یادداشت/

استاندار بخواند/دریغ از یک تشکر خشک و خالی در روز کارگر

کد خبر: 294806
|
10:44 - 1395/02/19
نسخه چاپی
استاندار بخواند/دریغ از یک تشکر خشک و خالی در روز کارگر
اسلام آبادخبر: کارفرمایان و مدیران برخی از این مجموعه ها اعتقادی به زحمت کش بودن کارگر ندارند و با تفکر ارباب رعیتی زمان طاغوت به کارگران می نگرند.

به گزارشاسلام آباد خبر، در داوزدهم اردیبهشت ماه 95 شاهد سفر یکروزه استاندار کرمانشاه به شهرستان اسلام آباد غرب بودیم و در این سفر اهم مشکلات شهرستان اسلام آبادعرب مورد بررسی قرار گرفت.

 


اما پیام یک کارگر به پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر موجب شد تا این یادداشت را بنگاریم؛

 


یکی از کارگران زحمت کش که در یکی از کارخانه مورد بازدید استاندار در سفر به شهرستان اسلام آباد غرب کار می کند در یک پیام قابل تامل برای اسلام آباد خبر نوشت: ((حتی دریغ از یک تقدیر و تشکر خشک و خالی در روز کارگر)).

 


استاندار در همان روز در مدرسه نمونه دولتی فرزانگان حضور یافت و  مقام معلم را پاس داشت اما علی رغم اینکه جا داشت برنامه ریزان سفر استاندار تدارک برنامه ای برای تقدیر از مقام کارگر را هم ببینند ولی دریغ از یک تقدیر و تشکر خشک و خالی از کارگران در روز کارگر.

 

 

در اینجا علاوه بر اینکه کوتاهی برنامه ریزان به چشم می خورد، بلکه خود استاندار محترم هم می توانست در طول بازدید از خط تولید کارخانه های مورد بازدید بصورت نمادین با اهداء یک شاخه گل  به یک کارگر، مرحمی بر زخم های کهنه کارگران بیکارترین استان کشور(کرمانشاه ) بنهد، که این محقق نشد.

 


این در حالی است که شهید مطهری کار و دانش را متقارن می داند و علاوه بر آن معلم بزرگ بشیریت حضرت محمد مصطفی(ص) دست کارگر را می بوسد و سفارش می فرماید تا عرق کارگر خشک نشده حقوق او را باید پرداخت، اما این فرمایش پیامبر عظیم الشان اسلام روی زمین مانده است و در استان کرمانشاه و به ویژه شهرستان اسلام آباد غرب که بیکاری پاشنه آشیل امید جوانان و دستاویز سوء استفاده برخی کارفرمایان شده حقوق کارگر به موقع و درست پرداخت نمی شود.

 

پایگاه خبری تحلیلی اسلام آبادخبر گزارشات متعددی در خصوص کارگر نوشته و  در آخرین گزارش خود، درد دل چندین تن از کارگران را  بدین شرح منعکس نموده :معضل بیکاری استان کرمانشاه پاشنه آشیل رعایت حقوق کارگری


نوبخت سخنگوی دولت در حالی از افزایش حقوق معلمان به 2 میلیون تومان خبر می دهد که حقوق 812 هزار تومانی کارگران متناسب با نرخ تورم می داند ، در حالیکه  این حقوق نیز توسط برخی کارفرمایان کامل پرداخت نمی شود.

 


البته در مثل جای مناقشه نیست و قصد و بحث روی قشر زحمت کش معلم نیست اما منظور اینست که  دولت باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی  بیش از این ها هوای کارگران را داشته باشد و سیاست های نظارتی بر حقوق کارگران را در کنار برنامه های تشویقی و معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاران  قرار دهد.

 


در پایان دور از انصاف است اگر نگوئیم در سفر استاندار کرمانشاه به شهرستان اسلام آباد غرب مصوبات خوبی به تصویب رسید که عملیاتی شدن آنها بیش از همه چیز مهم است، و مهمتر از تمام مصوبات تحقق جوابی است که استاندار کرمانشاه در بازدید از مرکز شهر اسلام آبادغرب به آن مادری گفتند که گفت " آقا ترا به خدا برای بیکاری جوانان این شهر کاری بکنید"  و دکتر رازانی هم  گفت: چشم مادر... چشم مادر...

 

شایان ذکر است؛ که مدیر اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در هفته کارگر با تمام کارخانجات و مراکز تولیدی و خدماتی مکاتبه کرده ایم که فقط انگشت شماری کارگر نمونه معرفی کرده اند و از ایشان هم تقدیر شده است ولی اکثر مراکز از معرفی کارگر نمونه خودداری کرده اند.

 

بدیهی است با تآملی بر نام مراکزی که کارگر نمونه معرفی نکرده اند، دریافتیم که کارفرمایان و مدیران برخی از این مجموعه ها اعتقادی به زحمت کش بودن کارگر ندارند و براین باورند که کارگر در مقابل زحمت خود مزد دریافت می کند و پر واضح است که این افراد با تفکر ارباب رعیتی زمان طاغوت به کارگران می نگرند و بخاطر فراوانی افراد بیکار در جامعه  هر گونه  اقدامی را  برای دور زدن قانون و ارعاب کارگر،  از گرفتن سفته، چک سفید امضاء ، امانت نامه و تسویه حساب های سوری را حق خود می دانند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد