اسلام آباد خبر14:38 - 1394/02/12
حسن رجبی در گفتگو با اسلام آبادخبر:

22معلم شهید شهرستان اسلام آبادغرب بهترین اسوه و الگو برای معلمان و دانش آموزان هستند/معلمان آگاهان جامعه اند/اسلام ابادغرب دارای معلمین فرهیخته و با سوادی است

اسلام آبادخبر: مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلام آبادغرب گفت: معلمان چون آگاهان جامعه اند،قطعا" نسبت به ناهنجاری های جامعه نظیر بیکاری و تبعیض حساسیت نشان می دهند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر، حسن رجبی در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبر، ضمن تبریک روز معلم به تمامی معلمان زحمتکش و تقارن مبارک روز معلم و 13رجب سالروز میلاد مولای متقیان علی (ع) بعنوان بزرگترین معلم انسانیت، اظهار داشت: قطعا" انعکاس کارها و عملکرد آموزش  پروش بازتاب مثبتی در روحیه آحاد جامعه دارد.


مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به 5هزار معلم شهید و 36هزار دانش آموز شهید در عرصه دفاع مقدس ، اظهار داشت اینها سند پایبندی معلمین به نظام مقدس جمهوری اسلامی است .


وی همچنین 22 معلم شهید شهرستان اسلام آبادغرب را بهترین اسوه و الگو برای معلمین و دانش آموزان دانست و گفت: اینها کسانی بودند که برای بالندگی و پیشرفت جامعه خدمت کردند و با وجود تگناها و کمبودها برای تربیت نسل های انقلاب بر مدار قرآن و انقلاب اسلامی زحمت کشیدند.

 

رجبی بیان داشت: معلمین با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و همدلی و همزبانی با دولت ،از هیچ تلاش ی برای  رشد و تعالی جامعه و تربیت دانش آموزان دریغ نمی کنند.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش اسلام ابادغرب  دارای معلمین فرهیخته  و با سوادی است، گفت: بالغ بر 200 نفر از معلمین شهرستان دارای رتبه علمی فوق لیسانس و 15 نفر از ایشان دارای مدرک دکترا یا دانشجوی دکترا هستند و این نشان می دهد آموزش و پرورش یک نهاد علمی و فرهنگی طراز بالایی است.

وی اضافه نمود: کسب رتبه های اول و دوم علمی دانش آموزان در استان نشان دهنده اینست که معلمان عزیز با وجود تمام مشکلات به هیچ وجه کم فروشی نمی کنند .

 

حسن رجی با اشاره به یکی از اولوت های دکتر محبی بعنوان کیفیت بخشی و ارتقاء معدل دروس نهایی و ارتقاء رتبه کنکور، ابراز داشت: معلمین و معاونتهای متعدد آموزش و پرورش اسلام آباد انرژی خود را به این امر معطوف نموده اند که با برنامه ریزی وهدف گذاری در سال آینده شاهد کسب رتبه های برتر در کنکور توسط دانش آموزان منطقه باشیم.

 

وی ازاخذ مجوز 3 مدرسه تیزهوشان خبر داد و گفت: که در اول مهر ماه سال 94 ، یک مدرسه تیزهوشان متوسطه دوم و دو مدرسه تیزهوشان متوسطه اول در شهرستان دایر می گردد.


رجبی برگزاری کلاس های نانو تکنولوژی و روبوتیک ،المپیاد بیوشیمی در پژوهش سرای اسلام آبادغرب را جزء نماد های پیشرفت در آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: با تلاش همکاران و تآئید بازرسان وزارتخانه و استان بزودی شاهد افتتاح آزمایشگاه نانو تکنولوژی در پزوهش سرای اسلام آبادغرب خواهیم بود.


وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان اسلام آبادغرب در بخش سواد موزی 11درصد رشد داشته گفت: رتبه سواد آموزی شهرستان در سال گذشته یازدهم استان بوده ولی امسال به رتبه سوم استان ارتقاء پیدا کرده است که نشان دهنده زحمات زیاد همکاران در جذب بیسوادان است.

 

وی با اشاره به اهمیت بخش پرورشی اظهار کرد: 20 نفر ازدانش آموزان اسلام آبادغرب رتبه اول تا سوم قرآن،نماز و احکام را ازآن خود کرده اند و حضور روحانیون و ائمه جماعات جهت برگزای پررنگ نمازجماعت در مدارس و  کلاسهای تربیت دینی بصورت هفتگی  توسط روحانیون برگزار است تا دانش آموزان با ارزش های دینی اسلام و نظام آشنا شوند .


رجبی در پاسخ به سوال خبرنگار اسلام آبادخبر درخصوص تعداد معمان شهرستان و طریقه اقدام در خصوص اصل 44قانون اساسی، اظهار داشت: آموزش پرورش اسلام آبادغرب داراری 2100نفر معلم شاغل و 1200 نفر معلم بازنشسته می باشد و به فرمایش مقام معظم رهبری که در مورد برنامه اصل 44 قانون اساسی(خصوصی سازی) اشاره  نمود، که فرموده اند:در بخش های فرهنگ و آموزش و پرورش و بهداشت باید با طمانینه اقدام کرد، یهنی نمی توان فرهنگ را بطور کامل خصوصی سازی کرد و همیشه در این موارد باید از پمپاژهای حکومتی و سبدهای حمایتی دولت برخوردار باشند تا عدالت عدالت آموزشی خدشه دار نشود.

 

وی خاطرنشان کرد واحد های آموزشی بخش خصوصی در کنار بخش دولتی فعالیت دارند اما هدایت و سیاستگداری حتما" باید توسط نهاد دولتی انجام شود تا تربیت نسل ها دچار انشقاق و فاصله گرفتن با ارزشهای انقلاب نشوند .


مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابراز داشت:  در اسلام آبادغرب ا از بخش غیر انتفاعی نیز حمایت کرده ایم اما چون بخش اعظم مردم شهرستان فقیر هستند فقط 4ونیم درصد دانش آموزان در بخش غیردولتی تحصیل می نمایند و در درصد این دانش آموزان در کشور8و نیم درصد است که در اسلام آبادغرب نصف میانگین کشوری استکه علت اصلی آن فقر مالی مردم نطقه است.

 

وی اعتماد مردم به بخش آموزشی دولتی را یکی دیگر از عوامل کاهش آمار دانش آموزان غیرانتفاعی دانست و گفت: آموزش دولتی یک آموزش پخته است و در بین افراد دارای تمکن مالی بسیارند خانواده هایی که نطام رسمی آموزش و پرورش دولتی را به غیر انتفاعی ترجیح می دهند.

 

این فرهنگی پیشکسوت با اشاره به تجمعات اخیر فرهنگیان تشریح کرد: معلمین و فرهنگیان از  کار زیاد رنج نمی نمی برند بلکه ناراحتی ایشان از تبعیضی است که در بین همتایان خود در ادارات مختلف می بینند و اگرمعلمان با این تلاشها و تحمل سختیها همسان هم رتبه ای های علمی و سنواتی خود حقوق دریافت کنند و تبعیض نباشد هیچگونه ناراحتی و نگرانی ندارند.


وی با بیان اینکه ناراحتی فرهنگیان از تبعیض حقوق در بین  وزارتخانه مختلف است نه از نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما به تفاوت ها اعتقاد داریم اما با تبعیض موافق نیستیم و اگر نظام پرداخت هماهنگ حقوق رعایت شود باید کل کارمندان در تمام وزارتخانه های دولت هماهنگ و همسان حقوق دریافت کنند ولی آرام آرام بیشتر وزارتخانه ها از نظام هماهنگ خارج شده اند و فقط آموزش و پرورش تغییری نداشته است.

حسن رجبی تصریح کرد: معلمان چون آگاهان جامعه اند،قطعا" نسبت به ناهنجاری های جامعه نظیر بیکاری ، تبعیض حساسیت نشان می دهند.

 

وی افزود: ایجاد اشتغال یکی از هنجارهای جامعه ما است که متاسفانه با آمار بالای بیکاری به یک عامل ناهنجاری مبدل شده و کار معلم در اینجا فرهنگ سازی برای ایجاد اشتغال و کار بدون منت است و معلمان در بخش فنی حرفه ای و هنرستان های فنی  با تربیت کارگران ماهر و شهروند متخصص و آگاه نقش دارند و اگر فرهنگ ما به سمت سوق دادن دانش آموزان با استعداد به سمت فنی حرفه ای پیش رود ، فرهنگ پشت میز نشینی کمرنگ شده و در آینده نقش موثری در کمتر شدن آمار بیکاری در جامعه خواهد داشت.

 

رجبی در پایان ضمن آروزوی طول عمر بابرکت برای مقام معظم رهبری یاد امام راحل(ره) و شهید مطهری را بعنوان معلمان انقلاب گرامی داشت.


انتهای خبر/