اسلام آباد خبر09:29 - 1401/11/05
یکی از مبارزان و جانبازان اول انقلاب در شهرستان اسلام‌آبادغرب؛

5 بهمن 57 روز خونین انقلاب در اسلام آبادغرب بود/ تیر خوردن 19 نفر از مبارزان شهرستان بدست ساواک و شهربانی

فتح‌اله حقیقی از جانبازان اول انقلاب در شهرستان اسلام آبادغرب گفت: این انقلاب ساده بدست نیامده و جوانان باید به خون شهدا و جانبازان توجه نمایند.

به گزارشاسلام آبادخبر، فتح‌اله حقیقی عضو ثابت هیئت‌های مذهبی، خادمین زوار اباعبداله‌الحسین، بدون غرور و خاضعانه در مراسمات دینی و مذهبی خدمت می‌کند، اکثر جوانان و نوجوانان مسجدی نسل جدید با ایشان دوست و رفیق هستند و او را عمو فتح‌اله صدا می زنند، وی از مبارزان گمنام و جانبازان بی‌ادعای اول انقلاب در شهرستان اسلام‌آبادغرب است که در سن 24 سالگی در 5 بهمن 1357 به مقام رفیع جانبازی نائل شده و از رزمندگانی است که در عملیات مرصاد نیز حضور داشته است .

 

فتح‌اله حقیقی در گفتگو با خبرنگاراسلام آبادخبر، با یادآوری خاطرات مبارزات انقلابیون با رژیم ستم شاهی گفت: در آن زمان اسلام آباد شهر کوچکی بود اما در مبارزات سیاسی نقش حساس و پراهمیتی داشت و به همین خاطر شهربانی و ساواک بشدت رفت و آمدها و حرکت‌های مشکوک را کنترل می‌کردند و کار انقلابی کردن خیلی مشکل بود چون سریعا" مورد شناسایی قرار می گرفتیم، برای همین مجبور شدیم دل را به دریا بزنیم  و رو در رو با عوامل شاه مبارزه کنیم.

 

وی گفت: ما یک کمیته محرمانه با سرپرستی آقای جلیل‌نژاد که با نماینده‌های امام(ره) در استان ارتباط داشتند تشکیل دادیم که نوارها، پیام‌ها و اعلامیه‌های حضرت امام(ره) که بدست ما می‌رسید تکثیر می کردیم و در بین مردم توزیع می‌کردیم و یا به در و دیوار شهر می‌چسپاندیم.

 

حقیقی 5بهمن 57 را  روز خونین انقلاب در اسلام آبادغرب خواند و تشریح کرد: در آنروز حاج آقا بهشتی از روحانیون فعال آنزمان در شهرستان به تمام مبارزین پیغام داده بود که امروز بیرون نیایند خونریزی می شود.

 

اما در آنروز حدود ساعت 2 بعد ازظهر بود که عده ای از چماق بدستان و نظامیان با لباس شخصی با شعار جاوید شاه قصد تظاهرات به طرف مسجد قمر بنی هاشم(ع) که پاتوق اصلی انقلابیون بود، داشتند و به خیال خودشان با این کار می خواستند مردم را دوستدار شاه نشاه بدهند و انقلابیون را سرکوب کنند، اما اینگونه نشد و ما به مقابله با آنها برخاستیم و آنها که شعار جاویدشاه می‌دادند را با شعار مرگ بر شاه  تا حوالی میدان امام (امروز ) به عقب راندیم و می‌خواستیم تانک زرهی که در اختیار داشتند را آتش بزنیم که مورد حمله و تیرباران نیروهای ژاندارمری و شهربانی قرار گرفتیم که 19 نفر از مبارزان اسلام آبادغرب در روز خونین 5 بهمن در اسلام آبادغرب تیر خورده و زخمی شدند و اولین شهید اسلام آبادغرب شهید حمدالله مبارکی در این روز به مقام رفیع شهادت نائل گردید.

 

 

 

این مبارز انقلاب در ادامه گفت: من با اسلحه کالیبر 57 از ناحیه شکم مورد اثابت گلوله دژخیمان شاه قرار گرفتم و به داخل پاساژ محمدزاده پناه بردم و در حالیکه خون از من می رفت  تعدادی از مردم دورم را گرفتند و من برای روحیه دادن به مردم خواستم با خون خودم روی دیوار بنویسم "رهبر من خمینی"  که جلوی چشمم سیاهی رفت و بیهوش شدم که با کمک مردم به بیمارستان منتقل شدم.

 

فتح‌اله حقیقی گفت: ساواک به بیمارستان ریختند و خانواده و دوستان ما را مورد تعقیب قرار دادند و حتی برادرم که ارتشی بود و با لباس نظامی به ملاقات من آمده بود به همراه 20 نفر دیگر بازداشت کردند که تا پیروزی انقلاب در زندان بودند.

 

این جانباز دوران انقلاب بیان کرد: من مسئول ارتباطات تظاهرات بودم و به همراه سایر دوستان علاوه بر اسلام آباد در تظاهرات‌های کرمانشاه هم شرکت می کردیم.

 

وی با بیان اینکه تمام خاطرات انقلاب جلوی چشم من است، افزود: من به همراه شهید ریزوندی و شهید هدایت مرادی برای تغییر اسم شاه‌آبادغرب به اسلام‌آبادغرب برنامه ریزی می کردیم.

 

فتح اله حقیقی خطاب به جوانان نسل جدید گفت: این انقلاب ساده بدست نیامده و جوانان باید به خون شهدا و جانبازان توجه نمایند و بدانند و تأمل کنند که برای چه هدفی جان عزیز خود را فدا کرده اند، و مسئولین هم باید ضمن زنده نگداشتن یاد و خاطره شهدا به بازماندگان و خانواده شهدا و جانبازان توجه نمایند.

 

وی با با بیان اینکه من و امثال من سپر بلای انقلاب هستیم ، تصریح کرد: ما در گذشته با لبیک به فرمان امام خمینی(ره) زن و بچه و خانواده خود را رها کردیم و با دشمن جنگیدیم و اگر مقام معظم رهبری بازهم دستور بدهد آماده جانفشانی هستیم.

 

حقیقی به جوانان توصیه نمود که با در پیش گرفتن راه و سیره شهدا جلوی تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن را بگیرند.

 

انتهای پیام/