یادداشت مهمان/ فرشاد نظری پور؛

پسرفت مستمر مطبوعات اسلام آباد غرب

کد خبر: 292988
|
10:06 - 1394/03/30
نسخه چاپی
پسرفت مستمر مطبوعات اسلام آباد غرب
اسلام آباد خبر: متأسفانه عزم جدی در کشور برای حمایت از مطبوعات محلی وجود ندارد که با پوشش اخبار و گزارشهای تحلیلی می توانند اوضاع سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی جامعه را به نحو مطلوب وجذاب پوشش داده و ارتباطی متعادل و هدفمند را با مخاطب برقرار نمایند.

به گزارشاسلام آباد خبر، یادداشت مهمان/ به قلم فرشاد نظری پور؛

 

برای هر اسلام آبادی غیر ساکن در این شهرستان که دل در گرو توسعه و پیشرفت شهر ودیارش داشته نقش قلم و آگاهی در عرصه اجتماع با خبر باشند روزنامه ها و مطبوعات محلی مهمترین مرجع اخبار و اطلاعات او در بدو ورود به شهر و دیارش است .


متأسفانه عزم جدی در کشور برای حمایت از مطبوعات محلی وجود ندارد ، مطبوعات محلی و روزنامه های شهرستان با پوشش اخبار و گزارشهای تحلیلی می توانند اوضاع سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی جامعه را به نحو مطلوب وجذاب پوشش داده و ارتباطی متعادل و هدفمند را با مخاطب برقرار نمایند .

چرا که نقش و اهمیت مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی احساس نمی شود و مطبوعات به عنوان یکی از نهادهای مدنی حلقه واسطی هستند که حکومت و مردم را به هم پیوند داده و مسائل و مشکلات هردو را باهم بازتاب میدهد.


 اگر با چنین رویکردی به وضعیت مطبوعات شهرستان اسلام آباد غرب بنگریم جزتأسف و حیرت چیز دیگری عایدمان نمی شود و هنوز اندرخم یک کوچه بوده و نتوانسته رسالتی را که برای آن تعریف شده را به نحوشایسته ای به انجام رسانند.


همشهریانی که با مسائل مطبوعاتی وروزنامه نگاری آشنایی دارند می دانند که مطبوعات شهرستان از نظر کیفی جریده های قابل اعتنایی نیستند و ازطرفی دیگر چالشهای فراوان فرا روی مطبوعات شهرستان روزنامه ها را بشدت در تنگنا قرار داده و روز به روز عرصه کار وفعالیت را برآنان تنگ تر می سازد .


مشکلات چاپ و نهایتا مسائل و معضلات مالی بخشی از تنگناها مذکور است که فعالیت روزنامه نگاری را بیش از بیش با سختی روبرو نموده است .در مجموع با کمال تأسف باید گفت مطبوعات شهرستان برای خواننده و مخاطب خود هیچ ذوق و شوقی را بر نمی انگیزد.


ظاهر نامناسب و کیفیت پایین کاغذ روزنامه ها این را آشکار می کند و انعکاس اخبار با تأخیر یک هفته ای قابلیت خبری قابل دفاعی ندارد .


فقر کادر مطبوعاتی وروزنامه نگاران خبره در اکثر نشریات محلی کاملا مشهود بوده واین مهم را می توان از لابلای مباحثی که در روزنامه ها طرح نشده درک کرد وفهمید.
پس جای شگفتی است که چرامسائلی که مبتلا به جامعه بوده و همشهریان خوب مادر انظار عمومی به آنان معترضند در مطبوعات شهرستان کمتر منعکس میگردد.


مسائل عمومی و اجتماعی شهرستان از جمله بیکاری جوانان و آسیب های اجتماعی و بررسی راهکارهای بازیافت آن چرا در مطبوعات شهرستان جای آن خالی است در نهایت نکته مهم دیگر اینکه یک روزنامه ثابت و مستمر محلی یا سراسری در شهرستان به صورت فعال وجود ندارد شاید علت بحث نقدینگی که اثر گذار باشد نیست .


امید می رود با عنایت ویژه وهمیشگی مسئولان و متولیان شهرستان اسلام آباد غرب راهکاری برای برون رفت از این قضیه اندیشیده شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها