یادداشت: دکتر ابوذر نظری

حمله آمریکا ومتحدان غربی اش به سوریه دفاع از حیثت از دست رفته آمریکا وغرب در منطقه خاورمیانه است

کد خبر: 301576
|
10:05 - 1397/01/30
نسخه چاپی
حمله آمریکا ومتحدان غربی اش به سوریه دفاع از حیثت از دست رفته آمریکا وغرب در منطقه خاورمیانه است
اسلام آباد خبر: پس از چند روز اختلاف نظر بین آمریکا ومتحدان غربی اش در انتخاب بین یک حمله (محدود)ویک حمله (گسترده)به این نتیجه رسیدند که حمله محدود را انتخاب کنندچون توسل به حمله گسترده گسترش تنازع بین غرب با روسیه وایران را درپی داشت.

یادداشت: دکتر ابوذر نظری پژوهشگر مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه/

 

 پس از چند روز اختلاف نظر بین آمریکا ومتحدان غربی اش در انتخاب بین یک حمله (محدود)ویک حمله (گسترده)به این نتیجه رسیدند که حمله محدود را انتخاب کنندچون توسل به حمله گسترده گسترش تنازع بین غرب با روسیه وایران را درپی داشت.

 

 

واقعیت امر این است که توسل به حمله محدود تنها راهکار موجود برای ائتلاف غربی بود امریکا ومتحدان غربی اش به خوبی اگاهند که این حمله تاثیرات میدانی چندانی به نفع مخالفان دولت سوریه نداشت چرا که دولت های خارجی حامی معارضان دولت سوریه اولویت های دیگری برای سیاست خود در سوریه برگزیده اند.

 

ترکیه از زاویه کردی وخطر امنیت ملی به مسله سوریه نگاه میکند قطر بیشتر خواهان خروج از محاصره سعودی وامارتی است.عربستان سعودی بیشتر متمرکز بر باتلاق یمن است  اروپا هم به دلیل سیل پناهندگان ورشد تروریسم خانگی خواهان تغییر رژیم درسوریه نیستند همه این تحولات نشان از شکاف دربین متحدان آمریکا داردماندگاری دولت سوریه به معنای موفقیت نسبی ایران وروسیه در میدان رقابت ژئوپلتیک منطقه ای است.

 

ترامپ در عمل استراتژی مشخصی برای میدان سوریه ندارد وهدف از این حمله محدود دفاع از حیثت از دست رفته آمریکا وغرب در منطقه خاورمیانه است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها