نجفی:

مردم در خصوص زلزله ها به شایعات توجه نکنند

کد خبر: 97557
|
14:18 - 1392/09/11
نسخه چاپی
مردم در خصوص زلزله ها به شایعات توجه نکنند
اسلام آبادخبر:مدیرکل دفتر ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمانشاه ضمن اشاره به برخورد قاطع با شایعه سازان از مردم خواست که به شایعات توجهی نکنند.

به گزارش پایگاه خبری اسلام آبادخبر به نقل از مرصاد ، محمد نجفی اظهار داشت: پس از آنکه طی هفته گذشته شاهد چندین زمین لرزه و پس لرزه در شهرستان غربی استان کرمانشاه بودیم ستاد بحران استان سریعا وارد ماجرا شد و با اهدای چندین هزار تخته چادر و همچنین توزیع مایحتاج اولیه مردم را در فضای باز و در مدارس استقرار داد.

وی افزود: تقریبا از اواخر هفته گذشته بود که با تخلیه انرِژی زمین شرایط به حالت اولیه و عادی بازگشت و توسط مسئولین و رسانه ها به مردم مناطق زلزله زده این مسئله یادآوری و اعلام شد آن ها می توانند به منازل خود بازگردند.

نجفی خاطرنشان کرد: با این وجود مردم شهرستان گیلانغرب به رغم اطلاع رسانی های مکرر مسئولین و رسانه ها و دادن این اطمنیان که دیگر خطر زلزله آن ها را تهدید نمی کند، هنوز بسیاری از مردم این منطقه اصرار به بیرون ماندن و عدم مراجعه به منازل خود را دارند.

وی یادآور شد: آن ها همچنین توقع ادامه خدمات رایگان به خود را دارند و از مسئولین تقاضای چادر برای استقرار و دریافت غذا و مایحتاج ضروری مانند نان و غذا را دارند که توقع بی جا و غیرمنطقی است.

مدیرکل دفتر ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه ترس از وقوع مجدد زلزله کاملا بی معناست، یادآور شد: کانون زلزله که در عراق قرار داشت و باعث وقوع زمین لرزه در شهرستان های قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب شده بود کاملا تخلیه شده و دیگر شاهد وقوع زلزله در این مناطق حداقل از طریق این کانون نخواهیم بود.

نجفی همچنین از برخورد قاطعانه پلیس و نیروهای امنیتی با شایعه سازان خبر داد و گفت: پلیس و نیروهای امنیتی با قاطعیت و بدون اغماض با عوامل شایعه پراکن برخورد خواهد کرد بنابراین بهتر است آن عده قلیل دست از این کار برداشته و باعث ایجاد نگرانی در بین مردم نشوند.

وی ضمن آنکه از مردم گیلانغرب خواست تا به شایعات توجه نکنند، از دستگیری دو نفر از عوامل شایعه پراکن توسط پلیس توسط گزارش های مردمی خبر داد.

مدیرکل ستاد بحران استان همچنین در خصوص برخی اظهارنظرها که گفته می شد این ستاد با اقدامات خود باعث ایجاد رعب و وحشت میان مردم شده است، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان چنین مسئله ای صحت ندارد و تمامی اقدامات ما بر اساس آرامش بخشی به مردم زلزله زده صورت گرفته است.

نجفی در پایان بر امن و عادی بودن مناطق غربی استان و خصوصا شهرستان گیلانغرب تاکید کرد و گفت: زندگی عادی در این شهرها جریان داشته و هیچ نگرانی نیز از بابت وقوع زلزله وجود ندارد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد