اسلام آباد خبر08:42 - 1394/02/30
وبلاگ فلاحت پیشه؛

تغییرات در کابینه دولت تدبیر و امید یک اخطار از سوی طیف اصلاح طلبان تندرو به دولت آقای روحانی می باشد

اصلاح طلبان معتدل اعتقاد دارند که اگر آنها در قالب ائتلافی با دولت عمل نکنند و به صورت مجزا از هم از لحاظ ساختاری و هم نوع حضور در بدنه جامعه، نمی توانند مستقل و جداگانه نقشی در قدرت دولت داشته باشند.

تغییر در کابینه از نگاه فلاحت پیشه :
 تغییرات در کابینه دولت تدبیر و امید  یک اخطار از سوی طیف اصلاح طلبان تندرو به دولت آقای روحانی می باشد
 

اصلاح طلبان معتدل اعتقاد دارند که اگر آنها در قالب ائتلافی با دولت عمل نکنند و به صورت مجزا از هم از لحاظ ساختاری و هم نوع حضور در بدنه جامعه، نمی توانند مستقل و جداگانه نقشی در قدرت دولت داشته باشند.

 

طیف دیگری از اصلاح طلبان هستند که در کنار دولت به صورت تندرو عمل می کنند و حضورشان به صورت مجزا می باشد.  به ویژه بخشی از این حضور را داشتن سهم جدی و علنی از کابینه می دانند و مشخصا از وضعی که در حال حاضر از لحاظ کمی و کیفی در کابینه وجود دارد ناراضی هستند. آنها اعتقاد دارند که آقای روحانی در جریان انتخابات مدیون آنها می باشند و آقای روحانی هم از لحاظ کمی هیچ توجهی به این طیف نداشته است.

 

اگر در جریان بحث تغییر و ترمیم کابینه اصلاح طلبان تندرو بتوانند جایگاه مناسب تری را دریافت کنند، طبیعتا همکاریشان با دولت ادامه پیدا خواهد کرد .ولی اگر این کار صورت نگیرد حتی ترمیم کابینه در راستای اهداف و سیاست ها و مشورت های آنها شکل نگیرد،شاهد تفرقه و جدایی در انتخابات مجلس می شویم. 


 

 نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تغییر و ترمیم کابینه را از سوی اصلاح طلبان برای به توافق رسیدن با دولت تدبیر و امید دانست.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرآنلاین،  حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمزمه های اخیر در مورد تغییرات در کابینه دولت تدبیر و امید گفت: این مسئله یک اخطار از سوی طیف اصلاح طلبان تندرو به دولت آقای روحانی می باشد.

 

وی گفت:جریان اصلاح طلبان هم مانند اصولگرایان که به دو طیف تقسیم شده اند. در این میان یک طیف به شدت از آقای روحانی حمایت کردند. بخشی از طیف اصلاح طلبان که معتدل هم هستند ،آنها کماکان سعی می کنند که پشت دولت آقای روحانی بایستند و به جای عدم حضور در قدرت، داشتن سهمی از قدرت و حکومت را در دستور کار خود قرار می دهند.

 

فلاحت پیشه در ادامه افزود: به عبارتی اصلاح طلبان معتدل اعتقاد دارند که اگر آنها در قالب ائتلافی با دولت عمل نکنند و به صورت مجزا از هم از لحاظ ساختاری و هم نوع حضور در بدنه جامعه، نمی توانند مستقل و جداگانه نقشی در قدرت دولت داشته باشند. یعنی بر این باورند که باید با دولت همراه شوند و با آن حرکت کنند.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: منتها یک طیف دیگری هستند که در کنار دولت به صورت تندرو عمل می کنند و حضورشان به صورت مجزا می باشد.  به ویژه بخشی از این حضور را داشتن سهم جدی و علنی از کابینه می دانند و مشخصا از وضعی که در حال حاضر از لحاظ کمی و کیفی در کابینه وجود دارد ناراضی هستند. آنها اعتقاد دارند که آقای روحانی در جریان انتخابات مدیون آنها می باشند و آقای روحانی هم از لحاظ کمی هیچ توجهی به این طیف نداشته است. این طیف به دلیل محافظه کاری دولت تدبیر و امید نتوانسته اند تا اکنون دارای جایگاهی شوند. لذا این گروه به عنوان جریان مستقل، هدفشان اعتراض و انتقاد جدی نسبت به دولت است و این نقد جدی به عقیده من آخرین فرصت برای رایزنی و مذاکره دولت با اصلاح طلبان تندرو می باشد که طی آن برای تغییر ترمیم کابینه تلاش می کنند.

 

فلاحت پیشه در پایان گفت: اگر در جریان بحث تغییر و ترمیم کابینه اصلاح طلبان تندرو بتوانند جایگاه مناسب تری را دریافت کنند، طبیعتا همکاریشان با دولت ادامه پیدا خواهد کرد .ولی اگر این کار صورت نگیرد حتی ترمیم کابینه در راستای اهداف و سیاست ها و مشورت های آنها شکل نگیرد،شاهد تفرقه و جدایی در انتخابات مجلس می شویم. بنده به صورت کلی اعتقادم بر این است که راهبرد کلی که در حال حاضر این جریان در دستور کار دارند، راهبردی است که بیشتر معطوف به ترمیم کابینه  و تغییرات آن می باشد. سعی هر دو طرف بر این هست که به یک توافقاتی برسند. در غیر این صورت  در آینده وارد تقابل گرایی جدی با دولت خواهند شد.