یادداشت: مسلم معین

گل به خودی روحانی در حد سری A و لوشامپیونه!

کد خبر: 294221
|
11:06 - 1394/11/09
نسخه چاپی
گل به خودی روحانی در حد سری A و لوشامپیونه!
اسلام آبادخبر: سفر آقای روحانی به ایتالیا و فرانسه را باید یک بازی در خانه حریف ارزیابی کرد که رئیس جمهور کشورمان با سه گل به خودی نشان داد مربی خوبی برای رقم زدن تئوری ناقص الخلقه بازی "برد-برد" نیست.

یادداشت- مسلم معین*/ سفر آقای روحانی به ایتالیا و فرانسه را باید یک بازی در خانه حریف ارزیابی کرد که رئیس جمهور کشورمان با سه گل به خودی نشان داد مربی خوبی برای رقم زدن تئوری ناقص الخلقه بازی "برد-برد" نیست.

 

گل به خودی اول را آقای روحانی در رم [به قول جوانها در حد لیگ سری A] با انتقاد از شورای نگهبان به ثمر رساند. اتفاقی که با طرح بی ربط یک موضوع داخلی در سفر اروپایی... زمینه دخالت در امور داخلی ایران را برای دیگران فراهم کرد موضوعی که در خوش بینانه ترین حالت یک گاف دیپلماتیک ارزیابی می شود.

 

او همچنین در اشتباهی فاحش به تماشاچیان جهانی القا کرد ایران در تب ارتباط با آمریکاست و این کاخ سفید است که از کلید عادی سازی روابط با ایران استفاده نمی کند.

 

روحانی گفت: "کلید عادی سازی روابط ایران و آمریکا در امریکاست... اگر این کلید در ایران بود من از آن استفاده می کردم".

 

خود رئیس جمهور می داند که ملت این اختیار را به او نداده است تا مقاومترین کشور جهان و پرچم دار دیپلماسی غیرت در طول دهه های اخیر را در سفر اروپاییش، گدای روابط با آمریکا جلوه دهد و ایالات متحده را بی میل به ارتباط معرفی کند. این گل به خودی دوم رئیس جمهور در حالیست که آمریکا از هر زمانی برای رابطه به ایران حریص تر است...

 

این پایان کار نیست... رئیس دولت یازدهم در جمع ایرانیان مقیم فرانسه گفت: اگر ظریف نبود ما الان اینجا نبودیم!!

 

اینکه آقای روحانی الان کجاست؟ که اگر ظریف نبود به آن نمی رسید بماند... اما این اصلا خوب نیست که روحانی ذوق زدگی خودش از حضور در فرانسه را پای مردم بنویسد و نداند که یک ایرانی با وعده ایرباس های دست دوم و ساندویچ های امریکایی با گوشت گاو و بوفالو استحاله نمی شود. این همان گل به خودی سوم رئیس جمهور است چون سفری را که چند ماه پیش به دلیل قتل عام صدها نفر در خیابانهای پاریس لغو شد و آقای روحانی ایران امن را به مقصد فرانسه نا امن ترک نکرد به عنوان یک مدال افتخار برای سربازان عرصه دیپلماسی ایران معرفی می شود.

 

پی نوشت: قذافی شاید در سالهای پایانی حکومتش یک سیاست مدار نمونه از نظر جلب رضایت و خرسندی امریکا بود اما عوامل آمریکا در اولین فرصت و در بیابانهای لیبی حتی به پاپوشی که عیب و عورت او را پوشانده بود نیز رحم نکردند...

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد