مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان کرمانشاه:

در صندوق بیمه کشاوری استان جایگاه ارباب رجوع مشخص نبود/ در شعب بیمه کشاورزی ارزیاب خسارت زراعت بصورت ثابت وجود دارد

کد خبر: 88804
|
19:17 - 1392/08/27
نسخه چاپی
در صندوق بیمه کشاوری استان جایگاه ارباب رجوع مشخص نبود/ در شعب بیمه کشاورزی ارزیاب خسارت زراعت بصورت ثابت وجود دارد
مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزی استان کرمانشاه امروز با حضور در شهر حمیل و طی نشستی که با دهیاران،کشاورزان و اعضای شوراهای اسلامی روستای بخش حمیل داشت به بیان وظایف صندوق بیمه کشاورزی پرداخت و دلیل برخی از کمبود ها در عرصه پرداخت غرامت به بیمه گذاران را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی اسلام آباد خبر،مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزی استان کرمانشاه امروز با حضور در شهر حمیل و طی نشستی که با دهیاران،کشاورزان و اعضای شوراهای اسلامی روستای بخش حمیل داشت به بیان وظایف صندوق بیمه کشاورزی پرداخت و دلیل برخی از کمبودها در عرصه پرداخت غرامت به بیمه گذاران را تشریح کرد.
 
 
 
در ابتدای این نشست که در سالن یادگار امام(ره) شهر حمیل برگزار شد کامیار احمدیان بخشدار حمیل ضمن تسلیت ایام محرم و خیر مقدم به حاضرین در جلسه گفت: بخش حمیل بعنوان قطب کشاورزی شهرستان اسلام اباد غرب نقش مهمی در خودکفائی کشاورزی شهرستان دارد لذا با توجه به نقش کلیدی کشاورزی حمیل در شهرستان اسلام اباد غرب می طلبد که برنامه ریزی مطلوبی در این زمینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: عدم اطلاع رسانی به موقع و کافی از سوی مسئولین و همچنین عدم اطلاع مردم از قوانین ادارای به یک چالش بین مسئولین و مردم تبدیل شده است لذا باید این مسائل با حضور کارشناسان امر و در جلسات رودرو موشکافی گردد تا دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

سپس نریمانی  مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزی استان کرمانشاه به بیان جایگاه بیمه گذار پرداخت و تصریح کرد: متاسفانه جزئی نگری در 12 سال گذشته باعث شده بخشی از فعالیت های کشاورزی استان تحت تاثیر قرار گیرد لذا بنده در نظر دارم به جای جزئی نگری ، مسائل و مشکلات کلان را رفع نمایم.

نریمانی به مشکلات صندوق بیمه کشاورزی اشاره و ادامه داد: متاسفانه جایگاه ارباب رجوع در صندوق بیمه کشاورزی خوب مشخص نشده است و این در حالی است که قوانین می گوید بیمه گذار پس از24 ساعت اززمان بیمه گذاری می تواند درخواست خسارت نماید.

وی افزود: عدم ارزیابی به موقع خسارت یکی دیگر از مشکلات صندوق بیمه کشاورزی استان بوده که باعث پرداخت غرامت دیرهنگام شده و این موضوع نارضایتی بیمه گذار را در پی داشته است.

مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزی استان کرمانشاه گفت:برای رفع مشکلات فوق از ابتدای سال زراعی امسال بصورت ثابت ارزیاب خسارت در شعب بیمه کشاورزی مستقر شده اند و بیمه گذار میتواند با ارائه درخواست کتبی به شعبه مربوطه برای تعیین خسارت و پیگیری ثبت آن در شعبه از ارزیاب استفاده نماید.

دکتر نریمانی بیان داشت: وظیفه کارشناس کشاورزی و ارزیاب است که مقدار خسارت را تعیین و خواسته را رد یا قبول کند و پرداخت غرامت زودهنگام نیز منوط به ارزیابی بموقع می باشد.

وی در پایان مشارکت پایین بیمه گذاری ، خشکسالی متوالی و مشکلات درون سازمانی را بعنوان اصلی ترین علل  عدم پرداخت غرامت گندم و جو دیم برشمرد و خواستار مشارکت در زمینه بیمه محصولات کشاورزی شد.
 
نریمانی از خرداد ماه امسال بعنوان مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان کرمانشاه منصوب شد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد