اسلام آباد خبر11:24 - 1394/02/22
به مناسبت هفته هلال احمر/

عضویت فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب در هلال احمر/تاکید بر پدافند غیرعامل+عکس

اسلام آبادخبر: فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب عضو داوطلب جمعیت هلال احمر شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به مناسبت هفته هلال احمر، مدیر و امددگران جمعیت هلال احمر  اسلام آبادغرب به دیدار فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب رفتند.

 

مدیرجمعیت هلال احمر  اسلام آبادغرب در این دیدارصمیمی با بیان مشکلات و راهبردها گزارشی از عملکردها و اقدامات جمعیت هلال احمر را در یک سال گذشته بیان کرد.

وی با اشاره به لزوم بالابردن توان علمی و آموزشی افزود: هلال احمر شهرستان با تمام توان آماده خدمات رسانی به مردم است و با توجه به ظرفیت های موجود جمعیت هلال احمر اسلام آبادغرب نسبت به شهرستان های دالاهو، گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب شهرستان معین محسوب می گردد.

 

علی رزاقی پور با بیان مانور های متعدد در بحث پدافند غیرعامل گفت: با توجه به زراعی بودن زمین های اطراف شهرستان  یکی از مشکلات اساسی هلال احمر بحث اسکان و مکان یابی در حواددث غیر مترقبه است.

 

در ادامه فرماندار شهرستان نیز ضمن تبریک هفته هلال احمر از فعالیت ها و زحمات پرسنل هلال احمر شهرستان اسلام آبادغرب تقدیر و تشکر کرد.

 

افشین کریمی با اشاره به حادثه تلخ زلزله ایلام و تجربیات بدست آمده، اظهار داشت: یکی از شعارهای جمعیت هلال احمر این است که حادثه خبر نمی کند پس باید آمادگی خود را در برابر حوادث و بلایای طبیعی بالا ببریم .

 

وی تأکید نمود: منتظر نباشیم تا حادثه ای رخ بدهد آن گاه به فکر انجام کار باشیم بنابراین با توجه به این شعار ضروری است که در این خصوص از قبل آماده باشیم.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه در هنگام بحران اولین دستگاهی که دیده می شود هلال احمر است، گفت: هلال احمر باید علمی تر اداره شود و باتوجه به وظایف خطیر آن باید امکانات به روز در اختیار آن قرار داده شود.

 

وی ضمن تاکید بر همکاری هلال احمر با سایر ارگانها بخصوص شهرداری، راه وترابری و دانشگاهها، بیان کرد: مانور های دوره ای برای آمادگی در مقابل حوادث طبعی برگزار گردد و پدافند غیرعامل و مانور های امداد و نجات بطور مستمر تمرین گردد.

 

فرماندار شهرستان همچنین به لزوم ساماندهی و ایجاد اصلاحاتی ضروری در آتش نشانی شهرستان  و تشکیل تیم غریق نجات در شهرستان تآکید داشت.

 

 

کریمی با بیان اینکه در دهیاران مدیر بحران روستاها هستند ، تصریح کرد: دهیاران لازم است آموزش مناسب را برای مواقع بحران ببینند و دهیاری هایی که فاصله آنها با امداد زیاد است حداقل با یک سری امکانات جزئی تجهیز شوند .

 

 

انتهای خبر/