اسلام آباد خبر15:13 - 1394/04/19
حجت الاسلام مستشاری:

دشمن اصلی جهان اسلام صهیونیسم است/امنیت ملی در سایه وحدت ملی است

اسلام آباد خبر: نماینده ولی فقیه در دانشگاههای کشور گفت: دشمن کاری کرده که ما همایش بگذاریم و اختلافات بین خودمان را حل کنیم تا اسرائیل در حاشیه امن بماند در حالیکه مسئله اصلی اسلام فلسطین است و دشمن اصلی جهان اسلام صهیونیسم است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام مستشاری نماینده ولی فقیه در دانشگاههای کشور در سخنرانی روز جهانی قدس در مسجد جامع اسلام آبادغرب اظهار داشت: مبنای روز قدس که باعث می شود مردم با زبان روزه و گرمای 40 درجه به راهپیمایی بیایند به اعتقاد شیعیان بر می گردد که به راحتی از آن نمی توانند بگذرند.

 

وی با اشاره به فرماش پیامبر اسلام مبنی بر اینکه اگر کسی زندگی کند و مشکلات امت اسلام برایش مهم نباشد مسلمان نیست، افزود: حتی اگر انسان مسئله اسلام را در نظر نگیرد، انسانیت انسان باعث می شود در برابر ظلم آرام نگیرد و ظلمی را 70 سال بر یک ملت می رود را نادیده نگیرد.

 

حجت الاسلام مستشاری با بیان ظلم هایی که به سایر مسلمانان در دیگر نقاط جهان شده است، گفت: این سوال مطرح است که مسئله اصلی یمن، سوریه، عراق یا فلسطین است؟

 

وی افزود: ما نباید به هیچ وجه راه را گم نکنیم و تمام ظلمی که به مسلمانان در سایر نقاط جهان می رود برای امنیت اسرائیل است و جنایات داعش برای آبرومند کردن جنایات اسرائیل است.

 

مستشاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بیان داشت: دشمن کاری کرده که ما همایش بگذاریم و اختلافات بین خودمان را حل کنیم تا اسرائیل در حاشیه امن بماند در حالیکه مسئله اصلی اسلام فلسطین است و دشمن اصلی جهان اسلام صهیونیسم است.

 

وی با بیان اینکه اینهایی که به اسم داعش به جان مسلمانان افتاده اند را سنی فرض نکینید چون این همان چیزی است که دشمن می خواهد،  افزود: جنگ های نیابتی از طرف اسرائیل و آمریکاست و اختلاف بین شیعه و سنی ربطی به یهود و نصاری و آمریکا و اسرائیل ندارد و مسلمانان باید بصیرت داشته باشند تا اسلام ناب محمدی را از اسلام آمریکایی تشخیص دهند.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاههای کشور گفت: راهپیمایی مردم در روز قدس بخش یاز دیپلماسی عمومی است و همین ابراز انزجار مردم از صهیونیست، اسرائیل را متوقف کرده است چون این قدمهایی که شما در راهپیمایی ها بر می دارید باعث شده کشوری که شعار از نیل تا فرات را می داد در کرانه باختری دیوار آهنی دور خودش بکشد و این نتیجه درایت امام راحل بود کهفهمیده بود مسئله اصلی شیعه و سنی نیست بلکه دشمن اصلی مسلمانان آمرا و اسرائیل است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات قتصادی مردم، گرانی و بیکاری اشاره کرد و اظهار کرد: کمتر خانواده ای است که مشکل اقتصادی نداشته باشد و اینها نتیجه تحریم های اقتصادی خارجی، کارشکنی های داخلی و اختلافات خودی هاست و از طرفی هم اعلام می شود که به یمن، سویه، عراق و فلسطین و ... کمک می کنیم.

 

 

 حجت الاسلام مستشاری با بیان اینکه برخی می گویند ما خودمان مشکل داریم پس چرا به دیگران کمک می کنیم، تصریح کرد:  اگر ما منتظر دولت جهانی حضرت حجت هستیم که ببینیم داد هر مظلومی را در هر نقطه جهان بستاند، ضرب المثل  " چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است "  مخالف مهدویت است و اعتقاد ما به حجت زنده و مهدویت می گوید همان یک کف دست نان را با مظلومین تقسیم کنیم.

 

وی افزود: پس ما باید با تمام وجود به کشورهای مظلوم و ستمدیده مسلمان کمک کنیم و این شکر نعمت امنیتی است که به برکت خون 250 هزار شهید به دست آمده است.

 

این کارشناس مذهبی سیاسی با بیان این نکته که مردم ایران باید قدر امنیت ملی ایران اسلامی را بدانند ، تصریح کرد: معتبرترین مسئله ای که امنیت ملی را برقرار می کند وحدت ملی است و در واقع امنیت ملی در سایه وحدت ملی است.

 

وی با اشاره به بصیرت و درایت مقام معظم رهبری در کشف نقشه ها و توطئه های دشمن و نامگذاری امسال بعنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، تاکید نمود اختلافات قومی و مذهبی کشور را از هم می پاشاند و اختلاف نظر در گروهها و احزاب اشکالی ندارد، اما بر سر خطوط قرمز در مقابل دشمن مشترک باید متحد باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاههای کشور  با بیان اینکه اگر همه شهروند درجه 1 باشیم امنیت برقرار است، خاطرنشان کرد: تمامی قومیت ها و مذاهب اعم از ارمنی، زرتشتی، تشیع، اهل تسنن، اهل حق و ... که خطوط قرمز و قانون اساسی کشور را قبول دارند همگی شهروند درجه یک هستند و جای اختلافهای مذهبی ومباحث تخصصی آن  در حوزه های علمیه است.

 


انتهای پیام/