یادداشت دکتر نادری به مناسبت فرا رسیدن تولد امام حسین (ع) و روز پاسدار

پاسداران جوهره وجودی انقلاب را باور کرده‌اند

کد خبر: 294815
|
10:32 - 1395/02/20
نسخه چاپی
پاسداران جوهره وجودی انقلاب را باور کرده‌اند
اسلام آبادخبر: دکتر نادری از اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه در یادداشتی ضمن مرور مختصری بر لزوم شکل گیری ووجود سپاه پاسداران به منظور حفظ انقلاب اسلامی ،روز پاسدار را به همه پاسداران عزت واقتدار ایران اسلامی وخطه سربلند کرمانشاه تبریک گفت.

به گزارشاسلام آباد خبر، دکترنادر نادری از اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه در یادداشتی ضمن مرور مختصری بر لزوم شکل گیری ووجود سپاه پاسداران به منظور حفظ انقلاب اسلامی ،روز پاسدار را به همه پاسداران عزت واقتدار ایران اسلامی وخطه سربلند کرمانشاه تبریک گفت .

 


میلاد خجسته و مسعود بزرگ پاسدار اسلام و قرآن بر ملت سلحشور ایران اسلامی و به ویژه پاسداران جان بر کف انقلاب اسلامی جانبازان عزیز، آزادگان سرافراز، یادگاران ماندگار هشت سال دفاع مقدس ، سربازان عزیز و کسانی که به پاسداری از حق خود در جبهه های مختلف حق می پردازند مبارک باد. سوم شعبان سالروز میلاد خجسته حضرت سیدالشهدا(ع) را به حق باید روز پاسدار نامید.

 


پاسداران انقلاب اسلامی در تأسی از مولا و مقتدای خویش، وظیفه خطیر پاسداری در راه عزت و شرف اسلام و انقلاب اسلامی را به خوبی ادا کردند، معنویت و دین‌مداری یک راهبرد اساسی برای پاسداری از انقلاب اسلامی است، پاسداران جوهره وجودی انقلاب را باور کرده‌اند و به آن ایمان آوردند.

 

 

همانگونه كه در اصل 150 قانون اساسي تصريح شده، سپاه پاسداران با پيروزي انقلاب و براساس يك ضرورت شكل گرفت. محافظت از يك نظام ارزشي و سيستم سياسي در برابر تهديدات و خطرات متوجه آن، يك ضرورت عقلي است. انقلاب اسلامي،‌ يك انقلاب ديني با ارزش‌‌هاي خاص بوده و جمهوري اسلامي مهم‌ترين دستاورد اين انقلاب است. اين انقلاب و نظام سياسي برخاسته از آن، به دليل حق‌گرايي و آرمان‌‌گرايي براساس آموزه اسلامي، دشمناني چون نظام سلطه جهاني دارد. خداوند به تمامي كساني كه در راهش قيام مي‌كنند و به دنبال تحقق حاكميت الهي هستند، امر كرده تا خود را در برابر دشمنان‌شان كه همانا دشمنان خدا نيز هستند، قدرتمند ساخته تا بتوانند از خود دفاع كنند.

 


از منظر قانون، پاسدار يك مجاهد في سبيل الله است و اين جهاد در راه خدا، نه به عنوان يك شغل، بلكه به عنوان يك وظيفه شرعي تلقي مي‌شود. جايگاه جهاد و ارزش جهاد و دستاوردهاي جهاد، بسيار والاتر و بالاتر از آن است كه از آن به عنوان يك شغل نام‌برده شود،زیرا اکنون به وضوح می بینیم پاسدارارانی که بهترین جایگاه  را در داخل کشور در اختیار دارند بدون هیچ چشم داشتی وبا قبول اینکه شاید رفتنشان دیگر بازگشتی به دنیای فانی نداشته باشد به منظور دفاع از حرمین شرفین جان خود را کف دست ودر طبق اخلاص گرفته وبه سوریه ولبنان وعراق هرجا که حرم اهل بیت در خطر باشد  داوطلب اعزام می شوند.

 

 

وچه زیباست  فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه شهدای مداف ع حرم که می فرمایند:شهیدی که در سوریه، عراق و در هرمکان و زمانی شهید شده باشد همانند این است که جلوی درحرم امام حسین(ع) شهید شده است؛ چرا که اگر این شهیدان نبودند اثری از حرم اهل بیت(ع) نبود.

 


بنده به سهم خود روزپاسدار را به پاسداران شرف واقتدار وایمان کشور عزیزم ایران تبریک گفته ودستان پر مهر پاسدارانی که مقتدایشان امام حسین (ع) است وهدفشان پیشرفت واقتدار نظام وانقلاب است را به گرمی می فشارم وسعادت وتندرستی شان را از درگاه ایزد منان دعا می نمایم.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد