اسلام آباد خبر13:31 - 1392/02/26

افتتاح مدرسه باحضور كتايون رياحي+عکس

دو كلاس درس و مدرسه در روستاي "خرابه" از توابع بخش شیبکوه بندر چارک در استان هرمزگان افتتاح شد.

به گزارشافکارنیوز، صبح روز بيست و چهارم ارديبهشت سال ۹۲ ، صبح و روزي خاطره انگيز و خوشحال كننده براي بچه هاي محصل روستاي "خرابه" از توابع بخش شیبکوه بندر چارک در استان هرمزگان بود؛ زيرا در اين روز، آنها از افتتاح دو كلاس درس و مدرسه اي مناسب در محل زندگي شان بهره مند شدند؛ و قلب هاي شان از اميد بيشتر و آينده اي بهتر سرشار شد.

اين اولين اقدام رسمي بنياد نيكوكاري كمك با مديريت كتايون رياحي هنرمند نام آشنا و سفير مهر بود كه در مدت كوتاهي به سرانجام رسيد. (بنياد نيكوكاري كمك از سوم اسفند ماه ۱۳۹۱ رسما گشايش يافته و كار خود را آغاز كرده است.)

رياحي كه از سال ۱۳۹۰، به فعاليت هاي اجتماعي و نيكوكارانه اش دامنه وسيع تري داده بود و با سفر به سومالي، شكلي تازه به اين بخش از فعاليت هاي خيرخواهانه بخشيد، در همان سال به عنوان سفير مهرآفرين انتخاب شد و در طي چند سفر به مناطق محروم شهرهايي نظير زاهدان، بندرعباس و كرمان، با توجه به نياز مبرم بخش هاي محروم تر جامعه به كمك هاي بيشتر، با نيت وسعت و شتاب دادن به چنين فعاليت هايي، " بنياد كمك" را پايه ريزي كرد و در همان بدو امر با انتخاب دو روستا از جمله همين روستاي "خرابه"، به بهسازي اماكن آموزشي، بهداشتي و تامين نيازهاي مختلف رفاهي و فرهنگي همت گمارد.
 

روز گذشته با حضور در مراسم افتتاح دوباره مدرسه ابتدايي منظر روستاي "خرابه"، ثمره نخستين فعاليت جدي بنياد كمك را عيني كرد و ۴۵ كودك محصل مشغول به تحصيل را در اين منطقه به وجد آورد.

روستاي "خرابه "دارای ۳۰ خانوار جمعیت بوده، فاقد لوله كشي آب و از جاده اصلی بسیار دور ، و راه آن خاکی است. رفت و آمد برای اهالی سخت و بسيار پر هزینه است.

مراسم گشايش مدرسه منظر روستاي خرابه، با حضور كتايون رياحي و جمعي از مسئولان شهري از جمله شهردار و بخشدار و رئيس آموزش و پرورش و نمايندگان فرمانداري و سازمان بهزيستي استان هرمزگان، همچنين با حضور مردم روستاي خرابه برگزار شد.

در آئين نمادين اين گشايش، ابراهيم اميني يكي از معلمان بازنشسته، رابط و نماينده بنياد كمك با اشاره به مشكلات موجود و روند فعاليت هاي بنياد در روستاي خرابه، گزارشي ارائه كرد، او گفت: اهالی روستاي خرابه به علت دوري و مسافت طولاني تا شهر، از داشتن نعمت آب محروم اند و وضعيت بهداشت در این منطقه بسیار پایین و اسف بار است. پيش از حضور بنياد كمك در این روستا، آنها دارای یک ساختمان كوچك نيمه كاره (بعنوان مدرسه!) بودند كه آن هم فاقد سرویس بهداشتی و هر امکانات ديگري بود.

تهیۀ تانکر آب ۱۲ هزار لیتری و استقرار آن در روستا، گسترش و بهسازي محيط مدرسه و دو كلاس درس، تهیه لوازم ورزشی، تهیۀ لوازم التحریر، همچنین ارسال تغذیه برای بچه های مدرسه به صورت فصلی، حصار چيني محيط مدرسه و تهيه و تامين آب سرد كن و سرویس هاي بهداشتی مجزای دخترانه و پسرانه، احداث زمین بازی و ... ؛ و همچنين تهیه ارزاق به صورت سبد کامل غذایی، برای تمامی اهالی و ارسال در زمستان ۹۱ و نوروز ۹۲، از جمله فعاليت هاي بنياد كمك در روستاي خرابه بوده است. البته اقدام به تکمیل، راه اندازی و فعال سازی خانه بهداشت روستا و كمك هاي ديگر كه ادامه دارد.

همچنين در اين مراسم، رئيس و مسئولان آموزش و پرورش با اهداي لوح تقديري از پيگيري ها و حميت و حضور سفير مهر ، قدرداني كردند.

كتايون رياحي نيز ضمن بازديد از مدرسه و گفت و گو با اولياي بچه ها، از همراهي مسئولان حاضر و پيشرفت كار، اعلام رضايت كرد و بيشتر وقت خود را با بچه ها گذراند، البته تقاضاي تعويض نام خرابه، به روستاي آباده از طرف رياحي مطرح شد، كه حاضران از آن استقبال كردند.

رياحي گفت: حالا كه اين همه از آبادي و آباداني خوشحاليم، نام خرابه را برداريم و آباده را جايگزين كنيم كه هميشه با حسي از سازندگي و شادي توام است، ما هم بايد به دست خودمان محيط مان و اصلا همه چيز را بسازيم.

* از حواشي جالب اين ديدار، حلقه شدن دست هاي سفير مهر و بچه ها بود، آن ها يكصدا جمله زيباي دست در دست هم دهيم به مهر، ميهن خويش را كنيم آباد؛ سر دادند.

*همچنين بايد از يكي از دانش آموزان مدرسه ياد كرد كه با نهايت شادي از حضور و ديدار سفير مهر و كمك هاي صورت پذيرفته، قدرداني كرد و با انتخاب واژه هايي زيبا، اشك همراهان را در آورد.

* طبق اعلام بنياد كمك، بزودي بازديد از دومين پروژه كمكرساني بنياد كمك به يكي ديگر از روستاهاي محروم استان هرمزگان صورت خواهد پذيرفت.