اسلام آباد خبر09:31 - 1394/03/05
تذکر نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو به مسئولین اجرایی/

تذکر علی جلیلیان به وزیر جهاد کشاورزی برای کمک رسانی به کشاورزان و باغداران خسارت دیده

اسلام آباد خبر: نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، در خصوص کمک رسانی به باغداران و کشاورزان خسارت دیده از سرما و خشکسالی به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، کشاورزی و باغداری شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو بعلت  بالارفتن دمای هوا در فروردین ماه و عدم بارندگی بهاری ، همچنین سرمای اوایل اردیبهشت ماه دچار آسیب جدی شده است.

 

خبرنگار این پایگاه خبری پیش از این  برخی از خسارات وارده را از زبان مسئولین  طی گزارشی تحت عنوانبررسی خسارت کشاورزان اسلام آبادغرب /کشاورزان نیازمند سبد حمایتی دولترا منعکس نموده است . (لینک گزارش)

 

با توجه به اینکه علاوه بر خسارت باغات و سایر زراعات ، از بین رفتن بخش عظیمی از گندم و جو کشت شده کشاورزان به یک بحران جدی تبدیل شده است و علاوه بر ضرر و زیان کشاورزان قطعا" تاثیرات سویی در آینده نزدیک بر روی دامپروری نیز خواهد گذاشت.

 

لذا علی جلیلیان نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو به وزیرکشور و وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده و خواستار توضیح علت عدم توجه و رسیدگی به مساله پرداخت خسارت به کشاورزان و باغداران شهرستان اسلام‌آباد غرب و دالاهو ناشی از سرمازدگی و خشکسالی شده است.

 

متن تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی از سوی حسین سبحانی‌نیا عضو هیات رییسه مجلس در صحن علنی قرائت شد که تذکر نماینده اسلام آبادغرب  و دالاهو نیز در آن ذکر شده است.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، هرچند که دارندگان بیمه کشاورزی از بیمه رضایت کامل ندارند اما یکی از مشکلات اصلی اکثر کشاورزان نداشتن بیمه کشاورزی برای جبران خسارات است.

 

که در این رابطه  مدیریت جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب در گفتگو با خبرنگاراسلام آبادخبراظهار داشت: امسال از سطح زیر کشت 63 هزار هکتار فقط 5 هزار گندم و جو توسط کشاورزان منطقه بیمه شده است.

 

وی افزود: برای کشاورزان فاقد بیمه مکاتباتی انجام شده ولی در سالهای گذشته به کشاورزانی که بیمه نداشتند خسارت پرداخت نشده است.

 

لذا شایسته است دولت تدبیر و امید  سبدهای حمایتی خود را جهت قشر آسیب پذیر کشاورزان در نظر بگیرد تا چراغ امید در سفره  بی فروغ کشاورزان منور گردد.

 

انتهای پیام/