یادداشت/

درسی که «حاج قاسم» به روحانی داد

کد خبر: 302257
|
15:59 - 1397/04/15
نسخه چاپی
درسی که «حاج قاسم» به روحانی داد
اسلام آبادخبر: نامه حاج قاسم به روحانی «درس انقلابی گری» است. درسی که می گوید ملاک حال افراد است و البته «حسن ظن» با «خوش خیالی» متفاوت است. خوش خیالی یعنی ساده اندیشی اما حسن ظن ریشه در «اعتقاد انقلابی» و «اخلاق مکتبی» ما دارد.

یادداشت/ محسن مهدیان: حاج قاسم را به چه می شناسید؟ یک سردار نظامی شجاع و کارآزموده و قهار و باهوش. با این تعاریف ذهنتان کجا رفت؟ عراق و سوریه و لبنان و داعش و غیره. اما این همه حاج قاسم نیست.

حاج قاسم را فراتر از یک «سردار نظامی» نبینید، کم گذاشتید. حاج قاسم مدتهاست در تراز «معلم انقلابی»ظاهر شده است.

شعار نمی دهد و اهل تظاهر نیست بلکه با کنش اجتماعی و عمل سیاسی اش برای من و شما و دیگران مشق است و پند و عبرت.

نامه اخیر سردار به رئیس جمهور از همین دست منبرهاست. پیام نامه یک جمله بیشتر نیست؛ « هرکس با انقلاب است اهل حق است و باید دستش را بوسید»" این نامه را که دست کم نگرفتید؟

انتشار این نامه در زمانی‌است که بسیاری برای استقبال از مواضع انقلابی رئیس جمهور دچار «وسواس سیاسی» شدند. عده ای به اسم اینکه نیت رئیس جمهور چنان است و چنین به شک و دودلی افتادند.

برخی دیگر با «ژست بصیرت گونه» از نفاقش گفتند.  برخی دیگر به قاعده رقابت های سیاسی گذشته سکوت کردند تا در آینده راه بازگشتی داشته باشند و با هر اشتباه روحانی کری بخوانند که «ای بی بصیرت های ساده لوح، دیدید که گفتیم...»

اما نامه حاج قاسم «درس انقلابی گری» است. درسی که می گوید ملاک حال افراد است و البته «حسن ظن» با «خوش خیالی» متفاوت است. خوش خیالی یعنی ساده اندیشی اما حسن ظن ریشه در «اعتقاد انقلابی» و  «اخلاق مکتبی» ما دارد.

قرار است کار انقلاب جلو رود. هرکس آستین بالا زد و پاشنه بالا کشید را باید مدد داد. فردا هم اگر برگشت باز میزان حال افراد است و چیزی از دست نداده ایم.

درس بزرگ حاج قاسم اینجاست که انقلابی گری جایی برای کینه‌های حزبی و جناحی نمی گذارد و هرکس با انقلاب بود رقیب ما نیست.

رفتار تربیتی حاج قاسم را مرور کنید؛ همین چند ماه پیش بود که برای جماعت انقلابی و مومن از «عرفای مجاهد» و «عرفان جهادی» گفت تا همه بدانند «عابد ظاهرگرا» و «زاهد قشری نگر» باری از روی دوش این انقلاب برنمی دارند.

مومنی که سبک زندگی اش مبارزه نیست پای انقلاب نخواهد ایستاد. او فهمیده بود که امروز دچار «مسلمان های سکولاریم». پیش تر کلیدی ترین ارزش انقلاب در «ساحت مردم گرائی» را برای امثال ما متذکر شد که «سینه سپاه برای مردم سپرست.

برای ما بالا و پایین شهر فرقی نمی کند...« و بعد هم به »حزب اللهی گری گعده ای و ذوقی« تاخت که در این روزگار» رابطه حزب اللهی با حزب اللهی موضوعیت ندارد بلکه رابطه حزب اللهی با غیرحزب اللهی اهمیت دارد.»

چندی پیش تر از سبک مواجهه با دختران و زنان بدحجاب جامعه گفت که «این ها بچه های من و شما هستند. ممکن است ظاهرشان مناسب نباشد اما باطن خوبی دارند..» جای دیگر گفت: «امروز حتی کسانی که ظاهر دینی ندارند اما دلبستگی شدید به رهبری و انقلاب دارند..» حاج قاسم مرزهای دفاع از انقلاب را جابجا کرده است؛ یک‌روز مرز دفاع از میهن و انقلاب را به دل دشمن در عراق و سوریه و لبنان می برد و امرور مرز دفاع از انقلاب را تا دل مردم و خاصه مومنین و انقلابیون امتداد داده است. 
خدا به کسی عزت دهد چنین است؛ از «ضرب شست» تا «آهنگ کلامش» سراسر برکت می شود... 

منبع: روزنامه رسالت

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد