یادداشت خسرو تمری به مناسب شعار سال 1398 :

رونق تولید در گرو فرهنگ استفاده از کالای داخلی است

کد خبر: 304563
|
17:26 - 1398/01/06
نسخه چاپی
رونق تولید در گرو  فرهنگ استفاده از کالای داخلی است
اسلام آبادخبر: دکتر خسرو تمری به مناسب شعار سال 1398 یادداشتی تحت عنوان؛" رونق تولید در گرو فرهنگ استفاده از کالای داخلی است" منتشر کرد:

به گزارشاسلام آباد خبر، دکتر خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در یادداشتی کوتاه با تبریک سال 1398 سال رونق تولید نوشت : شعار سال باید به یک باور عمومی تبدیل شود و اگر این باور شکل بگیرد تحول بزرگی در تولید ملی رخ خواهد داد.

 


رونق تولید بیش از هر چیزی نیازمند گفتمانی عمومی است و این گفتمان باید به باور تبدیل شود، امروز با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی نیازمند عزم ملی برای تحول اساسی در حوزه تولید هستیم. برای تحقق شعار سال و تبیل آن به یک هنجار عمومی باید فرهنگ استفاده از کالای داخلی در جامعه جای خود را پیدا کند، بدون شک این موضوع نیازمند فرهنگ سازی عمومی است و نقش کلیه نهادهای فرهنگی برای ایجاد یک کنش هنجاری در سطح جامعه مهم و ضروری است، نهاد های فرهنگی اعم از صدا و سیما ، رسانه ها ، هنرمندان رشته های مختلف ، هنرمندان نمایش ، نظام آموزش و آموزش و پرورش ، حوزه های علیمه ، مراکز دانشگاهی ، همه و همه در یک جهت گیری گسترده و هدفمند می توانند جامعه را به ضرورت استفاده از کالای داخلی آگاه کنند و نقش آن در رونق تولید به جامعه و مخاطبان گوشزد کنند.

 

 

در این راستا داشتن یک برنامه منسجم و هدفمند برای تاثیر گذاری بر ذهن مخاطبان می تواند بر گستردگی کار و ایجاد کنش همگرایانه نقش موثری داشته باشد. اگر حوزه های فرهنگی و نهاد های فرهنگی اجتماعی در کنار نهادهای اقتصادی  ایفای وظیفه کنند و برعکس بدون شک تحقق شعار سال دور از ذهن نخواهد بود و آنی شاهد رونق تولید کشور خواهیم بود.

 


فرهنگ استفاده گسترده از کالای داخلی در بدیهی ترین شکل خود به تقاضای بیشتر برای کالای تولید داخلی منجر می شود، و این موضوع نیاز به تولید بیشتر را فراهم می کند، تولید بیشتر نیازمند ایجاد شرکت های بیشتر صنعتی و به تناسب آن بکار گیری کارگران صاحب حرفه است ، و این یعنی اشتغال بیشتر ، علاوه بر این موضوع افزایش تقاضا و افزایش شرکت ها به ایجاد رقابت بین تولید کنندگان منجر می شود و این موضوع تاثیر ویژه ای بر در کیفیت بخشیدن به کالا، ارزان شدن کالا و مهمتر از همه بهره گیری از نخبگان برای تولید کالای مرغوب تر منجر می شود، یعتی استفاده از تولید ملی تاثیر ویژه ای بر استفاده از ظرفیت نخبگان و افزایش کیفیت کالاها خواهد داشت  و به این صورت و در یک تحلیل ساده می توان رونق تولید را رقم زد.

 

 

اما قبل از هر چیز باید فرهنگ استفاده از کالای داخلی در جامعه جای خود را باز کند و نقش نهاد های فرهنگی در این راستا ارزنده خواهد بود. بدون توجه به گفتمان فرهنگی قطعا شعار سال محقق نخواهد شد و لذا باید رویکردهای فرهنگی را به عنوان محور اساسی برای تحقق شعار سال تعریف کرد و تا حرکت روبه شتاب توسعه کشور محقق شود. و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم میتواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم میتواند استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، هم میتواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتّی میتواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. اگر این طور شد، امیدواریم که ان‌شاءالله حلّ مشکل اقتصادی راه بیفتد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد