یادداشت؛ مجتبی مرادی/

مشکل میادین نیست؛ مشکل ضعف مدیریت و عدم رعایت اصول شهروندی می باشد

کد خبر: 303078
|
12:28 - 1397/07/03
نسخه چاپی
مشکل میادین نیست؛  مشکل ضعف مدیریت و عدم رعایت اصول شهروندی می باشد
هر شهری را با نمادهای اصلی می شناسند، از لحاظ شهرسازی این نمادهای شهر هستند که به شهر هویت می دهند.

یادداشت؛ مجتبی مرادی؛


هر شهری را با نمادهای اصلی می شناسند. از لحاظ شهرسازی این نمادهای شهر هستند که به شهر هویت میدهند و میدان امام بهترین نماد این شهر در خاطر مردم است که هویت شهر را تضمین می کند. نباید به نفع سواره این المان ها را از بین برد و شهر را خالی از هویت نمود. با تدبیر درست می توان مشکل  ترافیک را حل نمود.


در دنیای امروز که کشورهای پیشرفته به دنبال آرام سازی ترافیک و پیاده راه نمودن مرکز شهر هستند نباید تجربیات اشتباه دهه های قبل دیگر کشورها را تکرار کنیم.


مشکل میادین نیست، مشکل ضعف مدیریت و عدم رعایت اصول شهروندی می باشد.


اولا پارک خودرو در محل توقف مطلقا ممنوع، دوما عدم رعایت تاکسی ها و تصرف غیر قانونی اطراف میدان، سوما فروشندگان میوه وانت و نیسان، چهارما خریداران میوه از آنان، که هم اطراف میدان را تصرف کرده اند که بیشتر خودروهای عبوری هستند همانجا پارک می نمایند یعنی در جایی که پارک مطلقا ممنوع است تخلفات ترکیبی صورت می گیرد.


کجای میدان هدایت بهتر شده است! سخت ترین محل تردد شهر است و تخلفات به مراتب بدتر از میدان امام و اینک که میدان شهید هدایت ویران شد، چه خوب که مادرش در ابتدای سال ۹۵ به رحمت خدا رفت. آن مرحومه در مدت ۳۷ سال گذشته تنها دلخوشیش این میدان بود که میشد با نمادی از ایل کلهر و شهید، زیباترین میدان شهر باشد.

 

یک روز غروب در سال قبل از وفات مادر شهید، او را بسیار نگران دیدم و گفتم چه کمکی از من بر می آید؟ تشکر کرد و گفت هر موقع دلتنگ می شوم و یاد پسرم می افتم با آمدن کنار میدان و نظاره آن، آرام می شوم. شهروندان نیز به آرامش نیاز دارند و میادین زیبا همچون میدان امام به هیچ وجه قابلیت تقاطع غیرهمسطح را ندارد و باعث تخریب تنها زیبایی شهر و اطراف آن می شود.

 

به امید احیا دوباره میدان هدایت و رعایت قانون، مدیریت مناسب شهری توسط شهرداری، رعایت اصول شهروندی توسط خودمان و ... .
نمونه مثال زدنی میدان اصلی شهر سنندج که تمام موارد رعایت می شود و دستفروشان در ساعات خلوتی از ظهر و اول شب کالای خود را به فروش می رسانند و مزاحمتی ایجاد نمی کنند، الگوی خوبی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد