به قلم رحمت جلیلیان:

نقدی بر نقدهای دکتر نورالدین زارعی در خصوص پتروشیمی اسلام آبادغرب

کد خبر: 293150
|
13:21 - 1394/04/29
نسخه چاپی
نقدی بر نقدهای دکتر نورالدین زارعی در خصوص پتروشیمی اسلام آبادغرب
اسلام آباد خبر: رحمت جلیلیان، خبرنگار و فعال رسانه ای در نقد مطالب اخیر دکتر نورالدین زارعی در خصوص پتروشیمی اسلام آبادغرب، یاداشتی را به رشته تحریر در آورده است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  هر هدفی بهایی دارد جهان مادی خوبی محض نیست و برای بهره بری از هر نعمتی باید خوب و بدش را پذیرفت .کدام انسان عاقل است که از خوردن دارویی پرهیز می کند که نکند عوارض دارو باعث خواب آلودگیش شود؟!


پتروشیمی اسلام آباد چنان سود و فایده ای برای مردم و شهرستان و پیشرفت کشور در پی دارد که دیگر مجالی برای اندیشیدن به معایب آن نمی ماند.

 

آیامی شود گفت چون شهرمان کم آب است یا دور از مناطق صادراتی است ، دیگر همه دست روی دست بگذارند و قدمی برای پیشرفت شهرمان برندارند تا همچنان در محرومیت و فقر به سر ببریم؟

 

درصورتی که مشکل بی آبی تنها مشکل اسلام آباد و ایران نیست ، بلکه یک معضلی است که تمام جهان را درگیر خود کرده است.

 

اگر تمام جهان به برخی از همشهریان ما واگذار می شد که دیگر هیچ منفعت و پیشرفتی در هیچ کجای جهان رخ نمی داد! فرض کنیم امروز هوا گرم است و مسافت طولانی و کارتان سخت است آیا دیگر به سرکار نمی روید؟ و از تمامی مزایای کارتان چشم پوشی می کنید و سال های سال به دنبال کاری می گردید که هیچ معایبی و سختی درپی نداشته باشد؟!

 

نه این را را هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد.

 

درست است هرنماینده ای به مشکلات و پیشرفت شهر خود توجه می کند ولی مگر نه اینست که برای زیبایی جهانمان ابتدا باید از خودمان شروع کنیم؟ 

 

یک سوال پیش روی ماست آیا هدف از صادرات و صنعت تسخیر بازار جهانی ، افزایش درآمد و پیشرفت کشور نیست تا مردم یک کشور در آسودگی و رفاه بیشتری زندگی کنند؟؟

 

استان کرمانشاه و خصوصا شهرستان اسلام آبادغرب همه ساله ددر زمره بیکارترین شهرهای کشور شناخته شده است. آیا کسانی که از زاویه کارشناسی ، پتروشیمی را نقد می کنند لحظه ای پای درد دل مردم نشسته اند؟ فقر را به چشم خود دیده اند؟

 

می دانند تمام عمرت را صرف تحصیل کنی و در پایان دست فروش خیابان شوی یعنی چه؟ می دانند یک ماه زندگی با 45هزار تومان یارانه یعنی چه؟ می دانندخودکشی ده ها نفر در شهر به دلیل فقر و بیکاری چگونه است ؟ می دانند سرمای استخوان سوز فقر چه تنی از کارگران ما را لرزانده است؟ و هزاران درد دیگرکه باید بدانند و نمی دانند.

 

نمیدانند درد اسلام آباد در کم آبی و محیط زیست و دوری از مناطق صادراتی نیست درد اسلام آباد فقر مطلق و بی چون و چرای آنست که اگراین غده سرطانی هرچه زودتر درمان نشود از دست خواهد رفت کسی که از گرسنگی مرده باشد دیگر آب زنده اش نمی کند و نه گذاشتن لاشه اش در محیط زیست سالم!

 

درپایان به این جمله اکتفا می کنم؛ چشم ها را بایدشست جور دیگرباید دید…. 

 

انتهای خبر/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد