اسلام آباد خبر14:35 - 1392/12/05
//rnگزارش؛

تضاد و چالش دو فرهنگ غربی و جامعه ایران/ از ورود میرزا ملکم خان تا روی کار آمدن ماهواره

اسلام آبادخبر: میرزا ملکم خان ، از پیشروان آشنایی با تجدد است که توانست با تزریق نگرش ها و اندیشه های غربی به جامعه ایران تضاد و چالش را به فرهنگ کشور وارد کند. امروزه با روی کار آمدن ماهواره ها این چالش ها شکل جدیدی به خود گرفته است.

سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری مرصاد؛ سبک زندگی کنونی ما در مواجهه با غرب مدرن در حال تغییر و تحول است و روند این تغییر مجموعه ای از نگرانی ها و چالش ها را به وجود آورده است.

غرب تلاش گسترده و پر حجمی را برای تغیر سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی با بهره گیری از ابزارهای مختلف مجازی و حقیقی در پیش گرفته است تا بتواند جوامع اسلامی را به کنترل بی قید و شرط خود در آورد.

او می خواهد در لجن زاری که بسیاری از کشورهای جهان را مسخ و در آن غرق کرده است، جوامع اسلامی را نیز غرق کند و باید از روی تأسف اذعان کنیم که در این هدف خود قدم هایی را نیز برداشته است.

ابزارهای رسانه ای غرب در جوامعی که رسوخ و نمو پیدا کرده است ذهن و قلب مردم را در اختیار گرفته اند و به راحتی خواسته های خود را به آن ها تحمیل می کنند.

غرب برای نابودی ارزش ها و از هم پاشیدگی جامعه اسلامی به استراتژی اضمحلال و فرو پاشی در خانواده ها روی آورده و برای تحقق این امر از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

پشت پرده های گسترش شبکه های ضد اسلامی و فارسی زبان را باید در بودجه های کلانی که از منابع دولتی برخی از کشورهای غربی برای این شبکه های قارچ گونه جستجو کرد.

این روزها آمار بالای طلاق از همین ماهواره و شبکه های فارسی زبان نشأت گرفته  تا جایی که زوجهای جوان بی توجه به هدف اصلی راه اندازی این شبکه ها به راحتی روح و فکر خود را در اختیار هیپنوتیزم این شبکه ها قرار می دهند.

در واقع یکی از دلایل هجمه های غرب علیه اسلام و ایران و ضربه زدن به آن این است که اسلام در حال فتح تمام سنگرهای آن هاست و غرب از این قدرت اسلام واهمه دارد.

به کارگیری الگوها و آموزه های دینی راه رهایی از چالش های فرهنگی

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در این رابطه به خبرنگار«خبرگزاری  مرصاد» اظهار داشت: ما امروز از آموزه های دینی فاصله گرفته ایم و براساس فاصله ای که با این آموزه ها پیدا کرده ایم ، تمام الگوها را از دست داده ایم ، مانند؛ الگوی پوشش و تعامل، الگوی نشست و برخاست ها و خیلی نمونه های متعالی ارتباط و اخلاق.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل قبادی گفت: هر قدر که از الگوهای اصیل و فصیح و سنت وسیره معصومین (علیهم السلام) فاصله گرفته ایم ، به همان اندازه به چیزهایی که ارتباطی با ما ندارند ، نزدیک شده ایم که مجموعه اینها سبک زندگی ما را دست خوش تغییرات می کند

قبادی گفت: وظیفه نهادهای مختلف این است که فرمایشات مقام معظم رهبری را که ولی امر مسلمین است و به عنوان یک الگوی کامل عملیاتی و و برای پیاده شدن آنها طرح ریزی کنند.

وی افزود:  ما در اسلام همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ برای همه چیز الگو داریم ، به صورت یک الگوی زنده، کارآمد و قابل عمل و سرمشق که متاسفانه از همه آنها غافل شده ایم .

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در سبک زندگی اسلامی اگر نگاهی بیاندازیم به زندگی پیامبران، ائمه، دانشمندان و علمای عصر خود و کسانی که به اسلام پایبندند می بینیم که در واقع زندگی آنها چطور و چگونه است و حتی می توانیم در همین شهر و استان خود کم و بیش افراد و اشخاصی را ببینیم که با سبک و شیوه اسلامی  و متعادل زندگی می کنند ، و توفیقاتی دارند، در واقع آن معضلات و مشکلاتی که دیگر خانواده ها دارند، خانواده های پایبند به ارزشهای دینی و الهی ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دلیل همه این معضلات و مشکلات این است که هم دانشمندان بیان لازم و ارائه مطلب به موقع را نداشتند و هم جوانان را فراموش کرده ایم ، که به دنبال یکسری الگوهای کاذب رفتند.

به گزارش خبرنگار مرصاد، روحیه شهادت طلبی و انتظار ظهور منجی موضوعاتی است که دشمنان ایران اسلامی از آن در هراسند و اینجاست که باید با روی آوردن به سبک زندگی اسلامی از تحقق اهداف آنها جلوگیری کرد.