یادداشت/

تحلیلی بر حاشیه های اهدای البسه زمستانی به دانش آموزان نیازمند اسلام آبادی/ از انشقاق و خودزنی اصلاح طلبان تا تسویه حساب حزبی

کد خبر: 295998
|
14:09 - 1395/09/24
نسخه چاپی
تحلیلی بر حاشیه های اهدای البسه زمستانی به دانش آموزان نیازمند اسلام آبادی/ از انشقاق و خودزنی اصلاح طلبان تا تسویه حساب حزبی
اسلام آبادخبر: برخی افراد معلوم الحال بدون توجه به نفس این حرکت خداپسندانه به نقد و نقادی خبر توزیع البسه زمستانی در بین دانش آموزان نیازمند پرداخته و واکنش هایی را در شبکه های اجتماعی مجازی شهرستان شکل دادند.

به گزارشاسلام آباد خبر، روز گذشته بخاطر ترویج حرکت خداپسندانه وانسان دوستانه آموزش و پرورش اسلام آبادغرب؛ خبر توزیع البسه زمستانی در بین دانش آموزان نیازمند در خروجی اسلام آبادخبر قرار گرفت اما برخی افراد معلوم الحال بدون توجه به نفس این حرکت خداپسندانه به نقد و نقادی انتشار عکس کودکان پرداخته و واکنش هایی را در شبکه های اجتماعی مجازی شهرستان شکل دادند.

 

انتشار این خبر و واکنشهای به آن به گونه ای بود که حتی فرماندار اسلام آبادغرب را نیز به واکنش وا داشت  و ایشان  در پیامی که در فضای مجازی منتشر کردند , نفس این کار را خیر خواهانه دانستند و بیان کردند مطمئنا نقدهای در رابطه با نحوه این قبیل اقدامات وجود دارد ولی نباید این نقدها به گونه ای باشد که دیگر این قبیل  اقدامات خیرخواهانه  انجام نپذیرد.

 

 

واقعیت این است که مردم اسلام آبادغرب اکثرا" مستضعف بوده و با سیاست های رکود دولت یازدهم و تعطیلی  کارگاه های موجود و تعدیل نیروی کار، بیکاری در بین مردم افزایش یافته و بیش از 90 درصد از مردم شهرستان اسلام آبادغرب لازم التوجه هستند و چه بسا خانواده هایی هستند که بخاطر فقر و بیکاری سرپرست خانوار برای نان شب هم محتاجند و تنها ممر زندگی آنها یارانه اندک دولت می باشد که آنهم هر بار توسط سردمداران تهدید به قطع شدن یارانه می شوند.

 

علی الهذا؛ با توجه به اینکه به نظر می آید این هجمه ها بر علیه آموزش و پرورش اسلام آبادغرب یک برنامه از پیش تعیین شده باشد به گونه ای که بدون توجه به نفس خیرخواهانه اقدام فقط نیمه خالی لیوان از نظر منتقدان هدف قرار گرفت، لذا این موضوع از چند جنبه قابل تحلیل و بررسی است؛

 

اول اینکه؛ بدیهی است که انشقاق به حدی در بین اصلاح طلبان شهرستان اسلام آبادغرب رشد یافته که با کینه توزی به دنبال مچ گیری و تسویه حساب شخصی بر علیه همدیگر هستند به گونه ای که حتی به دوستان هم حزب خود رحم نمی کنند و حتی اگر لازم باشد برای نابودی حریف اقدام به خودزنی سیاسی هم می کنند.

 

دوم اینکه؛ با توجه به اینکه در این اقدام خیرخواهانه نقش دکتر فلاحت پیشه نماینده شهرستان مهم و برجسته می باشد،دور از ذهن نیست که برخی افراد برای کم ارزش جلوه دادن این اقدام آن را به حاشیه کشاندند.

 

کاملا" مشهود است که برخی افراد که القابی نظیر مشاور در برخی ادارات را به یدک می کشند و فتوا می دهند آبروی کودکان ریخته شده و عکس ها باید شطرنجی می شد، فتوای ایشان دیگر مصرف داخلی ندارد و برای استعمال خارجی مناسب است! و به قول معروف بهتر است این افراد مشاور برای حفظ وجهه ظاهری خویش؛ یک سوزن به خودشان بزنند بعد یک جوالدوز به دیگران.

 

لذا توجه مردم شریف شهرستان را به این نکته جلب می نمایم در اولین روز فروردین 95 خبری در پورتال فرمانداری منتشر شد: " فرماندار اسلام آباد غرب سال نو خود را در جمع بی سرپناهان شهر آغاز کرد"

 

 
 

نفس این حرکت ، یک کار خوب و انسانی را نشان می دهد اما اگر کسی بخواهد به مثابه همین آقایان با این موضوع برخورد نماید، پس مسئولین گرانقدر باید جوابگو باشند که چرا عکس ها بدون شطرنجی کردن صورت در پورتال نمایش داده اند! چرا نقادان عزیز سکوت کردند!

 

واقعیت این است که ما نیز بدون توجه به نکات ضعف موضوع بخاطر ترویج این حرکت خداپسندانه مسئولین در اولین روز سال جدید این خبر را منتشر نمودیم؛ اما اگر بخواهیم همانند این دوستان بی انصافی کنیم، پیام یکی از مخاطبان را در خصوص این موضوع منتشر می کنیم.

وی گفته: مسئولین در این عکس انگار دریانوردان آمریکایی را به اسارت گرفته اند!

 

مردم عزیز، می بینید که هیچ کسی معصوم نیست و همه ما در کارهای به ظاهر درستی که در گذشته انجام داده ایم ممکن است هزاران اشتباه داشته باشیم!

 

لذا گیر دادن به این و آن، منفی بافی و ترویج افکار منفی و مسموم کردن ذهن افراد جامعه کار آسانی است، اما گذشت ، امر به معروف و نهی از منکر و بردن انتقادات به درون سازمان ها در راستای رشد و اعتلای همدیگر، کاری است که هر کسی نمی تواند انجام بدهد و یا بعضی از روی بغض انجام نمی دهند.

 

فرماندار اسلام آبادغرب حرف زیبا و قابل تاملی بیان نموده، حقیقتا" خبرنگاران این پایگاه خبری با وصف انتقادات و اختلاف سلیقه سیاسی با فرماندار شهرستان، در ملاقات ها و برخوردهای گذشته وی را شخصی مردمدار، فهیم و با اخلاق یافته اند.

وی گفته: هر مشقی که نوشته میشه غلط هایی داره، کاری نکنیم که کسی دیگه جرأت مشق کردن نکنه!

 

پیشاپیش سردبیری این پایگاه خبری شخصا" بخاطر انتشار این مطلب از فرماندار محترم و سایر مسئولین پوزش می طلبد،

 

 اما غرض از انتشار این مطلب و نبش قبر گذشته عقده شخصی نبوده بلکه بعنوان یک تلنگر لازم است مسئولین محترم شهرستان اسلام آبادغرب به اطراف و اطرافیانی که گرد ایشان جمع شده اند توجه و اشراف داشته باشند؛ در آستانه انتخابات حساس سال 96 افرادی را بعنوان مشاور و امین خود قرار دهند که در راستای اتحاد و همدلی گام بردارند و از تفرقه افکنی به جد پرهیز نمایند، همچنین نسبت به امورات جامعه ژرف نگر باشند نه اینکه با سطحی نگری اذهان مردم را مسموم کرده و به بهانه های بی ارزش افکار عمومی جامعه را نسبت به مسئولین بدبین نمایند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد