکاری رو به شغل کاذب مسافرکشی آورده اند.

ولی ما نباید برای رفع مشکل عذر بدتر از گناه بیاوریم ، چون سالهای قبل با حمایت دولت تعداد کثیری از مسافرکش های داخل شهر و خارج شهر ساماندهی شدند و یا حتی خودرو جایگزین تاکسی و کرایه بین شهری تحویل گرفتند.

با گذشت چندین سال و رشد جمعیت و افزایش حجم بیکاری باز هم لازم است طرح ساماندهی مسافرکش های شخصی در فاز گسترده تری انجام پذیرد ولی این امر مستلزم هماهنگی دولت و مجلس و دستگاههای کلان کشوری می باشد که نیاز مبرم به تعریف قانون و اختصاص ردیف بودجه کلان تسهیلاتی برای این امر دارد.

حال با توجه به طولانی بودن اجرای برنامه ساماندهی کشوری ، مسئولین محلی نباید منتظر اقدام بالادست باشند و دست روی دست بگذارند، بلکه با قوانین موجود باید جلوی تخلفات گرفته شود و با شناسائی راننده های مسافرکش شخصی مستحق ، بطور موقت ایشان را در قالب تعاونی های کوچک یا آژانس های مسافرتی ساماندهی نمایند.

و با این اقدام مسئولین هم قانون را اجرا کرده وعلاوه بر کمک به مسافرکشهای شخصی هم شناسائی و ردیابی آنها میسر شده وهم جلوی سوء استفاده و تخلف افراد راننده نما و فرصت طلب گرفته شده است.

 

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد