یادداشت؛ امین صیدی

چرا آمریکا و استکبار از دست ما عصبانی است

کد خبر: 298994
|
14:52 - 1396/07/22
نسخه چاپی
چرا آمریکا و استکبار از دست ما عصبانی است
اسلام آبادخبر: حجت الاسلام امین صیدی از اساتید حوزه علمیه در یادداشتی به چرایی عصبانیت آمریکا و استکبار از دست ما پرداخته است.

یادداشت؛ امین صیدی

آمریکا و استکبار از دست ما عصبانی است زیرا مكتب ما را قبول ندارند. «كفروا بما جاءكم من الحق» (ممتحنه ۱)
و تا وقتی که خود را هم رنگ آنان نکنیم و مشی و روش آنها را پیش نگیریم آرام نمی گیرند.«لن‏ ترضى عنك اليهود و لا النصارى حتّى تتّبع ملتهم» ( بقره ۱۲۰) ترامپ در سخنرانی دیشب همه چیز گفت، اما متأسفانه سلبریتی ها و عموم مردم فقط دست روی عبارت خلیج عربی او گذاشتند.

 

رهبر و امّت را تحمّل نمى‏ كنند. «يخرجون الرسول و ايّاكم» (ممتحنه ۱ )
ترامپ در نطق شب گذشته بیش از 20 بار نام خامنه ای را آورد و علیه او یاوه گفت فَهَل مِن مُدَّکِر ( قمر ۱۵) او علنا سپاه را در لیست تروریست ها قرار داد. عضو علیکم الانامل من الغیظ ( آل عمران ۱۱۹) کاملا مشهود بود که چه زشت و بی ادبانه دندانهای کینه و خشم بر هم می فشرد.باید باور داشت که اگر سلطه يابند، دشمنى خود را اعمال مى‏ كنند.وعده خدا حق است: «ان يثقفوكم  یکونوا لکم اعداء...» (ممتحنه ۲) به دکه مستقل خود قانع باشیم، گرچه کوچک است و درامد زیادی ندارد ولی از سوپر مارکت لوکس و عاریتی دیگران بهتر است.

 

 

و الا اگر به آنها متکی شدیم دستشان به ما می رسد و از هیچ گونه بدی ای مضایقه نمیکنند و با دست و زبان، آزارمان مى‏ دهند.«يبسطوا اليكم ايديهم و السنتهم» (ممتحنه ۲)

مى‏ خواهند كه شما از دين برگشته و مرتد شويد. «ودّوا لو تكفرون» ( نسا ۸۹ ).زیر سوال بردن تمامیت ارضی ما، استقلال فرهنگی ما، وضع تحریمها و در فشار اقتصادی قرار دادن ما، همه و همه برای ربودن دین ماست.بفهمیم و باور کنیم .

 


کلامی از زبان علی (ع) خطاب به مسئولان:
حضرت على عليه السلام در نامه 53 نهج البلاغه خطاب به مالك اشتر مى‏نويسد: «ولكن احذر كلّ الحذر من عدوّك بعد صلحه فانّ العدوّ ربّما قارب ليتغفّل‏» (حتّى بعد از صلح، از خدعه دشمن برحذر باش زيرا دشمن گاهى به شما نزديك مى‏شود تا شما را غافلگير كند.
و در غررالحكم از آن حضرت مى‏خوانيم: «لا تأمن عدّواً و ان شكر» از دشمن، حتّى اگر زبان به ستايش گشود در امان مباش. دشمن مانند آب است كه گرچه با حرارت گرم مى‏شود، ولى سرانجام سرد مى‏شود. «... فانّه كالماء و ان اطيل سخانه بالنار لم يمتنع من اطفائه»

بقول شهید مظلوم بهشتی:آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد